Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2006, 10:32
LexCi
LexCi is offline
Hey, ik heb goed de Divx -> DVD tutorial gevolgt van Winavi (http://www.divxworld.nl/winavi.htm) Alles goed gedaan, alles keurig gevolgt, duurde maar slechts 30 min het omzetten, ik kreeg prima de bestanden die ik moest hebben (.VOB, BUP IFO etc) dus daarna lekker branden op mijn DVDCD.

Maar tijdens het afspelen van me film ongeveer na 15 a 20 min dan springt hij automatisch weer terug naar de hoofdstuk en moet ik die stuk die ik al heb gezien weer terug zien het gebeurt niet 1 keer maar meerdere keren.

Komt het misschien door de "Output settings" Set chapter lenght?

Ik had dat aangeschakeld, wat gebeurt er als ik het uitschakelt?

Wat ik heb ingestelt in Winavi is precies hetzelfde bij de tutorial van Divx -> DVD van Winavi. Alleen bij "Disk Capacity" heb ik 4700 MB gedaan ipv 4300 MB. Verder heb ik de rest op PAL gezet en op 16:9 aangevinkt, verder is alles hetzelfde gebleven.

Aan wat kan het liggen? Plz help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2006, 13:23
Verwijderd
Heel simpel, als je een chapter length instelt kun je met je DVD-speler makkelijker zoeken, omdat je dan in zelf te bepalen stappen kunt zoeken. Het blijven natuurlijk wel gelijke blokjes van in dit geval 150 seconden; een DiVX-film heeft geen 'echte' hoofdstukken, of je moet zeer veel moeite gaan doen om die handmatig in te voeren.

Verder is een DVD geen 4700 megabyte, maar 4483. Als je de lengte instelt op 4700 megabyte, zal de film dus te lang zijn; een DVD is ongeveer 4,700,000,000 bytes groot, maar de berekening loopt via machten van twee en niet van tien, dus let op. Neem gewoon een DVD-RW en zet die film er zonder chapters op, of brand hem als image naar een schijf en speel hem via Daemon/Alcohol af met WinDVD.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 15:04
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2006 @ 14:23 :
Heel simpel, als je een chapter length instelt kun je met je DVD-speler makkelijker zoeken, omdat je dan in zelf te bepalen stappen kunt zoeken. Het blijven natuurlijk wel gelijke blokjes van in dit geval 150 seconden; een DiVX-film heeft geen 'echte' hoofdstukken, of je moet zeer veel moeite gaan doen om die handmatig in te voeren.

Verder is een DVD geen 4700 megabyte, maar 4483. Als je de lengte instelt op 4700 megabyte, zal de film dus te lang zijn; een DVD is ongeveer 4,700,000,000 bytes groot, maar de berekening loopt via machten van twee en niet van tien, dus let op. Neem gewoon een DVD-RW en zet die film er zonder chapters op, of brand hem als image naar een schijf en speel hem via Daemon/Alcohol af met WinDVD.
Thnx nare man, het is gelukt, het klopt wat je zei dat het aan de chapter lag, ik heb dat uitgeschakeld en toen weer gebrand, hij sprong dit keer niet terug, alles liep goed, alleen jammer dat ik niet met me dvd speler direct naar een hoofdstuk kan gaan mja maak nie uit, als het maar goed loopt =]

thnx, het is opgelost
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten