Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2002, 20:12
mad operator
mad operator is offline
He mense hier komt de vraag

Op dit moment draait mijn systeempje op 128mb ram.. ik weet dat ik 2 slots met 64mb bezit.. Ik wil dit upgrade, maar heb helemaal geen info over mn moederboard..

Verder heb ik ook geen slots vrij.. hoe kom ik er achter WAT voor ram ik heb en wat is jullie advies om er bij te doen.. kan ik bijvoorbeeld 265 bijplaatse zonder problemen??
alvast bedankt
M@D
Oud 06-03-2002, 20:21
Koen
Koen is offline
Beste plan is om in ieder geval 1 van die 64 Ram dimmetjes eruit te rossen, en er dan 1tje bij te zetten, van 256 mb bijvb.

Als je nu 128 hebt, zul je hoogstwaarschijnlijk SD-RAM hebben, tenzij je die Pc pas aangeschaft hebt, dan héb je de kans dat je DDR Ram nodig hebt.

Wat voor CPU heb je? Daar is 't meestal wel uit af te leiden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 20:22
mad operator
mad operator is offline
Citaat:
Koen schreef:
Beste plan is om in ieder geval 1 van die 64 Ram dimmetjes eruit te rossen, en er dan 1tje bij te zetten, van 256 mb bijvb.

Als je nu 128 hebt, zul je hoogstwaarschijnlijk SD-RAM hebben, tenzij je die Pc pas aangeschaft hebt, dan héb je de kans dat je DDR Ram nodig hebt.

Wat voor CPU heb je? Daar is 't meestal wel uit af te leiden.
ik heb een pentium 4 1.5ghz...

Oud 06-03-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
mad operator schreef:
ik heb een pentium 4 1.5ghz...

Zal waarschijnlijk gewoon SDR zijn. (Jammer voor je).

Advies is simpel, trek een reepje RAM eruit en hobbel ermee naar de nearest PC-boer.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Zal waarschijnlijk gewoon SDR zijn. (Jammer voor je).

Waarschijnlijk niet. In de tijd dat de P4 1.5 veel verkocht is bestond er alleen de 850 chipset -> RDRAM. Hij heeft ook niet voor niets 2x64 MB, RDRAM kan namelijk alleen per 2 geplaatst worden.

Waarschijnlijk heb je 2x128 MB RDRAM PC800 nodig, maar je zult wel na moeten checken welke chipset/geheugen je hebt en hoeveel sloten (4 waarschijnlijk, in het geval van RDRAM)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:48
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Waarschijnlijk niet. In de tijd dat de P4 1.5 veel verkocht is bestond er alleen de 850 chipset -> RDRAM. Hij heeft ook niet voor niets 2x64 MB, RDRAM kan namelijk alleen per 2 geplaatst worden.

Waarschijnlijk heb je 2x128 MB RDRAM PC800 nodig, maar je zult wel na moeten checken welke chipset/geheugen je hebt en hoeveel sloten (4 waarschijnlijk, in het geval van RDRAM)

Is 't heus? Ach, P4 heeft me nooit zoveel geboeid, en ik wist het ook niet helemaal zeker. Vandaar mijn advies om er een reepje uit te trekken :>

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:57
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Is 't heus? Ach, P4 heeft me nooit zoveel geboeid, en ik wist het ook niet helemaal zeker. Vandaar mijn advies om er een reepje uit te trekken :>

Ik heb een aantal artikelen in de ComputerTotaal en PCM gelezen over de 845 en 850 chipset.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 22:19
Verwijderd
Offtopic:

]{ing, zoals je wellicht nog weet zou ik graag zo'n AMD Duron stickertje hebben. Aangezien AMD niet reageert op m'n emailtje, zou ik toch graag een beroep doen op jou. Zou je mij je e-mail adres kunnen geven?
BVD

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 13:00
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik denk inderdaad dat hij gelijk heeft, dan zal hij dus RD Ram moeten hebben. Maar dan is dus zoals je al zegt 1 reepje eruit halen en meenemen op zich niet een overbodige luxe
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:20
]{ing
]{ing is offline
PIE kijk hier eens
http://www2.amd.com/gb-uk/protected/...tml?1002122338

(www.amd.com/uk/euroreseller)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:10
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
PIE kijk hier eens
http://www2.amd.com/gb-uk/protected/Processors/SellAMDProducts/1,,30_177,00.html?10 02122338

(www.amd.com/uk/euroreseller)

Ok, dan probeer ik dat ook nog wel even. Heb net dat formulier ingevuld. Binnen 5 dagen bericht over het voltooien van de registratie...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik heb een aantal artikelen in de ComputerTotaal en PCM gelezen over de 845 en 850 chipset.

No sweat, ik geloof je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten