Wat betreft chatten
Zeg zelf nooit enkel "ja" of nog erger "dat vind ik ook"
Vraaktekens, niet te vaak gebruiken.
geen ja/nee vragen.
Ook leuk: laat haar gewoon eens een minuut wachten op een antwoord, dan gaat ze zich afvragen wat je aan het doen bent.
Geen liefde verklaren, dat is niet slim. Dat zorgt ervoor dat je status meteen minder wordt ten opzichte van haar. Je geeft haar alle macht, en ook niet geheel onbelangrijk: je zet haar voor een blok, en als je meer wilt (date of relatie) is het wel zo goed om haar bedenktijd te geven.
Dat ze geen "nee" zei betekent nog niet dat ze je mag. Maar je kan er wel vanuit gaan dat ze je meer dan aardig vindt als ze een gesprek begint.
Als je het goed wilt doen en je ontmoet een meisje via de chat kan je het beste van chat naar msn gaan, dan kijken of ze je leuk vindt (weekje of 2 praten) daarna een halfuurtje met haar telefoon hangen en haar mee uit vragen.
(Al kan je dat laatste natuurlijk ook doen omdat je het gewoon leuk vindt. Ik vind ben gewoon leuk om te weten hoe de onbekende mensen waarmee ik chat klinken.)En als je haar een aantal keer mee uit hebt gevraagd (min3x) zou je haar "verkering" kunnen vragen, en zelfs dan is het nog gehaast...
Dat meisje heeft zat jongens in haar msn. Als je wilt zorgen dat ze weet wie jij bent zal je anders moeten zijn, zorg dat ze aan jou denkt, niet enkel als ze met jou chat. Zorg dus voor goede interactie, krijg haar zo snel mogelijk een keer aan de telefoon, dat blijft haar beter bij dan wat woordjes via een chatprogramma. Als je het goed doet zou ze je in principe zelf contact met je zoeken via mail of sms... hoe aparter de tijden hoe beter natuurlijk

dat betekent alleen maar dat ze aan je denkt.
Gespreksonderwerpen die het goed doen zijn: dieren, kleding, eten, muziek, uitgaan en vakantie. Dat zijn sowieso goede gespreksonderwerpen. Als je wilt zorgen dat ze je interessant vindt moet je niet over je oma van 85 gaan praten. En vergaande details, dat is nergens voor nodig.
Praten met iemand die zelf nooit een vraag stelt vind
ik niet leuk. Ik heb in een vorige relatie ook telkens moeten pushen zodat ze wat zei, ook op msn was ik weer degene die de vragen stelde, en zei af en toe een slappe feedback terugwierp. Dat kan alleen maar betekenen dat ze: niets beter heeft te zeggen óf het drukker heeft met anderen (zegt dat niet genoeg?). Als ze niet gezellig praat nadat je een week met haar hebt gesproken hoef je ook niet te verwachten dat ze ook impulsief zal zijn als je een relatie met haar hebt. Je wilt toch een "leuk" meisje? Als ik jou was zou ik het wel weten, inversteer je tijd in iets wat wel interesse heeft voor jou.
En als het verlegenheid is... hetzelfde verhaal, zo'n meid wil je niet kerel. Of je denkt dat je met zo iemand kan leven en je haar perce moet hebben, tja...