Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zat net jouw fotoboek te bekijken ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vraag mij of het gedicht hier thuis hoort. Is het volgens jou niet beter op z'n plek dan op psychologie?, daar wordt meer ingegaan op de psychische/ inhoudelijke kant.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, laat maar, dat is niet aan mij...
|
Over de inhoud is valt meestal niet veel te zeggen. Ja, verschillende interpretaties, en dat wordt ook wel gedaan, maar hier valt er niet veel te interpreteren, en qua inhoud is er dan niet veel meer over te zeggen.
Daarnaast is het mijns inziens niet de inhoud die een gedicht goed maakt, maar hoe die inhoud is weergegeven. (oh, er zijn trouwens wel gedichten waar er voornamelijk inhoudelijk over is gediscussieerd hier. Die van Muut over roken laatst nog) Over het gedicht zelf: Ja, inhoudelijk is er dus niet veel over te zeggen, behalve dat ik denk ik begrijp wat je er mee wil zeggen. En ik zou je kunnen condoleren, maar ik ken jou niet en Olav heb ik ook niet gekend, dus dat zou nogal hypocriet zijn. "Zo jong al verleden Zo oud zul je worden" vind ik wel goed, net als Dreamerfly, en om dezelfde reden. De rest is een beetje erg 'dat-heb-ik-al-zo-vaak-gehoord', en het schept dan ook niet zo'n sterk beeld. De inhoud wordt daardoor nogal zwak overgebracht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar over het gedicht; ik vind het eigenlijk niet zo mooi. De zin 'zo jong al verleden' vind ik wel mooi gevonden, maar verder vind ik het niet zo.. Ik kan geen goede argumenten verzinnen, maar ik weet wel dat het mijn soort gedicht niet is. Sterkte nog..
|
![]() |
Heel mooi geschreven Renee!
Ook ik heb wat oor Olav geschreven, beetje toevallig dat ik dit lees. Heb al eerder gekeken of Bart misschien een en ander erover had gepost. Vandaag precies een week geleden werd Olav gecremeerd en dat was toch wel een bijzonder moment voor iedereen die daar aanwezig was, iets om nooit te vergeten. Hier dan mijn gedicht over en voor Olav: Hemelse vrijheid van een glazen kooi. In de greep van de hemelse vrijheid, Gevangen in een glazen kooi, Als een slaaf zonder nijverheid Een lelijk mooi. Uit het leven gerukt zonder leiden maar met veel pijn, Een onbegrijpelijk vedriet, Voor zij die overgebleven zijn, Ookal was de keuze niet aan jou, toch moest het einde naderen Kwam het voor eenieder onverwacht, Met het douw nog op de bladeren, We zullen je missen, Tot in het einde van de tijd, Ooit zullen we je weer ontmoeten, En ben je weer bij ons, voor altijd. Stylistisch misschien niet het mooiste of beste wat hier ooit heeft gestaan. Net als Renee, gewoon een manier om de pijn en het verdiet te verwerken, om alles een plaats te geven.
||
Citaat:
Jij ook erg mooi ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
de "greep" van de hemelse "vrijheid" is bedoeld als een bepaalde tegenstelling. De dood wordt vaak gezien als een bevrijding van het aarde, een soort ultieme vrijheid omdat niemand er wat over kan zeggen was er is zien mensen wat ze willen. Maar wat is er vrij aan de dood, Olav heeft er nooit voor gekozen, hij was helemaal niet vrij, er is hem nooit gevraagd om dood te gaan. Hij zit als het ware in een glazen kooi, een kooi die je niet kunt zien maar die er wel altijd is. De hemel lijkt iets heel moois, heeft ook iets heel moois, maar het tegelijk ook lelijk vooral voor de mensen die achterblijven.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[F1] GP van Canada Sandersss | 23 | 14-06-2007 22:20 | |
Vrije tijd |
[F1] Nieuwtjes Sandersss | 479 | 02-04-2007 15:28 | |
Vrije tijd |