Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 03:00
Suqeunse
Suqeunse is offline
Zijn er sites/bedrijven waar ze studenten willen die voor een paar uurtjes per week postpakketjes of iets anders met een busje iets vervoeren? Zo ja weet jullie misschien welke bedrijven? Ik vind auto-rijden echt superleuk, en het zou nog leuker zijn als ik een bijbaan had die met autorijden te maken heeft om zo extra geld te verdienen voor mijn studie.

Ik ben erg dankbaar als jullie me kunnen helpen.
Oud 16-02-2006, 08:53
the exploding boy
the exploding boy is offline
Pakketbezorger bij de post?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 09:22
Gothic
Gothic is offline
je moet wel een bepaalde tijd je rijbewijs hebben...
Oud 16-02-2006, 09:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2006 @ 10:22 :
dat wisselt per bedrijf, gelukkig.

tpg post ? tnt ? (oke, das 2x hetzelfde bedrijf, denk ik).
selektvracht, ups, dat soort dingen ?
Oud 16-02-2006, 09:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-02-2006 @ 10:24 :
tpg post ? tnt ? (oke, das 2x hetzelfde bedrijf, denk ik).
Nee, dat is niet waar. TNT (een internationaal bedrijf) handelt tegenwoordig de pakketafdeling van de TPG af (al is dat ook geen 100% uitbesteding), TPG is onze landelijke "postprocessor".

Bij Selektvracht maak je overigens de meeste kans, maar dan moet je zo'n kutsticker op je auto raggen
Oud 16-02-2006, 09:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-02-2006 @ 10:49 :
Nee, dat is niet waar. TNT (een internationaal bedrijf) handelt tegenwoordig de pakketafdeling van de TPG af (al is dat ook geen 100% uitbesteding), TPG is onze landelijke "postprocessor".

Bij Selektvracht maak je overigens de meeste kans, maar dan moet je zo'n kutsticker op je auto raggen
psst... t zijn geen stickers, maar magneetmatjes. (die kunnen dr zo weer af).

vriend van me heeft dat ooit gedaan.
Oud 16-02-2006, 09:52
Gimme more beer
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2006 @ 10:22 :
Dat ligt eraan. Als je in je eigen auto gaat rijden, zoals bij Selektvracht, hoeft dat meestal niet. In busjes van de zaak moet dat vaak wel en moet je soms ook een rijtest afleggen.

Is overigens het ophalen/wegbrengen van lease-auto's (voor bijvoorbeeld reparatie) niets voor jou? Als je week-OV en één vrije dag in de week hebt, maak je best wel goede kans
Oud 16-02-2006, 09:52
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-02-2006 @ 10:51 :
psst... t zijn geen stickers, maar magneetmatjes. (die kunnen dr zo weer af).
Jaja, dat weet ik, maar het is nog bout

Een magneetmatje is technisch gezien ook een sticker
Oud 16-02-2006, 10:35
Martine1986
Martine1986 is offline
Mijn vriend heeft een tijdje gewerkt voor zon studentenchauffeursdienst. Dat is vooral leuk omdat je dan steeds in verschillende auto's rondrijdt, en ook auto's waar je anders misschien niet in zou rijden. Nadeel is wel, dat het heel onregelmatig werk is, de ene week geen werk, de andere week 3x ofzo. check bijvoorbeeld www.amds.nl
Oud 16-02-2006, 16:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-02-2006 @ 10:52 :
Jaja, dat weet ik, maar het is nog bout

Een magneetmatje is technisch gezien ook een sticker
een magneetmatje is -net- ff wat makkelijker weg te halen als je op vakantie gaat

overigens, als ik zo zie hoe de meeste mensen die in busjes rijden zich in het verkeer gedragen, weiger ik simpelweg te geloven dat die lui uberhaupt een rijbewijs hebben, laat staan ervaring...
Oud 16-02-2006, 16:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 16-02-2006 @ 11:35 :
Mijn vriend heeft een tijdje gewerkt voor zon studentenchauffeursdienst. Dat is vooral leuk omdat je dan steeds in verschillende auto's rondrijdt, en ook auto's waar je anders misschien niet in zou rijden. Nadeel is wel, dat het heel onregelmatig werk is, de ene week geen werk, de andere week 3x ofzo. check bijvoorbeeld www.amds.nl
http://www.amds.nl

(de 'http://' moet ook na de eerste ']' )
Oud 22-02-2006, 10:39
Konijn
Konijn is offline
Ik zag net op een site staan dat ze bij dit bedrijf nog veel chauffeurs etc zoeken: http://www.easyway.nl/

Misschien heb je er wat aan .
Oud 27-02-2006, 23:00
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-02-2006 @ 11:39 :
Ik zag net op een site staan dat ze bij dit bedrijf nog veel chauffeurs etc zoeken: http://www.easyway.nl/

Misschien heb je er wat aan .
Hartelijk bedankt. Ik zal kijken wat ik ermee kan doen.

Ook anderen bedankt voor uw hulp.
Oud 28-02-2006, 14:59
coopergirl
coopergirl is offline
Boodschappen namens supermarkt bezorgen?
Oud 28-02-2006, 19:22
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-02-2006 @ 15:59 :
Boodschappen namens supermarkt bezorgen?
Dat doen de meeste supermarkten al niet, en daar huren ze al helemaal niemand voor in, kost veel te veel geld..
Er moet echt op alles bezuinigd worden daar.
Oud 28-02-2006, 19:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Konijn schreef op 28-02-2006 @ 20:22 :
Dat doen de meeste supermarkten al niet, en daar huren ze al helemaal niemand voor in, kost veel te veel geld..
Er moet echt op alles bezuinigd worden daar.
Als je in dienst bent bij een supermarkt kun je op die manier toch boodschappen bezorgen? De Albert Hein, COOP, Edah (op vrijdag) en c1000 bezorgen hier iig wel boodschappen (vanaf 25,-- euro).. Hier in de buurt in omliggende dorpen zijn kleine supermarkten idd wel gestopt met bezorgen van boodschappen.
Oud 01-03-2006, 09:40
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-02-2006 @ 20:34 :
Als je in dienst bent bij een supermarkt kun je op die manier toch boodschappen bezorgen? De Albert Hein, COOP, Edah (op vrijdag) en c1000 bezorgen hier iig wel boodschappen (vanaf 25,-- euro).. Hier in de buurt in omliggende dorpen zijn kleine supermarkten idd wel gestopt met bezorgen van boodschappen.
Ja maar dat zeg ik, daar nemen ze niemand voor in dienst. Ze vragen 1 of 2 euro voor het bezorgen van boodschappen (of zelfs gratis boven een bepaald bedrag). Daar kunnen ze toch nooit iemand voor inhuren om ze weg te brengen.. Dat laten ze gewoon iemand die al bij de super werkt erbij doen..

(Wordt trouwens wel erg offtopic nu).
Oud 02-03-2006, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 01-03-2006 @ 10:40 :
Ja maar dat zeg ik, daar nemen ze niemand voor in dienst. Ze vragen 1 of 2 euro voor het bezorgen van boodschappen (of zelfs gratis boven een bepaald bedrag). Daar kunnen ze toch nooit iemand voor inhuren om ze weg te brengen.. Dat laten ze gewoon iemand die al bij de super werkt erbij doen..

(Wordt trouwens wel erg offtopic nu).

