Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 20:51
Verwijderd
(ik heb effe gezocht naar andere topics over dit onderwerp, maar die gaan allemaal over het tegenovergestelde, dus nóg maar een ongesteld-topic )

Ik begin er onderhand een beetje van te balen dat ik nog steeds geen normale cyclus heb. Het zou me niet eens zoveel uitmaken als het de ene keer drie en de andere keer vijf weken zou duren voor het weer zover was, maar dat is niet het geval, ik word gewoon iedere keer opnieuw té vroeg ongesteld. 24 dagen kan ik mee leven, maar 21 of soms maar 20 vind ik niet meer leuk. Het wordt er ook niet minder om of zo, nog steeds veel buikpijn en de nodige stemmingen. Het ligt niet aan stress of andere invloeden, waaraan wel weet ik niet. Heeft eemand dit ook? Is hiervoor aan de pil gaan een optie? Andere mogelijkheden, oplossingen of tips?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:05
PV
PV is offline
Aan de pil is zeker een optie Dan heb je iig regelmaat. Buikpijn wordt vaak minder, je kunt er voor kiezen een keer door te slikken als het even niet uitkomt, enz. enz.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gebruik je medicijnen? Ik ken medicijnen die je cyclus overhoop kunnen gooien.

Aan de pil gaan is een uitkomst. Dan wordt je echt maar een keer per maand ongesteld, kan je doorslikken als het je niet uitkomt en vaak wordt je menstruatie er ook lichter van.
Oud 12-07-2006, 10:28
Verwijderd
Dat dacht ik ook al ja. Binnenkort maar richting huisarts dan.
O en nee, ik gebruik geen medicijnen, iig geen die mn cyclus zouden verstoren, soms wat homeopatishe, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 10:45
Konijn
Konijn is offline
Waarschijnlijk is dit gewoon de cyclus van jouw lichaam. Want het is dus wel regelmatig, alleen wat korter dan gemiddeld. Als je er vanaf wil, inderdaad, aan de pil.
Oud 12-07-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 12-07-2006 @ 11:45 :
Waarschijnlijk is dit gewoon de cyclus van jouw lichaam. Want het is dus wel regelmatig, alleen wat korter dan gemiddeld. Als je er vanaf wil, inderdaad, aan de pil.
Ja goed, enigszins regelmatig is het weer wel, maar ook pas sinds een tijdje (eerst was het onregelmatiger, maar met langere tussenpozen).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 15:20
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
En als je geen zin hebt om de pil te slikken, kun je ook de nuvaring proberen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:06
Roosje
Roosje is offline
De pil werkt heel goed, bij mij iig. Niet alleen qua regelmatigheid, maar ook wat betreft de last die je ervan hebt. Eerst slikte ik me zo'n beetje lam aan de pijnstillers en had ik nòg buikpijn, maar nu voel ik bijna niets meer. Ik ben hoogstens iets sneller mentaal geprikkeld en ik kan nog slechter tegen kietelen, maar dat was daarvoor ook al zo.
Oud 13-07-2006, 09:59
ekki
ekki is offline
20 dagen geteld vanaf je laatste dag ongesteld of vanaf de eerste dag ongesteld?
Als het dat laatste is, zijn de tussenpozen inderdaad wel kort. Als het het eerste is, is het vrij normaal. Misschien een iets kortere cyclus.
Oud 13-07-2006, 13:19
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 13-07-2006 @ 10:59 :
20 dagen geteld vanaf je laatste dag ongesteld of vanaf de eerste dag ongesteld?
Als het dat laatste is, zijn de tussenpozen inderdaad wel kort. Als het het eerste is, is het vrij normaal. Misschien een iets kortere cyclus.
vanaf de eerste dag
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 19:44
Roadrunner
Roadrunner is offline
ik had precies hetzelfde, 20 of 21 dagen ja En ben nu aan de pil en het werkt

Regels voor berichten