Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 11:17
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Weet iemand misschien of, en zo ja hoe, het mogelijk is om bestanden die je bij eMule download af te spelen als ze nog niet klaar zijn? Om bijvoorbeeld te kijken of het wel is wat je wilt zoekt zonder dat je hoeft te wachten tot het helemaal klaar is of bijvoorbeeld als de rest van het bestand niet beschikbaar is dat je toch het beschikbare gedeelte kunt bekijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2006, 11:34
freyk
freyk is offline
die programma's bestaan, weet zo ff niet welke.
Kan je beter ff kijken in de faqs op het forum van emule.
Oud 23-02-2006, 12:00
Verwijderd
Videobestanden kun je vaak wel van tevoren bekijken. eMule heeft daarvoor het programmaatje Avipreview o.i.d. ingebouwd zitten.

Edit: typo

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 12:31
Verwijderd
Dat kan idd met avipreview, maar het kan niet bij alle types, of niet volledig. Sommige bestandstypes moeten namelijk compleet zijn voor er een zgn. zoekindex gemaakt kan worden, en als je ze dan afspeelt terwijl ze niet compleet zijn gaan sommige programma's behoorlijk flippen. Maar op zich kan het wel; het kan soms wel zijn dat je eMule even moet afsluiten voor je het probeert, omdat het bestand anders open en 'locked' is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 12:44
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2006 @ 13:31 :
(...) het kan soms wel zijn dat je eMule even moet afsluiten voor je het probeert, omdat het bestand anders open en 'locked' is.
nope, dat is niet nodig (althans, ik heb zelf nooit die probs gehad)

je kan ff in de opties bij 'files' ('bestanden') de optie "download preview parts first" aanvinken, dan probeert hij eerst de delen binnen te halen welke je nodig hebt voor de preview (bij films)

bij archives kan je meestal met een willekeurige part 't bestand al bekijken, alleen staan dan nog niet alle bestanden in 't archief (soms helemaal niets)
Oud 23-02-2006, 14:33
Verwijderd
Dan werkt eMule blijkbaar anders. Als je met bittorrent een bestand aan het downloaden bent kun je ook best kiezen voor 'prioritize first piece (for previewing)' maar zolang je client naar het bestand schrijft, zal een mediaplayer hem niet kunnen openen. Dan moet je je bt-client echt afsluiten, maar goed, dat werkt dan ook redelijk anders.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 17:35
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Bedankt voor de tips
maareh, weet iemand dan toevallig ook nog waar ik die halfafgeronde bestanden kan vinden? want als ik in eMule zelf kijk bij gedeelde bestanden, dan kan ik de onafgeronde bestanden niet openen. En als ik in de mappen kijken waar eMule in download dan vind ik bij 'Temp' hele vreemde PART-bestanden die niet afgespeeld kunnen worden, ook niet met dat avi-preview (wat ik apart gedownload heb, want ingebouwd in eMule kon ik het niet vinden).
Of moet ik die onafgeronde bestanden heel ergens anders vinden?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 17:42
freyk
freyk is offline
Die part's moet je juist hebben,..misschien kan je wat regelen met donkeyman
Oud 23-02-2006, 18:02
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
i'dlikeafanta schreef op 23-02-2006 @ 18:35 :
(...)
Of moet ik die onafgeronde bestanden heel ergens anders vinden?

gewoon bij 't bestand wat gedownload word rechtermuisknop indrukken, dan kies je 'preview' (leven kan zo simpel zijn soms ), dus bij 'downloads', druk je op de rechtermuisknop bij 'downloads' op 't bestand dat je wilt previewen
Oud 23-02-2006, 22:34
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Hm, ik heb het geprobeerd maar het is nog niet helemaal gelukt. Ik heb met mijn rechtermuisknop op de downloads geklikt, en heb toen op 'bekijken' geklikt. Dan gaat ie echter automatisch naar BSPlayer en zegt ie 'cant open file'
Lastig hoor, zo'n computer...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:45
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Citaat:
freyk schreef op 23-02-2006 @ 18:42 :
Die part's moet je juist hebben,..misschien kan je wat regelen met donkeyman
Ik heb het gedownload, maar het is me nog stééds niet gelukt een onafgerond bestand af te spelen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:48
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
i'dlikeafanta schreef op 23-02-2006 @ 23:34 :
Hm, ik heb het geprobeerd maar het is nog niet helemaal gelukt. Ik heb met mijn rechtermuisknop op de downloads geklikt, en heb toen op 'bekijken' geklikt. Dan gaat ie echter automatisch naar BSPlayer en zegt ie 'cant open file'
Lastig hoor, zo'n computer...
kan zijn dat dit bestand niet bekeken kan worden eer hij volledig klaar is, spijtig maar je zult moeten wachten
Oud 23-02-2006, 22:50
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
1. Stel Winamp in als standaardspeler.
2. Gebruik de preview-optie van eMule.
3. Het kan voorkomen dat er door het inkomplete bestand heen stukken zitten die nog niet gedownload zijn. Dan moet je even doorscrollen.
Oud 23-02-2006, 22:55
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Citaat:
dafelix schreef op 23-02-2006 @ 23:48 :
kan zijn dat dit bestand niet bekeken kan worden eer hij volledig klaar is, spijtig maar je zult moeten wachten
Tis inmiddels gelukt, niet bij alle incomplete bestanden, maar wel bij een paar
bedankt voor de hulp iig
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:56
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 23-02-2006 @ 23:50 :
3. Het kan voorkomen dat er door het inkomplete bestand heen stukken zitten die nog niet gedownload zijn. Dan moet je even doorscrollen.
winamp heb ik van mn computer verwijderd want die vond ik nogal irritant.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 23:06
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
daarvoor kun je in eMule de speler instellen, zodat je niet persee een ***progje als standaard hoeft in te stellen
Oud 24-02-2006, 07:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
Smallblocks optie in emule instellen, en dan het ze bekijken met avipreview of donkeyman wil ook wel eens helpen.
Reageren

Regels voor berichten