Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 22:06
issie88
issie88 is offline
ok het zit zo...
ik heb eindelijk een meisje verteld wat ik voor haar voelde.
ze zei geen nee.. alleen dat ze me beter wilde leren kennen...
we praten ook bij enzo
maar ik heb veel moeite een gesprek staande te houden...

iemand tips ofzo over hoe ik dit kan verbeteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 22:18
Smokin'
Smokin' is offline
Waarom vertel je een meisje wat je voor haar voelt als je nog geeneens goede gesprekken met haar hebt. Of beter; waarom vertel je een meisje waar je geen relatie mee hebt uberhaupt wat je voor haar voelt.

Maar hoe kan je leren een goed gesprek te voeren? Luister naar wat iemand zegt, en vraag daar op door. Stel vragen die een open einde hebben, en dus geen 'ja' of 'nee' vragen. Maar voor het grootste deel is het iets wat je kan leren door met mensen om te gaan, met ze te praten. Hoe meer sociale interactie, hoe beter je gesprekken op gang kan houden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 22:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Mij ontgaat de logica ook een beetje hoe je al gevoelens voor een meisje kunt hebben zonder al eens echt maar haar gesproken te hebben. Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk en het zal em ook wel in de leeftijd zitten...

Verder zijn de tips van Smokin' eigenlijk wel de belangrijkste wat betreft het voeren van een gesprek. Al zouden dat soort dingen eigenlijk vanzelf moeten gaan als je met iemand in gesprek bent, dus probeer die regels ook niet krampachtig te handhaven. Hou het gesprek gewoon op je eigen niveau...

Sorry, ben in een arrogante bui momenteel...
Oud 27-02-2006, 22:38
loveys
loveys is offline
probeer er achter te komen wat ze leuk vind.. hobby's.. sport, tv.. en vraag haar dan daar wat over, maar als je daar dan weer alleen over praat is het ook weer niet leuk
kortom: doe wat jij denkt dat goed is
Oud 27-02-2006, 22:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Wat betreft chatten

Zeg zelf nooit enkel "ja" of nog erger "dat vind ik ook"
Vraaktekens, niet te vaak gebruiken.
geen ja/nee vragen.
Ook leuk: laat haar gewoon eens een minuut wachten op een antwoord, dan gaat ze zich afvragen wat je aan het doen bent.

Geen liefde verklaren, dat is niet slim. Dat zorgt ervoor dat je status meteen minder wordt ten opzichte van haar. Je geeft haar alle macht, en ook niet geheel onbelangrijk: je zet haar voor een blok, en als je meer wilt (date of relatie) is het wel zo goed om haar bedenktijd te geven.

Dat ze geen "nee" zei betekent nog niet dat ze je mag. Maar je kan er wel vanuit gaan dat ze je meer dan aardig vindt als ze een gesprek begint.

Als je het goed wilt doen en je ontmoet een meisje via de chat kan je het beste van chat naar msn gaan, dan kijken of ze je leuk vindt (weekje of 2 praten) daarna een halfuurtje met haar telefoon hangen en haar mee uit vragen. (Al kan je dat laatste natuurlijk ook doen omdat je het gewoon leuk vindt. Ik vind ben gewoon leuk om te weten hoe de onbekende mensen waarmee ik chat klinken.)En als je haar een aantal keer mee uit hebt gevraagd (min3x) zou je haar "verkering" kunnen vragen, en zelfs dan is het nog gehaast...

Dat meisje heeft zat jongens in haar msn. Als je wilt zorgen dat ze weet wie jij bent zal je anders moeten zijn, zorg dat ze aan jou denkt, niet enkel als ze met jou chat. Zorg dus voor goede interactie, krijg haar zo snel mogelijk een keer aan de telefoon, dat blijft haar beter bij dan wat woordjes via een chatprogramma. Als je het goed doet zou ze je in principe zelf contact met je zoeken via mail of sms... hoe aparter de tijden hoe beter natuurlijk dat betekent alleen maar dat ze aan je denkt.

Gespreksonderwerpen die het goed doen zijn: dieren, kleding, eten, muziek, uitgaan en vakantie. Dat zijn sowieso goede gespreksonderwerpen. Als je wilt zorgen dat ze je interessant vindt moet je niet over je oma van 85 gaan praten. En vergaande details, dat is nergens voor nodig.

Praten met iemand die zelf nooit een vraag stelt vind ik niet leuk. Ik heb in een vorige relatie ook telkens moeten pushen zodat ze wat zei, ook op msn was ik weer degene die de vragen stelde, en zei af en toe een slappe feedback terugwierp. Dat kan alleen maar betekenen dat ze: niets beter heeft te zeggen óf het drukker heeft met anderen (zegt dat niet genoeg?). Als ze niet gezellig praat nadat je een week met haar hebt gesproken hoef je ook niet te verwachten dat ze ook impulsief zal zijn als je een relatie met haar hebt. Je wilt toch een "leuk" meisje? Als ik jou was zou ik het wel weten, inversteer je tijd in iets wat wel interesse heeft voor jou.
En als het verlegenheid is... hetzelfde verhaal, zo'n meid wil je niet kerel. Of je denkt dat je met zo iemand kan leven en je haar perce moet hebben, tja...

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 27-02-2006 @ 23:30 :
Mij ontgaat de logica ook een beetje hoe je al gevoelens voor een meisje kunt hebben zonder al eens echt maar haar gesproken te hebben. Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk en het zal em ook wel in de leeftijd zitten...

Verder zijn de tips van Smokin' eigenlijk wel de belangrijkste wat betreft het voeren van een gesprek. Al zouden dat soort dingen eigenlijk vanzelf moeten gaan als je met iemand in gesprek bent, dus probeer die regels ook niet krampachtig te handhaven. Hou het gesprek gewoon op je eigen niveau...

Sorry, ben in een arrogante bui momenteel...
Dat heet liefde op het eerste gezicht toch? Liefde in de onderhersenen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 23:22
terror koekjes
terror koekjes is offline
Als je niets meer kan verzinnen steek je je tong in haar bek? Zo werken die dingen knul
Oud 27-02-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
terror koekjes schreef op 28-02-2006 @ 00:22 :
Als je niets meer kan verzinnen steek je je tong in haar bek? Zo werken die dingen knul
Ja en dan aangeklaagd worden zeker?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 23:35
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Waar staat dat hij het meisje via msn ontmoet heeft? Mr. Hypert€kst gaat hier meteen vanuit, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn...
Oud 27-02-2006, 23:41
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-02-2006 @ 00:35 :
Waar staat dat hij het meisje via msn ontmoet heeft? Mr. Hypert€kst gaat hier meteen vanuit, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn...
Natuurlijk niet. Maar ik ging daar maar vanuit omdat de TS zelf ook vrij weinig details geeft en het contact maken via msn tegenwoordig best vaak voorkomt. En misschien ook omdat ik me niet voor kan stellen dat TS geen gesprek gaande kan houden maar wél zijn gevoelens aan haar verteld, dat botst.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 23:42
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
terror koekjes schreef op 28-02-2006 @ 00:22 :
ohja, die hand op d'r been, had ik daar al eens over verteld?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 23:43
loveys
loveys is offline
Dat meisje zei tog dat ze hem eerst beter wou leren kennen? hoe kan hij dan nu al weten dat hij verliefd op haar is
denk eerst na jongen!
Oud 27-02-2006, 23:58
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
loveys schreef op 28-02-2006 @ 00:43 :
Dat meisje zei tog dat ze hem eerst beter wou leren kennen?
En dat zegt ook alleen maar dat hij haar pushed.

Citaat:
hoe kan hij dan nu al weten dat hij verliefd op haar is
Citaat:
bleghh schreef op 27-02-2006 @ 23:06 :
ok het zit zo...
ik heb eindelijk een meisje verteld wat ik voor haar voelde.
zie hierboven

Citaat:
denk eerst na jongen!
voor zover ik weet zijn het nog mensen van jou leeftijd die irrationeel denken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 00:02
loveys
loveys is offline
Citaat:
voor zover ik weet zijn het nog mensen van jou leeftijd die irrationeel denken.
dankje
Oud 28-02-2006, 08:25
WolterB
WolterB is offline
Het kan voor verschillende dingen komen dat het voor jou lastig is om een gesprek op gang te komen.

Ten eerste kan het zijn dat je erg nerveus/zenuwachtig bent over de manier hoe je overkomt voor haar. Door deze zenuwachtigheid kan het lastiger te zijn om 'gewoon' gezellig te praten met elkaar.

Als dat niet het geval is, kan het zijn dat jullie elkaar erg weinig te melden hebben. Dan heb je een groot probleem, want als dit het geval is, zal dit niet supersnel veranderen.
Oud 28-02-2006, 09:24
issie88
issie88 is offline
Citaat:
Ten eerste kan het zijn dat je erg nerveus/zenuwachtig bent over de manier hoe je overkomt voor haar. Door deze zenuwachtigheid kan het lastiger te zijn om 'gewoon' gezellig te praten met elkaar.
dit is het probleem jah (en ut is niet zomaar... vorige week schoolreis en daar vond ik ut heel gezellig met haar)

ik kende haar daarvoor alleen heel vaag, en tijdens de reis wel beter...

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 09:28.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 10:02
Verwijderd
Als bij mij een gesprek niet goed loopt, stop ik ook met proberen. Dan heeft het geen zin, het klikt dan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 18:06
__
__ is offline
^ inderdaad, als het klikt dan klikt het en anders eh niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten