Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2006, 18:49
Alistar
Alistar is offline
Hey.
Mijn kat plast steeds op m'n moeders bed. Dit is natuurlijk ongelofelijk irritant, dus vroeg me af of er iemand is die dit ook heeft meegemaakt, en daar een oplossing voor heeft. Ze is gewoon zindelijk en plast nergens anders, terwijl ze daar wel de kans voor heeft. Wat opvallend is, is dat t vaak gebeurd als ze een tijdje alleen heeft gezeten, maar dit gaat niet altijd op. Ze heeft ook een tijdje beneden op de deurmat geplast, maar dit was enigszins te verklaren omdat mijn vader zijn praktijk onder onze woning heeft, en er dus steeds vreemde mensen binnenlopen (soort van afbakening waarschijnlijk). Sinds er een nieuwe mat ligt heeft ze tot nu toe daar niet meer geplast.
We denken erover om er misschien een kat bij te nemen, zodat ze iig niet meer alleen zit, maar het is natuurlijk niet gezegd dat dit ook helpt.
Iemand enig idee hoe dit kan, en evt. een oplossing?
Alvast bedankt!
Oud 17-02-2006, 21:32
wizkid
wizkid is offline
Ik heb eens voor je gekeken op internet, misschien dat je hier iets aan hebt:

- Poes plast in huis
- Kater plast in huis
- Kater plast tegen deur
- Poes plast buiten de bak

Ik heb ze van deze site (beetje naar beneden scrollen).
Oud 21-02-2006, 13:50
hmmmm
hmmmm is offline
Blaasgruis is een vaakvoorkomende oorzaak.
Van die hormonensprays is voor een gedragsprobleem vaak de beste oplossing.
Oud 22-02-2006, 19:05
Myuki
Myuki is offline
Dat doet ze waarschijnlijk omdat ze vindt dat hij te weinig aandacht krijgt...

Dat doen dieren wel vaker
Oud 22-02-2006, 20:51
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Myuki schreef op 22-02-2006 @ 20:05 :
Dat doet ze waarschijnlijk omdat ze vindt dat hij te weinig aandacht krijgt...

Dat doen dieren wel vaker
Ik zou niet té snel die conclusie trekken, het kan ook andere oorzaken hebben en als het blaasgruis zou zijn moet de kat daar onmiddelijk aan worden geholpen.
Oud 27-02-2006, 10:09
Steefjuh
Steefjuh is offline
Is het een kitten? Of jonger dan een jaar? Onze kat deed het ook n tijdje... Erg fijn als je 4x per week een 2 persoonsbed moet verschonen! Ik hoefde het niet te doen, maar toch En het was zeker geen aandacht trekkerij. En verder was ze wel zindelijk gewoon.
Wij zorgden er gewoon voor dat de deuren dicht waren als we niet thuis waren en ze alleen mee de kamer in ging als we er bij waren. Het is vanzelf over gegaan. Maar het was nog een kitten!
Helaas is ze een maand geleden, net toen we van alle problemen af waren, doodgereden...
Oud 05-03-2006, 08:20
zeep007
zeep007 is offline
Hmmm onze kat doet het in het gehele huis, maar de huisarts zegt dat dat door stress komt van onze andere kat.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 17:55
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Onze oude kat deed dat ook, alleen dan tegen de bank. We hebben er aluminumfolie tegenaan gehangen, van dat geluid schok hij zo, dat hij het na een aantal keer netjes buiten of op de bak deed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:22
hola
hola is offline
Slaapkamer deur dicht doen?
Oud 08-03-2006, 12:20
coopergirl
coopergirl is offline
Onze kat heeft ook een vast plekje buiten de kattenbak waar ie plast. Als een dier dat zich eenmaal heeft aangeleerd is het ontzettend lastig af te leren. Wij kregen tips als peper op de plek stooien waar ie plast, dan laat ie dat wel. Nou, onze deurmat wordt nog steeds met enige regelmaat ondergepiest, ondanks dat er een laag peper op ligt en Flipje altijd een schone kattenbak heeft
Oud 08-03-2006, 12:23
coopergirl
coopergirl is offline
P.s Onze kat is 8 maand ^^
Oud 20-03-2006, 17:25
whatsername11
whatsername11 is offline
ik heb 2 katten van 3 jaar ofzo iets maar iig. Eentje had het ook alleen die plaste door het hele huis heen. Hij heeft een afwijking aan zn nieren dus krijgt hij speciaal voer. Ik zou gewoon even langs de dierenarts gaan. Succes
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 20:13
Verwijderd
mijn kat heeft dat ook vaak gedaan (mijn matras is rijp voor t grof vuil, bah). Hij was gewoon zindelijk verder.
Ik denk dat hij het uit verveling deed, ik heb m toen veel naar buiten gelaten en sinds dien doet hij het niet meer. Hij plast/poept nu alleen nog maar buiten...scheelt een hoop geld met kattenbakgruis en verschonen.
maar ik ga binnenkort verhuizen naar t drukke centrum, en eigenlijk wil ik m daar niet buiten laten dus ook ik zit er aan te denken om nog een katje erbij te nemen zodat hij daarmee kan spelen.

succes iig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten