Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 19:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik dacht dat dit het was. Ik ben niet helemaal 100% zeker. Maar ik denk dat abstraheren veel meer kan betekenen... Dus niet alleen een scheidingsmethode in de scheikunde. Misschien kan je rekening houden met "dingen scheiden" ofzo... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Even een ander voorbeeld met betrekking tot het begrip abstraheren: als we een verzameling van 2 balpennen en een verzameling van 2 potloden met elkaar vergelijken, zien we dat ze allebei het zelfde aantal aanduiden. We kunnen dit daarom abstraheren tot het begrip 2. Dit is een getal dat zelf geen concrete betekenis meer heeft, in tegenstelling tot 2 balpennen en 2 potloden. We zijn dus door uit te gaan van de concrete begrippen "2 balpennen" en "2 potloden" door middel van abstraheren tot het abstracte begrip 2 gekomen. We kunnen dus zeggen dat het begrip "het aantal 2" een abstractie is van de concrete begrippen "2 balpennen" en "2 potloden".
|
|