Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2006, 18:38
LexCi
LexCi is offline
Hey ik heb een nieuws script gevonden op het net, die heeft ook bestanden als extensie .php hoe open ik zoiets? ik heb wel MS Frontpage. Ik heb een eigen webserver draaien met php, apachy en mysql maar ik weet niet hoe ik dat nieuws script op mijn site kan zetten. Ik werk gwn met frontpage, (vind ik beter dan dreamweaver)

Hoe zet ik dat nieuws script op mijn website?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2006, 18:48
Engadin
Engadin is offline
Als je serieus een zelf een webserver draaid zul je ook wel weten hoe dat moet........ (ftp, sftp, scp, samba .......)
Oud 14-03-2006, 18:49
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Engadin schreef op 14-03-2006 @ 19:48 :
Als je serieus een zelf een webserver draaid zul je ook wel weten hoe dat moet........ (ftp, sftp, scp, samba .......)
heb ik gedaan ja met EasyPHP gwn tutorial gevolgt en klaar, maar ik weet niet hoe ik zo'n script op mijn site kan zetten met frontpage? de extensie is .php
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:52
Viporizer
Viporizer is offline
<?php include("nieuwsscript.php"); ?>.

Zo iets geloof ik....

Of gebruik CuteNews.
Oud 14-03-2006, 18:53
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Viporizer schreef op 14-03-2006 @ 19:52 :
<?php include("nieuwsscript.php"); ?>.

Zo iets geloof ik....
en waar moet je dat zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:55
Viporizer
Viporizer is offline
Op de plek in de website waar je het wil hebben. (dacht ik)

Het kan ook zijn dat je dat boven de header moet zetten en dat je ergens op je pagina waar je het wil hebben iets anders moet neer zetten. Maar dat weet ik allemaal niet meer. Te lang geleden.

Sorry

[edit]
Ik dacht dat er bij CuteNews een tutorial zat, hoe je het in je website moest inbouwen. Die kan je ook raadplegen.

[edit2]
Als ik later vanavond meer tijd heb, en er nog geen oplossing is gevonden. Zal ik het voor je uitzoeken. Heb nu ff geen tijd.

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:03
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Viporizer schreef op 14-03-2006 @ 19:55 :
Op de plek in de website waar je het wil hebben. (dacht ik)

[edit2]
Als ik later vanavond meer tijd heb, en er nog geen oplossing is gevonden. Zal ik het voor je uitzoeken. Heb nu ff geen tijd.
isgoed heel erg bedankt.

Ik zal het maar goed uitleggen;

Ik heb een webserver opgezet met EasyPHP. In mijn www (map) heb ik mijn website staan, die kan ik benaderen door http://localhost/website te typen en dan kom ik op mijn website. Ik heb Apachy/PHP/Mysql geinstalleerd.

ik heb een PHP script gedownload op een website, daarin heb je mappen en bestanden met extensie .php (ik weet niks van php) maar ik weet niet wat ik met de inhoud van die map moet doen. ik wil de nieuwsscript op mijn index hebben (home dus) mja ik weet echt niet wat ik moet doen. ik heb wel in mijn C:\Webserver een map met PHP, Apachy en Mysql (en nog andere) enigste wat ikweet is dat ik mijn websites in de map www moet gooien.

Verder kom ik er niet uit. Ik wil dat php scriptje dus op mijn website werkend krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:53
namnatulco
namnatulco is offline
Die webserver van jou gebruikt een bepaalde map waar je alle bestanden in moet zetten. Zet je php-script in die map en dan moet ie, als je php, mySQL en server goed ingesteld zijn, uitgevoerd worden.
Oud 14-03-2006, 20:28
freyk
freyk is offline
Je kan het volgende eens gaan doen, LexCi:
  1. Maakt een mapje in je www-mapje aan genaamd "nieuwsscript"
  2. Daar gooi je de inhoud van dat mapje in.
  3. Open de pagina, met frontpage, waar je je script wil gaan inbouwen
  4. typ dat text op de plek waar het scriptje komt en bewaar het bestand.
  5. Open het bestand met kladblok en zoek je regel met tekst wat je net hebt getypt.
    Kan het ongeveer zo uitzien: <p>wattekst</p>
  6. verander die regel in:
    <?php include("nieuwsscript/nieuwsscript.php"); ?>
    En het bewaar het bestandje
  7. Voila, een ingebouwde php scriptje.
Oud 14-03-2006, 20:40
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-03-2006 @ 21:28 :
Je kan het volgende eens gaan doen, LexCi:
  1. Maakt een mapje in je www-mapje aan genaamd "nieuwsscript"
  2. Daar gooi je de inhoud van dat mapje in.
  3. Open de pagina, met frontpage, waar je je script wil gaan inbouwen
  4. typ dat text op de plek waar het scriptje komt en bewaar het bestand.
  5. Open het bestand met kladblok en zoek je regel met tekst wat je net hebt getypt.
    Kan het ongeveer zo uitzien: <p>wattekst</p>
  6. verander die regel in:
    <?php include("nieuwsscript/nieuwsscript.php"); ?>
    En het bewaar het bestandje
  7. Voila, een ingebouwde php scriptje.
1e,2e en 3e heb ik gedaan.
4. Welke tekst? en waar moet ik het plakke precies? (in html? zoja waar? )
en de rest snap ik nie zo, kan je wat uitgebreideer zijn en precies? Kben een noobje Maar heeeeel ergbedankt datje me helpt.

