Advertentie | |
|
![]() |
|
Hier mijn tips:
|
je hebt 2 opties,
of je gebruikt een database, of niet de database-optie is uiteindelijk *veel* makkelijker, maar je hebt wel sql nodig. Je weet neem ik aan hoe je met GET en POST variabelen naar je server doorstuurt? Dus wat je doet is dat je op je invoer pagina een textarea zet, en die textarea gebruik je als invoer waarde: Code:
$usText = $_GET['textgebied']; Code:
$slecht = array(">", "<", "\"", "'"); $goed = array("& #60", "& #62", "& #34", "& #39"); $sText = str_replace($slecht, $goed, $usText); aangenomen dat je een database hebt, en bent verbonden, en de locatie van het opgeslagen plaatje hebt, doe je nu het volgende: Code:
mysql_query("INSERT INTO plaatjes (id, location, comment) VALUES ($id, '$fotoplaats', '$sText');") or die(mysql_error()); Code:
$sql = mysql_query("SELECT id, location, comment FROM plaatje WHERE id = $id"); $row = mysql_fetch_row($sql); |
![]() |
||
Citaat:
wat heeft t nou voor zin om een fucking handleiding door te nemen als je niet weet hoe je 2 dingen bv moet linken. Wat dragenstorm zegt ben ik het wel mee eens, of database of zonder database. Als je een database gebruikt is het gewoon de data wat via post binnenkomt escapen (maar dan met htmlspecialchars en mysql_real_escape ipv met een array van slecht, het is sowieso niet goed om slechte dingen uit te sluiten, je moet goede toelaten, subtiel verschil ![]() Dan alles in de database en voila Wat je kan doen als je geen db hebt is alle comment in een textfile opslaan (dan hoef je niet te escapen met mysql_real_escape, alleen htmlentities/htmlspecialchars). Je kan zelf een "database" aanleggen in een textbestand, of je kan ervoor kiezen of een tekstbestand aan te maken met dezelfde naam als je foto en daarin het bericht te zetten. Alle mogelijkheden hebben voordelen en nadelen ![]() |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
Als hij ff snel de index doorleest, zal hij automatisch wel wat vinden. Hij vroeg naar tips, dus ik gaf hem tips ![]()
|
![]() |
Je vind zulke complete scripts en natuurlijk heel veel andere op de populairste Nederlandse PHP sites:
www.phpfreakz.nl www.phphulp.nl www.scriptkiddies.nl |
Advertentie |
|
![]() |
|
|