Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 00:03
Verwijderd
Op m'n laptop doet mijn zen het niet. -.-
Het is een vrij veilige laptop, qua programma's. Ik heb geen bizarre meuk geinstalleerd, het heeft eerder gewerkt, maar toen ik een andere versie van de software nodig (meer functies) had, werkte het niet meer.
Nougoed. Na vele pogingen heb ik alle creative meuk maar verwijderd en heb ik als eerste de driver geinstalleerd. Dat werkt. (de installatie lukt en rechtsonder staat een MTP Media Player icoontje, wat niet weg gaat.)
Goed, vervolgens probeer ik de nieuwste en meest functionele software te installeren. Allemaal net nieuw van de creative site gedownload. Werkt niet, hij zegt dat de zen niet is aangesloten.

Dan probeer ik de ietwat oudere software te installeren, de basis van de nieuwere. Werkt ook niet, die zegt dat de zezn niet is aangesloten.

Die zen is keihard aangesloten.

Op een andere pc doet hij het gewoon wel, zonder eerst drivers te hebben geinstalleerd of oudere software.

Help!
Wat nu? Ik heb gegoogled, maar ik kon niet echt iets vinden, of ik google niet goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2006, 11:12
J-roenn
J-roenn is offline
1. welk os draai je ?
2. usb poort niet brak ( test effe met wat anders )
3. tsjah kijk eerst maar naar bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:33
Verwijderd
Oh, vergeten. Het werkt niet onder windows XP.

USB poort is zeker niet brak, getest met een paar logitech muizen, een usb harde schijf en een usbstickje.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:35
Verwijderd
Ik heb overigens wel een sterk vermoeden dat het iets met de MTP player te maken heeft, maar het lukt me niet om dit te verwijderen (staat niet in add/remove progs terwijl het volgens een gegooglede link wel daar hoort te staan).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 20:08
Verwijderd
Heeft werkelijk niemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:04
namnatulco
namnatulco is offline
waar komt die mtp player vandaan?

verder weet ik niet wat een zen touch is maar ik gis het op zo'n ding waarmee je kan tekenen op de pc (of zit ik er nu heeel ver naast )

Citaat:
Piloff schreef op 15-02-2006 @ 13:33 :
Oh, vergeten. Het werkt niet onder windows XP.
niet handig lijkt me. Die andere pc draait op?
Oud 17-02-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 16-02-2006 @ 23:04 :
waar komt die mtp player vandaan?

verder weet ik niet wat een zen touch is maar ik gis het op zo'n ding waarmee je kan tekenen op de pc (of zit ik er nu heeel ver naast )

niet handig lijkt me. Die andere pc draait op?
Ik geloof dat dat met de windows media player kwam, maar dat weet ik niet zeker.

-.-' het is een mp3 speler.

Die andere pc draait ook op xp
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 19:30
namnatulco
namnatulco is offline
o lol ^_^ (ik weet eigelijk nix van mp3 spelers, heb dr zelf geen, hou et bij mn discman, kzou die mp3 4 keer per maand kwijtraken waarschijlijk )
ik kan je wel vertellen dat die mtp-player niet van wmp komt, ik denk datie bij je mp3speler zit?

mssn kan je het met die player (als die bij je mp3speler zat) erop zetten? zoek anders uit wat ie doet, das zowiso handig

als je denk dat die player het probleem is en je krijgt hem niet uit, moet je het proces ff killen (dat doe je door start->uitvoeren "taskmgr" en dan tabblad processen en dan de naam van je proces te zoeken) let wel, het is de interne naam, dus soms is et lastig om de goeie te vinden.
Oud 17-02-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 17-02-2006 @ 20:30 :
o lol ^_^ (ik weet eigelijk nix van mp3 spelers, heb dr zelf geen, hou et bij mn discman, kzou die mp3 4 keer per maand kwijtraken waarschijlijk )
ik kan je wel vertellen dat die mtp-player niet van wmp komt, ik denk datie bij je mp3speler zit?

mssn kan je het met die player (als die bij je mp3speler zat) erop zetten? zoek anders uit wat ie doet, das zowiso handig

als je denk dat die player het probleem is en je krijgt hem niet uit, moet je het proces ff killen (dat doe je door start->uitvoeren "taskmgr" en dan tabblad processen en dan de naam van je proces te zoeken) let wel, het is de interne naam, dus soms is et lastig om de goeie te vinden.
nouja, het is iets van windows (media player) http://www.microsoft.com/windows/win...cesupport.aspx

het komt absoluut niet met de zen mee. Zeer zeker niet.

bij de taskmgr zie ik niets vreemds staan, ook niet in een hijackthislog. Het is wellicht een systeeem proces van windows?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 20:05
Verwijderd
deze link dus: http://msdn.microsoft.com/library/de...extensions.asp
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 20:06
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Stuurprogramma's zijn overbodig
Bij MTP of apparaten voor massaopslag hoeft u geen stuurprogramma's te installeren als u het apparaat in combinatie met Windows Media Player 10 wilt gebruiken. U hoeft een dergelijk apparaat alleen maar op een Windows XP-computer waarop Windows Media Player 10 wordt uitgevoerd aan te sluiten en u kunt aan de slag.
misschien wil dit zeggen dat stuurprogramma's ook een conflict op kunnen leveren ?
Oud 17-02-2006, 20:08
namnatulco
namnatulco is offline
is het trouwens niet gewoon drag-and-drop werk bij een mp3speler (zoals bij een usbstick)?
Oud 17-02-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 17-02-2006 @ 21:08 :
is het trouwens niet gewoon drag-and-drop werk bij een mp3speler (zoals bij een usbstick)?
Nee, je hebt een speciaal programma nodig om muziek erop te zetten.

Ja meer weet ik er ook niet over, maar ik heb deze toevallig een keer volgezet met muziek voor een vriend.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 20:34
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 17-02-2006 @ 21:31 :
Nee, je hebt een speciaal programma nodig om muziek erop te zetten.

Ja meer weet ik er ook niet over, maar ik heb deze toevallig een keer volgezet met muziek voor een vriend.
goeie reden om het nog maar bij die goeie ouwe mp3-discman te houden aangezien tweakers.net vol staat met gezeik over dat het niet goed werkt enzo
Oud 17-02-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 17-02-2006 @ 21:06 :
misschien wil dit zeggen dat stuurprogramma's ook een conflict op kunnen leveren ?
Maarrrrrrrrrr!
Ik wil die mtptpttpptptp player niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 22:00
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Piloff schreef op 17-02-2006 @ 21:58 :
Maarrrrrrrrrr!
Ik wil die mtptpttpptptp player niet.
maar het blijft windows
als alternatief kan je mssn een ander prog gebruiken (ik heb alleen geen idee waar je dat zou moeten halen of op welke therm je moet googlen )
Oud 17-02-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 17-02-2006 @ 23:00 :
maar het blijft windows
als alternatief kan je mssn een ander prog gebruiken (ik heb alleen geen idee waar je dat zou moeten halen of op welke therm je moet googlen )
nouja, er is notmat explorer, maar daar kan ik niet aanokmen tenzij ik betaal en het voegt NIETS toe aan de functionaliteit.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 10:46
Verwijderd
Heeft iemand een idee of het kan werken als ik alle windows updates verwijder, of dan die MTP Player weg zal gaan? Het zit nl. niet standaard bij windows, anders had ik dit gezeur wel eerder gehad.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 12:00
Verwijderd
Heb ooit hetzelfde probleem gehad met mijn Zen Touch, nieuwe firmware (andere versie) geinstalled en toen af mediasource telkens aan dat er geen zen aangesloten was terwijl ik toch echt dat stekkertje in de spreekwoordelijke anus van mijn zennetje had gepropt.

Vervolgens alles gedeinstalled (dus níet alleen de software, maar ook de zen drivers en firmware op de zen zelf) dit alles opnieuw geinstalleerd (nieuwe versies) en toen werkte het weer.

Ik neem aan dat je de plug 'n play shizzle wil installeren? Zou ik ook doen, werkt lekker
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 19-02-2006 @ 13:00 :
Heb ooit hetzelfde probleem gehad met mijn Zen Touch, nieuwe firmware (andere versie) geinstalled en toen af mediasource telkens aan dat er geen zen aangesloten was terwijl ik toch echt dat stekkertje in de spreekwoordelijke anus van mijn zennetje had gepropt.

Vervolgens alles gedeinstalled (dus níet alleen de software, maar ook de zen drivers en firmware op de zen zelf) dit alles opnieuw geinstalleerd (nieuwe versies) en toen werkte het weer.

Ik neem aan dat je de plug 'n play shizzle wil installeren? Zou ik ook doen, werkt lekker
Ah, een handige reply.
Hmz.
Ik ga het zeker uitproberen, maar dan wacht ik tot morgen, dan ben ik weer bij de pc die de zen wel ziet, dan kan ik alles eerst backuppen.