Het gaat btw om deze script:
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=21984

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 21:01
namnatulco
namnatulco is offline
die text is willekeurig het is om te zorgen dat je naderhand de plek kan vinden als je het bestand met kladblok opent.
bij stap 6 vervang je die text namelijk door een verwijzing naar je script.
Oud 14-03-2006, 21:23
LexCi
LexCi is offline
btw ik heb geen nieuwsscript.php bestand

alleen;
nieuws.php
index.php
configuratie.php

etc, welke moet ik zette

Download dat script en check zelf

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 21:54
freyk
freyk is offline
Tip:
Neem eens een kijkje in die scripts en ga dan op naar commentaar.
Dit kan je bv doen met een editor dat met coloursyntax ondersteunt, bv Notepad +
Oud 16-03-2006, 08:59
LexCi
LexCi is offline
iemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 09:21
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Engadin schreef op 14-03-2006 @ 19:48 :
Heb je zelf ook maar enig idee waar je het over hebt of gooi je gewoon een paar 'moeilijke woorden' op een hoop? :').
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 09:39
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 16-03-2006 @ 10:21 :
Heb je zelf ook maar enig idee waar je het over hebt of gooi je gewoon een paar 'moeilijke woorden' op een hoop? :').

*ahum*

OT:

De readme ff bekijken van 't script, daar staat vast wel in hoe je 'm moet installeren en gebruiken, succes
Oud 16-03-2006, 16:20
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 16-03-2006 @ 10:21 :
Ja, maar als ik uitleg probeer te geven aan minder deskundige computer gebruikers wordt het niet altijd heel duidelijk

/me beheert nu 3 *BSD servers
Oud 16-03-2006, 17:03
ExVaal
ExVaal is offline
Je zou eens kunnen beginnen met de scripts in benaderbare map te zetten binnen je webserver. Benader vervolgens je script net zoals je je websites benaderd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 19:10
ekki
ekki is offline
Zet alle drie de php-bestandjes in de map waar http://localhost/website naar verwijst.

Daarbij moet je de tabellen uit databaseSQL.txt in de mysql krijgen. Dat kan je doen door naar je mySQL te gaan, daar 'import' ofzoiets te doen en dan de tekst die in dat bestandje staat te plakken.

Tenslotte moet je het bestandje configuratie.php aanpassen, zodat het systeem een connectie kan maken met de database.

Ga dan naar http://localhost/website/index.php
Als het goed is met je dan het nieuwssysteem te zien krijgen.

Maar ik denk dat je je ff in het algemeen wat meer moet verdiepen in php en mysql voordat je dit kunt doen. Meer aan je handje nemen dan dit heb ik geen zin in, er is zat over te vinden op internet.

Succes!
Oud 16-03-2006, 22:23
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
ekki schreef op 16-03-2006 @ 20:10 :
Zet alle drie de php-bestandjes in de map waar http://localhost/website naar verwijst.

Daarbij moet je de tabellen uit databaseSQL.txt in de mysql krijgen. Dat kan je doen door naar je mySQL te gaan, daar 'import' ofzoiets te doen en dan de tekst die in dat bestandje staat te plakken.

Tenslotte moet je het bestandje configuratie.php aanpassen, zodat het systeem een connectie kan maken met de database.

Ga dan naar http://localhost/website/index.php
Als het goed is met je dan het nieuwssysteem te zien krijgen.

Maar ik denk dat je je ff in het algemeen wat meer moet verdiepen in php en mysql voordat je dit kunt doen. Meer aan je handje nemen dan dit heb ik geen zin in, er is zat over te vinden op internet.

Succes!
bovendien, eigelijk moet je dit vantevoren doen, omdat je mysql, apache(bijvoorbeeld) en php in een bepaalde volgorde moet installeren, anders werkt het niet. Althans dat is mijn ervaring.
Oud 16-03-2006, 23:19
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 16-03-2006 @ 23:23 :
bovendien, eigelijk moet je dit vantevoren doen, omdat je mysql, apache(bijvoorbeeld) en php in een bepaalde volgorde moet installeren, anders werkt het niet. Althans dat is mijn ervaring.
Apache en MySQL draait volledig los van elkaar en maakt niks uit.
Voor PHP moet je wat bestanden voor apache aanpassen dus dan moet apache idd eerst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten