Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 19:04
bejou
bejou is offline
Ik zit nogal met een probleem. Ik heb nu bijna een half jaar een vriend,we zijn best verschillend (andere humor,andere muziek smaak, andere kijk op het leven, ik ben gek hij meer serieus enzo) tot voorkort had ik daar niet veel problemen mee. Het was eigenlijk wel leuk beetje discuseren over dingen, maar gisteren avond ben ik op stap geweest, omdat het carnaval is. Ik was met wat vrienden daar en mijn vriend was er nog niet. Op een gegeven moment raakte ik met een jongen aan de praat die ik al ooit eerder had gezien op school. We hebben een hele tijd gepraat en het bleek goed te klikken, zelfde interesse en manier van doen. Ik heb mijn vriend toen die avond maar weinig gezien want we ( ik en mijn vrienden) gingen toen naar een ander caffee. Ik heb dezelfde avond nog veel met die andere jongen (die ik dus ontmoet had) zitten smsen.

Nu begin ik steeds meer in te zien dat het met mijn vriend en mij niet zo goed draait. Ik wilde het tot voorkort nie inzien en ik klamde me heel erg aan hem vast. Maar nu weet ik dat ik iets mis. Ik vind de jongen uit het caffee steeds leuker terwijl ik die nog maar net ken. Ik ben van plan het uit te gaan maken met mijn vriend, omdat ik me altijd onzeker voel bij hem. Hij gaat veel met andere meisjes om en die zijn precies als hem. En ik voel me dan altijd een beetje een buitenbeendje bij hun. Hij ziet dat misschien anders maar toch. We hebben daar vaak ruzzie om gehad omdat ik dacht dat hij me niet meer leuk vond omdat hij zoveel met andere meisjes omging. Ik wil dat gewoon niet meer.

nu mijn vraag, is het een overhaaste beslissing die ik maak? want gister ochtend was er nog helemaal niets aan de hand en dacht ik helemaal niet aan uitmaken, maar nu is dat helemaal veranderd...
en hoe moet ik het tegen hem vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 19:11
Verwijderd
Ik denk dat dit idee alleen maar komt door die jongen die je ontmoet hebt, want zoals je al zei: voor die tijd was er niets aan de hand.
Probeer die nieuwe jongen even uit je hoofd te zetten en kijk of jullie nu echt zo onzettend verschillend zijn dat jullie absoluut niet samen verder kunnen. En wat de uitkomst ook is, je kunt er altijd dan nog over nadenken.
Maar aan de andere kant: je hoeft nu nog geen keuzes te maken van 'met wie wil ik mijn leven delen' want met alle respect: je bent nog maar 15. Geniet er gewoon lekker van
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:17
bejou
bejou is offline
Dat weet ik ook wel dat ik nu nog geen keuze hoefd te maken, en dat ben ik dan ook egt niet van plan. Maar alles voelt nu een beetje anders net alsof ik pas nu helder kan denken. Ik voel me vaak helemaal niet fijn bij mijn vriend, niet dat hij niet lief is hoor maar ik weet niet. ik heb dit alles ook aan mijn vriendin verteld en zij zij dat ik wel anders was geworden na die ruzie's, ik denk dat ze bedoelt dat ik stiller ben geworden. Ik wil niet langer meer mijn best doen om op de meisjes te lijken die hetzelfde zijn als mijn vriend..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:27
Verwijderd
Imo; als je twijfelt is het eigenlijk al over. Uitmaken en op vriendelijke voet verder gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:33
infamous
infamous is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 28-02-2006 @ 20:11 :
Ik denk dat dit idee alleen maar komt door die jongen die je ontmoet hebt, want zoals je al zei: voor die tijd was er niets aan de hand.
Probeer die nieuwe jongen even uit je hoofd te zetten en kijk of jullie nu echt zo onzettend verschillend zijn dat jullie absoluut niet samen verder kunnen. En wat de uitkomst ook is, je kunt er altijd dan nog over nadenken.
Maar aan de andere kant: je hoeft nu nog geen keuzes te maken van 'met wie wil ik mijn leven delen' want met alle respect: je bent nog maar 15. Geniet er gewoon lekker van
amen
Oud 03-03-2006, 19:50
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoe gaat het nu? Al over de twijfel heen?
Oud 04-03-2006, 20:29
Verwijderd
Ik heb ook ooit iets gehad wat eigenlijk hetzelfde was.. Had ook een vriend en twijfelde toen heel erg aan onze realtie en toen kwam ik óók nog een hele leuke jongen tegen waar ik steeds aan dacht.

Ik heb toen besloten om mijn vriend nog niks te vertellen en geen overhaaste beslissingen te maken en ik heb het een paar weken laten rusten en toen kwam ik tot de conclusie dat ik toch gewoon verder wilde met mijn vriend.. En nu denk ik echt van: "waarom heb ik in godsnaam ooit getwijfeld".

Maar ja, het ligt natuurlijk helemaal aan de situatie.. Maar dat jullie verschillend zijn hoeft niet negatief te zijn.. het kan ook juist goed zijn.

Ik zou zeggen: denk er nog even over na en misschien dat je je dan vanzelf realiseert wat je wilt. En zo niet, kun je er misschien nog met je vriend of die jongen over praten.

Mocht het uitgaan.. zal er niemand doodgaan, zoals ze hierboven al zeggen: je bent nog jong...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 23:09
Optima
Optima is offline
meid, je bent 15, maak het uit als je je kut voelt bij je flip, en kijk of die andere jonen je wel goed laat voelen.

succes
Reageren

Regels voor berichten