Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De meeste dieren zijn wat dichter bij de natuur dan wij. Ze kunnen dingen eerder "weten" dan wij. Bijvoorbeeld een hond weet al van een paar kilometers afstand dat zijn baas naar huis komt. Het kan gewoon zijn dat hij dit aangevoeld heeft, en dat ie dat probeerde te vertellen..? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie dus geen verband tussen het vreemde gedrag van je hond en het overlijden van je oma. In andere woorden, 'Toeval.'. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals hierboven al word gezegd. De meeste dieren leefden nog gewoon omdat ze wisten dat er iets aankwam. Dat zegt wel wat he. Mensen denken vaak dat zij de slimste wezens op aarde zijn maar ik denk dat wij juist van een laag niveau zijn. Welk slim wezen zou zijn eigen "huis" vernielen? Heb het dus over de aarde als dat niet duidelijk genoeg was. Welk slim wezen laat anderen lijden van honger terwijl anderen miljoenen dollars hebben? In ieder geval. Dieren staan dichter bij de natuur dan wij. Dat is gewoon een feit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarbij is het onnozel om te denken dat de mens van een laag niveau is. Hoe bewijs jij dat wij de aarde vernielen? Veranderen is iets anders dan vernielen. Daarbij klopt het argument 'welk slim wezen laat anderen lijden van honger terwijl anderen miljoenen dollars hebben?' van geen kant, omdat juist op de natuur het principe van survival of the fittest van toepassing is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De bevolking groeit, dus wij vernietigen onszelf niet. En waar baseer jij het nou eigenlijk op dat wij onze planeet verwoesten? Verder is het natuurlijk erg zwak om één voorbeeld te geven van iets dat je eens op tv hebt gezien. Ik hoop toch niet dat je je conclusies baseert op één programma dat je ooit gezien hebt Tevens beweer ik helemaal niet dat dieren asociaal zijn. Daarbij, ik heb honderdduizenden voorbeelden gezien van mensen die een zwerver geld geven, landen die grote sommen geld uitgeven aan ontwikkelingshulp, mensen die een orgaan afstaan aan iemand anders, mensen die op wat voor manier dan ook een ander helpen. Je kan mij niet wijs maken dat de mens geen sociaal wezen is. En ik ben blij dat je me gelijk geeft in waar deze discussie eigenlijk over ging, of die hond een speciale gave heeft. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
1) We zijn sociaal en helpen echt iedereen zoveel we kunnen en laten anderen nooit in de steek en we willen geen macht hebben over anderen en iedereen is gelijk en heeft gelijke rechten. 2) We zijn asociaal en denken alleen aan onszelf om te overleven. De rijken hebben dan maar een leuk leven en de armen kunnen barsten. Zie je nu waarom het niet samengaat? Kies maar.. Dan zal 1 van je argumenten van eerst zoiezo wegvallen en kunnen we over de rest discussiëren. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarbij probeer je me te laten kiezen uit twee opties waar je zelf ook niet uit kan kiezen, simpelweg omdat je te zwartwit kijkt. Immers, stelling 2 klopt niet om de argumenten die ik eerder heb aangevoerd om te bewijzen dat de mens wel degelijk sociaal is. Stelling 1 komt een stuk dichter bij de waarheid in de buurt, mensen helpen elkaar. Macht hebben en totaal gelijk zijn aan elkaar hebben niets met sociaal zijn te maken. 'Sociaal' betekent 'geneigd om in groepen te leven' of gevoel hebbend voor de noden van de medeleden in de samenleving' (vandale.nl) Sociaal zijn betekent in geen opzicht dat je het eigenbelang totaal moet vergeten, maar slechts dat je je andermans leed aantrekt. Daarbij komt macht ook overal in het dierenrijk voor. Survival of the fittest is een principe van de natuur en is een externe factor met betrekking tot het leven van de mens. De mens zelf is dus sociaal en vecht tegen het natuurprincipe van survival of the fittest. Ook wil ik je vragen hoe je erbij komt dat 'het niveau' van een diersoort bepaald wordt door of deze diersoort al dan niet sociaal is. En je geeft zelf al aan dat de 'speciale gave' van de hond, zoals ik het noemde, onbekend is. Het is toch wel heel absurd als we klakkeloos dingen zouden aannemen die onbekend zijn? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hetzelfde geldt voor Akumabito. Ik kan ook wel leuk zeggen, 'Ik ben er van overtuigd en het is verder niet uit te leggen, dus heeft het geen verdere uitleg nodig'. Er mag dan geen enkele reden zijn dat er een causaal verband is, maar er is ook geen enkele reden dat deze er niet is.. Kortom het blijven speculaties..
||
![]() |
Citaat:
Bewijs jij het tegendeel maar eens. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet ook niet wat het antwoord is en onderzoek blijft altijd beperkt. Er blijven altijd variabelen die niet in het onderzoek worden opgenomen. Misschien is het wel zoiets als Dr. Zoidberg zegt. De wetenschap is daar echter nog niet aan toe. Daarom zal ik nooit overtuigd. Dat wil niet zeggen dat ik niet kan bepalen waar ik me meer bij aansluit. Volharden in je standpunten heeft naar mijn weten nog nooit veel goeds gedaan.
Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 00:56. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom moeten mensen altijd gelijk willen hebben bij zulke discussies? Wat heeft het voor zin om te discussieren als je niet bereid bent te leren van een ander? Echt luisteren naar wat de ander te zeggen heeft lijkt maar zleden voor te komen. Hmmmm doet z'n best, maar het lijkt wel alsof hij tegen een muur praat hier. Waarom noemen mensen iets bovennatuurlijk, als ze het nog nooit meegemaakt hebben? Sommigen van jullie doen alsof ze alles al weten van het universum. En blijven daar maar aan vasthouden. Met welk doel? Ik zeg niet dat ik juist gelijk heb, nee, misschien snap ik nog wel het minste van de wereld. Kom op mensen, vergeet dat ego eens en luister ook een keer echt naar iemand. Misschien kan je dan wat leren.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind deze discussie harstikke normaal gaan en heb echt niet het gevoel dat Hmmmm tegen een muur praat. Ze reageren immers onderbouwd op hem, en hij reageert evengoed onderbouwd terug. Prima discussie dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Om verder op het onderwerp in te gaan. Een vriendin van mij zegt dat haar kat haar leven gered heeft. Toen ze nog een baby was, was ze al druk en haar ouders stopte haar altijd helemaal in als ze in de wieg lag. Toen heeft ze het een keer gepresteerd om zichzelf bijna te laten stikken omdat ze zo had liggen woelen. Op dat moment ging hun kat 'nerveus' heen en weer lopen op de trap en miauwen. Toen heeft haar moeder haar gered. Ook heb ik een keer een verhaal gehoord van een vrouw met een varken. Die vrouw had toen op een dag een beroerte gekregen en dat varken had zichzelf toen door het kattenluikje gewurmd (!) en ging toen op de weg liggen en doen of hij dood was. De eerste auto stopte en toen had hij die bestuurder meegenomen naar het huis. Dan zijn er ook nog die dieren bij die tsunami. Dat is voor mij genoeg reden om te denken dat dieren mensen kunnen aanvoelen en mensen elkaar kunnen aanvoelen (daar heb ik zelf ook ervaring mee).
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
(Niet alleen was dat te raden, IMHO, maar er was ook nog eens laatst een documentaire over op Animal Planet, dus ik heb zelfs een bron. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hun kunnen toch best wel doorhebben als er iets mis is met iemand? Nog al logisch als ze dan gaan miauwen/blaffen. Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 09:03. |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, mijn geloofwaardigheid ligt niet hoog merk ik al.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me dat in zulke gevallen het meest voor de hand liggende is dat ze het horen of voelen aankomen door het daadwerkelijk waar te nemen, in plaats van door een dik gaaf voorgevoel. Dat ontkennen is ongeveer hetzelfde als kijken naar iemand wiens hoofd er af is gehakt en dan zeggen van 'hmm, misschien is hij gestorven aan een hartaanval'. Kán wel, maar de kans er op is, eh.. klein. ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dat verhaal van die varken had ik gezien bij Oprah een tijd terug. Dat is idd echt gebeurd, het is een bijzonder verhaal maar zie niet zo snel het verband met iets bovennatuurlijks. Een varken wordt beschouwd als 1 van de intelligenste dieren, het zag dat er iets mis was met ze baasje en is hulp gaan halen, bijzonder maar bovennatuurlijk? Nee. Citaat:
En bij een gerenomeerde zender als animal planet die mensen probeert te informeren en niet te overtuigen, twijfel je aan de betrouwbaarheid? Apart. Het is natuurlijk niet gezegd dat alles wat bij animal planet wordt uitgezonden waar is, maar ik zie niet in met welk doel zij bewust mensen zouden voorliegen. Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 14:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je bent niet de enige op dit forum die daar last van heeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En je bent niet de enige op dit forum die daar moeite mee heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Ik beschouw het trouwens ook niet als bovennatuurlijk. Het zal ooit nog wel ontdekt worden denk ik...
Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 14:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aliens zijn niet bovennatuurlijk. Bovennatuurlijk zijn dingen die niet aan de natuurwetten onderhevig zijn, zeg maar. Zoals goden, zielen en geesten. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het komt doordat je (bij)gelovig bent en geen duidelijk onderscheid kan maken tussen (waarschijnlijke) fictie en potentiële werkelijkheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou zou je kunnen zeggen dat onze huidige 'natuurwetten' misschien niet kloppen, maar dat zou weer een aanname zijn om goden en geesten te kunnen verklaren. Oftewel, een ongegronde aanname maken om een andere ongegronde aanname (goden/geesten bestaan) te kunnen realiseren. Zo kun je in ALLES geloven. En dat doet men dus ook op dit forum. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 behorende tot een orde van dingen, die buiten het bereik van de menselijke zintuigen ligt, hetzij in de zin van goddelijk, of in verband met spokerij en toverij => bovenaards, metafysisch, mystiek, supernormaal En zoals de meeste gelovigen, heb je weer geen enkel idee waar je het zelf over hebt. Mogelijkheden? lol. Als iets niet bestaat, dan kan je wel gaan hopen dat het 'mogelijk' is, maar dan bestaat het nog steeds niet. Met andere woorden, je gelooft in onzin. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hier zit een goed filmscript in. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat is gewoon pure onzin, je heb het over een ruimteschip, dat is een ingewikkeld iets met een heleboel elektronica en andere rotzooi, oke die hebben wij, de mens, bedacht. maar niet alles wat bestaad, is over gedacht voor het werd gecreerd, neem bijvoorbeeld een steen, dat is eigenlijk gewoon een grote hoop siliciumoxide(pardon voor spelling><) meer niet, niksingewikkelds aan.
||
Citaat:
Blackwolf neemt dat voorbeeld i.m.o. puur om vernieuwing weer te geven (dat 'dan zal je aan me denken' verpeste het wel een beetje ![]() @Lord Dolphin: Wij beweren dat onze zintuigen dat wel kunnen waarnemen, maar je moet wel bereid zijn om er naar te luisteren. In die zin is het niet bovennatuurlijk. Indien het bovennatuurlijk was, hadden wij er niets mee te maken, behalve dat er macht over ons uitgeoefend werd. Dit is dus een beetje een zinloze discussie. Wanneer jij dingen beoordeeld met bovennatuurlijk vind ik dat prima. Binnen jou belevingswereld is het immers onzin of een hersenspinsel. Het blijft een beetje met je vingertjes wijzen. 'Jullie geloven te veel', 'ja, maar jullie geloven te weinig'.
Laatst gewijzigd op 25-02-2006 om 11:46. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Waarom honden blaffen/burengerucht Verwijderd | 7 | 13-02-2013 15:26 | |
Flora & Fauna |
Hond aangevallen door soortgenoot ... 0oFZo0 | 3 | 01-10-2009 18:41 | |
Werk, Geld & Recht |
[Vraag] Agressief gedrag hond Stefanie | 7 | 15-07-2008 19:31 | |