De Albert Hein vraagt er wel apart mensen voor hoor. Mijn vriend heeft er gesolliciteerd, uiteindelijk niet aangenomen omdat hij een te wisselend rooster had. Hier vragen ze echter wel een bepaalde tijd je rijbewijs, kon wel eens 2 jaar zijn als ik het me goed herinner.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 11:55
Roos
Roos is offline
Inderdaad, de AH heeft er een speciale service voor (Albert). Dan doe je de boodschappen via internet en komt iemand het brengen.
Oud 02-03-2006, 11:56
Gimme more beer
Citaat:
Konijn schreef op 01-03-2006 @ 10:40 :
Dan mag jij mij het economisch verschil uitleggen tussen iemand inhuren om de boodschappen te bezorgen en iemand die je al hebt ingehuurd de boodschappen te laten bezorgen.
Oud 02-03-2006, 17:44
Ivo
Ivo is offline
Minder personeelsleden zorgt voor minder administratiekosten. Voor dat ene uurtje per dag wat het de supermarkt hooguit zal kosten om de boodschappen rond te brengen, is zeer waarschijnlijk wel een bestaand persnoneelslid te vinden die dit erbij wil doen (of meerdere, zodat niet 1 persoon het elke dag moet doen). Als er dan een keer geen boodschappen te bezorgen zijn, is dat ook niet erg omdat de 'bezorger' dan z'n uren wel volmaakt met andere werkzaamheden.
Als 1, 2 of 3 mensen elk een paar uur extra werken per week kost dat geen extra administratiekosten, wel extra loonkosten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 19:15
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Ivo schreef op 02-03-2006 @ 18:44 :
Minder personeelsleden zorgt voor minder administratiekosten. Voor dat ene uurtje per dag wat het de supermarkt hooguit zal kosten om de boodschappen rond te brengen, is zeer waarschijnlijk wel een bestaand persnoneelslid te vinden die dit erbij wil doen (of meerdere, zodat niet 1 persoon het elke dag moet doen). Als er dan een keer geen boodschappen te bezorgen zijn, is dat ook niet erg omdat de 'bezorger' dan z'n uren wel volmaakt met andere werkzaamheden.
Als 1, 2 of 3 mensen elk een paar uur extra werken per week kost dat geen extra administratiekosten, wel extra loonkosten.
Dankje.

@Gimme more beer: In een supermarkt is altijd wel een vakkenvuller ofzoiets te vinden die een kwartiertje weg kan om te bezorgen.
Oud 02-03-2006, 23:40
Gimme more beer
Citaat:
Konijn schreef op 02-03-2006 @ 20:15 :
@Gimme more beer: In een supermarkt is altijd wel een vakkenvuller ofzoiets te vinden die een kwartiertje weg kan om te bezorgen.
We hebben het hier meer over boodschappenbezorgservices zoals Albert. Geen enkele supermarkt zal zonder bezorgafdeling goedkoop bezorgen.
Oud 03-03-2006, 06:32
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-03-2006 @ 00:40 :
We hebben het hier meer over boodschappenbezorgservices zoals Albert. Geen enkele supermarkt zal zonder bezorgafdeling goedkoop bezorgen.
Toch ken ik wel supermarkten waar ze dat doen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 10:14
Ivo
Ivo is offline
Die zijn er nog meer dan genoeg, zeker in de wat kleinere plaatsen wil de plaatselijke super nog wel eens een boodschapje langsbrengen tegen een kleine vergoeding, als extra service. Zodat ook ouderen en zieken nog bij hun supermarkt kopen, en niet noodgedwongen gebruik moeten maken van de grote jongens als Albert.nl. En voor die supermarkten komt een paar doosjes boodschappen rondbrengen per dag echt niet op meer dan een uur uit.
Bovendien, Albert.nl is geen supermarkt, maar een internetwinkel met eigen bezorgdienst. Je kan niet naar de lokale appie lopen, daar je boodschappen uitzoeken en afrekenen en die vervolgens door Albert laten bezorgen. In dit topic werd gerefereert aan boodschappen bezorgen voor een supermarkt. En de kans is heel klein dat je daarvoor wordt aangenomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 10:29
Gimme more beer
Citaat:
Ivo schreef op 03-03-2006 @ 11:14 :
Zodat ook ouderen en zieken nog bij hun supermarkt kopen, en niet noodgedwongen gebruik moeten maken van de grote jongens als Albert.nl.
Exact

Citaat:
Bovendien, Albert.nl is geen supermarkt, maar een internetwinkel met eigen bezorgdienst. Je kan niet naar de lokale appie lopen, daar je boodschappen uitzoeken en afrekenen en die vervolgens door Albert laten bezorgen. In dit topic werd gerefereert aan boodschappen bezorgen voor een supermarkt. En de kans is heel klein dat je daarvoor wordt aangenomen.
Misschien, maar boodschappen bezorgen voor Albert.nl is geen gekke optie. En coopergirl hád het over de grotere supermarkten.
Reageren

Regels voor berichten