Ik probeer die shizzle idd te installeren. Wat ik alleen vreemd vind, is dat PnP eerst wel werkte, maar nu alleen op deze pc niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 13:16
Verwijderd
Ja raar, maar die software van creative is over het algemeen (zeker in het begin met nomad explorer en mediasource alleen) behoorlijk brak vond ik.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:40
Verwijderd
oke dit is echt rampzalig.
net de hele zen gewist, fucking firmware gewist van de zen en nog steeds herkent mijn pc de zen niet, nu kan ik ook geen firmware meer terugzetten.
Ook op de pc waar hij het eerst wel deed, werkt het niet. :/
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 19:21
Verwijderd
firmware terugzetten moet altijd lukken en anders de installcd gebruiken die je bij aankoop hebt gekregen, die werkt altijd.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 19-02-2006 @ 20:21 :
firmware terugzetten moet altijd lukken en anders de installcd gebruiken die je bij aankoop hebt gekregen, die werkt altijd.
oh nou hier lukt het dus niet. de zen zegt dat hij een FIRMWARE PROLEM heeft en de pc zegt, als ik wil updaten, dat hij de zen niet kan vinden.
En de installatiecd heb ik niet meer, maar daar staan dezelfde bestanden op die op de site van creative staan.
Waar baseer jij jouw bewering, dat het altijd moet lukken, op?

Morgen bel ik creative wel./
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 19:32
Verwijderd
Ja als hij firmware fout zegt dan moet het idd niet altijd lukker. Maar aangezien geen andere software nodig is om firmware te installeren en ik dacht dat de firmware gewoon netjes van je zen af was gekomen moet het gewoon mogelijk zijn om firmware te installeren. Maar blijkbaar is maar een deel gedelete en kun je nu idd niks meer met je zen behalve 'm terugsturen. Firmware fouten zijn altijd nasty. Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2006, 17:56
Verwijderd
oke, teruggegaan naar de lui van paradigit (6 dagen voor het verlopen van de garantie) en nu staat er weer (oude) firmware op.
zen doet het nog steeds niet op de ene pc.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 10:18
Verwijderd
Its haunted.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 13:02
Verwijderd
-.-'
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:26
Verwijderd
Windows er opnieuw opgezet. Hij doet het nu weer, maar ik heb geen idee wat fout was.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:33
Verwijderd
Omg omgekeerde wereld. Windhoos opnieuw installeren omdat de driver van je mp3 het niet doet
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 23:19
Louisbuurman
Louisbuurman is offline
Heeft iemand voor mij een link met de oude firmware voor de Zen touch?

met de nieuwe firmware (2.11) werkt de speler niet meer goed. Met de oude wel.

Bvd,

Louis
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 13:44
Wandering
Wandering is offline
Ik heb ook even een vraagje ivm Zen touch.
Mijn vriendin heeft er eentje aangeschaft, maar je hebt dus nomad explorer nodig op je computer, en dan pas kun je de zen touch als een draagbaar opslagmedium gebruiken.
Dit is zeer vervelend als je even een paar documenten wilt overzetten van de ene naar de andere computer, want je zou altijd de installatie cd bij de hand moeten hebben, en dan nomad explorer installeren.
Is het mogelijk, op welke manier dan ook, om de Zen touch op een willekeurige computer aan te sluiten (met Windows XP), zodat die computer de Zen touch automatisch herkent en als verwisselbare schijf weergeeft?
Anders kan ze nog een usb-stick apart gaan kopen, terwijl ze zoveel geld heeft neergeteld voor dit hebbedingetje.

Kan het zijn dat door een andere firmware te installeren dit mogelijk is?

Laatst gewijzigd op 07-03-2006 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Wandering schreef op 07-03-2006 @ 14:44 :
Ik heb ook even een vraagje ivm Zen touch.
Mijn vriendin heeft er eentje aangeschaft, maar je hebt dus nomad explorer nodig op je computer, en dan pas kun je de zen touch als een draagbaar opslagmedium gebruiken.
Dit is zeer vervelend als je even een paar documenten wilt overzetten van de ene naar de andere computer, want je zou altijd de installatie cd bij de hand moeten hebben, en dan nomad explorer installeren.
Is het mogelijk, op welke manier dan ook, om de Zen touch op een willekeurige computer aan te sluiten (met Windows XP), zodat die computer de Zen touch automatisch herkent en als verwisselbare schijf weergeeft?
Anders kan ze nog een usb-stick apart gaan kopen, terwijl ze zoveel geld heeft neergeteld voor dit hebbedingetje.

Kan het zijn dat door een andere firmware te installeren dit mogelijk is?
Nou, in principe heb je dan de laatste firmware nodig en dan kan je met de windows media player (op xp dacht ik) muziek van en naar de zen sluizen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Louisbuurman schreef op 07-03-2006 @ 00:19 :
Heeft iemand voor mij een link met de oude firmware voor de Zen touch?

met de nieuwe firmware (2.11) werkt de speler niet meer goed. Met de oude wel.

Bvd,

Louis
Kwestie van kijken en lezen op de creative site, eigenlijk.
creative.com -> support > downloads > land selecteren > device selecteren > firmware selecteren en klikken.

http://nl.europe.creative.com/suppor...ype=4&x=27&y=5
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten