Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 18:02
Mary Anne
Zou iemand dit tekstje voor me na willen kijken? Thnx alvast =)

Hello readers,
I’ve been asked to write another piece about Val d’Isère, and since I got home a week ago, I’d like to tell you about my trip. When we arrived at Val d’Isère, we were immediately astonished. The hotel was absolutely gorgeous, with an enormous swimming pool, and really great service. The weather was exactly like it should be when you go skiing, every day it snowed! Even the mountains were spectacular. It was all too good to be true, because after just two days, an accident happened.
My friend wanted to ski of the highest mountain. I told him it would be way too dangerous, but he didn’t listen. He was almost at the ground, when an enormous avalanche came down. Luckily help came soon, so he only broke both of his legs, but it could have gone way worse.
Well, I`m going to stop now, just want to let you know that I had a blast, besides the accident of course.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 18:31
Verwijderd
wat een gevaarlijke vakantie
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:26
Verwijderd
Ik heb er even naar gekeken. Niet veel kunnen vinden (dat is een goed iets)

Disclaimer: Ik ben ook niet perfect. Denk dus bij alles wat ik zeg kritisch na. Klopt het volgens jou of kraam ik onzin uit?

Hello readers,
I’ve been asked to write another piece about Val d’Isère, and since I got home a week ago, I’d like to tell you about my trip. When we arrived at Val d’Isère, we were immediately astonished. The hotel was absolutely gorgeous, with an enormous swimming pool, (geen comma) and really great service. The weather was exactly like it should be when you go skiing, (dubbele punt) every day (tijdsbepaling aan het eind v/d zin) it snowed! Even the mountains were spectacular. It was all too good to be true, because after just two days, an accident happened.
My friend wanted to ski of (off) the highest mountain. I told him it would be way too dangerous, but he didn’t listen. He was almost at (on) the ground, when an enormous avalanche came down. Luckily help came soon, so he only broke both of his legs, (en als er geen hulp was gekomen, had hij ook zijn ribben gebroken? Beetje rare zin. Herformuleer) but it could have gone (been) way worse.
Well, I`m going to stop now, just want to let you know that I had a blast, besides the accident of course.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 23:04
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 21-02-2006 @ 22:26 :
Ik heb er even naar gekeken. Niet veel kunnen vinden (dat is een goed iets)

Disclaimer: Ik ben ook niet perfect. Denk dus bij alles wat ik zeg kritisch na. Klopt het volgens jou of kraam ik onzin uit?

Hello readers,
I’ve been asked to write another piece about Val d’Isère, and since I got home a week ago, I’d like to tell you about my trip. When we arrived at Val d’Isère, we were immediately astonished. The hotel was absolutely gorgeous, with an enormous swimming pool, (geen comma) and really great service. The weather was exactly like it should be when you go skiing, (dubbele punt) every day (tijdsbepaling aan het eind v/d zin) it snowed! Even the mountains were spectacular. It was all too good to be true, because after just two days, an accident happened.
My friend wanted to ski of (off) the highest mountain. I told him it would be way too dangerous, but he didn’t listen. He was almost at (on) the ground, when an enormous avalanche came down. Luckily help came soon, so he only broke both of his legs, (en als er geen hulp was gekomen, had hij ook zijn ribben gebroken? Beetje rare zin. Herformuleer) but it could have gone (been) way worse.
Ik zou in plaats van 'way worse', 'much worse' gebruiken. Ik ben geen regeltjeskenner, maar ik gebruik 'worse' eigenlijk altijd in combinatie met 'much'. Verder leest een komma achter 'Luckily' wat makkelijker.
Ook suggereer je met 'at the ground', dat hij loskomt van de grond tijdens het skiën. Dat lijkt me enigszins sterk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Klaas B. schreef op 22-02-2006 @ 00:04 :
Ik zou in plaats van 'way worse', 'much worse' gebruiken. Ik ben geen regeltjeskenner, maar ik gebruik 'worse' eigenlijk altijd in combinatie met 'much'. Verder leest een komma achter 'Luckily' wat makkelijker.
Ook suggereer je met 'at the ground', dat hij loskomt van de grond tijdens het skiën. Dat lijkt me enigszins sterk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:37
CSN
CSN is offline
Dat 'on/at the ground' is sowieso een beetje krom Engels. Ik neem aan dat je bedoelt dat hij bijna onderaan de berg was toen hij een ongeluk kreeg?

In dat geval zou ik zeggen: "He was almost at the foot of the mountain, when (...)."
Reageren

Regels voor berichten