Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 09:41
wizkid
wizkid is offline
Omdat er in Duitsland een dode kat is gevonden met H5N1:

Citaat:
Duitsers willen massaal van hun kat af
02 maart 2006, 18:28

BERLIJN (ANP) - De Duitse dierenbescherming heeft donderdag gezegd dat dierenasiels worden overspoeld met huisdierbezitters die van hun kat afwillen. Volgens een woordvoerster van de organisatie zijn veel kattenbezitters in ,,paniek''.

Dit komt door de vondst van een dode kat in Noord-Duitsland die besmet bleek met het H5N1-vogelgriepvirus. ,,We hebben een eindeloze reeks telefoontjes gekregen van mensen die onmiddellijk van hun kat afwilden.

Sommigen zijn zelfs bereid hun dieren te laten inslapen'', aldus Alexandra Diezermann. Volgens haar zijn vooral inwoners van de zuidelijke deelstaat Beieren bereid hun kat de deur uit te doen wegens de vogelgriep.

Het aantal bevestigde gevallen van vogelgriep in buurland Duitsland blijft oplopen. Volgens de Duitse minister van Landbouw Seehofer zijn er nu 140 besmettingen van vogels (en een kat) met het H5N1-virus vastgesteld. De meeste gevallen, 115, zijn op het Noord-Duitse eiland Rügen. bron: @home nieuws
De EU heeft ook al advies gegeven om in landen met H5N1 katten binnen en honden aangelijnd te houden. Als het in Nederland komt, doen jullie dan iets met dit advies?

TS : Ik ga mijn katten denk ik wel (tijdelijk) binnen houden als de vogelgriep er (officieel) is. Onze hond is zowiezo altijd al aangelijnd.
Oud 03-03-2006, 15:51
Konijn
Konijn is offline
Onze katten zitten sowieso altijd binnen. Als ze dat niet zaten, zou ik ze wel proberen binnen te houden (al is dat erg moeilijk).
Oud 03-03-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-03-2006 @ 16:51 :
Onze katten zitten sowieso altijd binnen. Als ze dat niet zaten, zou ik ze wel proberen binnen te houden (al is dat erg moeilijk).
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 17:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze katten lopen nu nog wel buiten. Het is echt ondoenlijk om ze binnen te moeten houden Al zou ik het wel doen als er hier in Nederland ook Vogelgriep is vastgesteld (of vlak over de grens in Belgie oid, iig in de buurt).
Oud 03-03-2006, 20:22
Nienna*
Nienna* is offline
Kun je dieren daar niet tegen laten inenten?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:56
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 03-03-2006 @ 21:22 :
Kun je dieren daar niet tegen laten inenten?
Nog niet.

Ik weet niet of ik mijn hond overal aangelijnd zou houden Misschien een lange uitlooplijn ofzo, want hij vreet wel alles op wat hij vindt.

Als ik katten had gehad zou ik ook proberen om ze binnen te houden als er daadwerkelijk vogelgriep geconstateerd zou zijn in NL. Al zal dat wel heel moeilijk zijn bij sommige katten
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 00:16
Verwijderd
Onze kat blijft binnen.

En ben ik de enige die geschokt is dat die kutlui uit eigenbelang hun kat wegdoen of zelfs laten afmaken?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 01:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Onze katten zijn gelukkig ook nooit zo veel/lang buiten. Dus ik maak me geen zorgen.
Oud 04-03-2006, 08:01
marla
marla is offline
ik dacht echt: wat een stomme mensen. Waarom neem je dan een kat???
Oud 04-03-2006, 09:48
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 04-03-2006 @ 01:16 :
En ben ik de enige die geschokt is dat die kutlui uit eigenbelang hun kat wegdoen of zelfs laten afmaken?
Nee hoor, vond het zelf ook verschrikkelijk. Het dier is nog niet eens ziek (en dan nog) en ze worden al helemaal panisch , kunnen ze net zo goed niet meer naar buiten gaan want stel ze komen een (dode) vogel tegen of een kat... .
Oud 04-03-2006, 10:49
Bloem
Bloem is offline
Citaat:

Ik dacht eerst nog dat ik het niet goed had begrepen, ik bedoel, het beest is niet eens ziek dus vanwaar die paniek? Maar inderdaad belachelijk, dan vraag ik me echt af of die mensen uberhaupt iets om zo'n beestje geven
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:21
Poeperd
Poeperd is offline
Laten ze hun kinderen ook inslapen als er een kindje in de buurt dood is gevonden met het H5N1 virus?
Oud 06-03-2006, 12:14
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 06-03-2006 @ 11:21 :
Laten ze hun kinderen ook inslapen als er een kindje in de buurt dood is gevonden met het H5N1 virus?
"Nee, want dat is niet ethisch"
Oud 06-03-2006, 14:14
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Steeds meer katten met vogelgriep

Gepubliceerd op maandag 06 maart 2006

Bij katten in de Zuid-Oostenrijkse provincie Stiermarken is het ook voor mensen dodelijke virus H5N1 aangetroffen. En in Frankrijk willen veel mensen van hun katten af.
Het virus dat vogelgriep veroorzaakt is aangetroffen bij verscheidene beestjes, aldus een woordvoerster van het ministerie van Landbouw en Volksgezondheid van de provincie. Nadere details worden later op maandag bekendgemaakt.

Katten
In het Franse Ain en drie omliggende departementen moeten katten binnen blijven en dienen honden buiten aan de lijn te worden gehouden.

De Franse dierenbescherming meldt dat een paar duizend eigenaren van katten inmiddels hebben laten weten af te willen van hun huisdier. Vorige week werd op het Duitse eiland Rügen een kat gevonden die was gestorven aan H5N1, ook daar werden katten massaal gedumpt door hun baasjes.

Marseille
In Frankrijk, waar de vogelgriep voor het eerst op 18 februari werd ontdekt, is ondertussen ook weer een nieuw geval van vogelgriep opgedoken. Dit maal werd het H5N1-virus bij een wilde zwaan in de buurt van de Zuid-Franse stad Marseille aangetroffen. Dit meldde het ministerie van Landbouw zondag.

Het dier werd gevonden vlakbij het Berre-meer dat naast de luchthaven van Marseille ligt. Met de laatste besmetting komt het aantal Franse besmettingen boven de dertig. Alle eerdere gevallen werden ontdekt in het departement Ain.

Het H5N1-virus heeft sinds 2003 al meer dan 90 mensenlevens gekost, waarvan de meeste in oost Azie.

Polen
En ook de Poolse staatstelevisie heeft makate maandag beken dat er gevallen van vogelgriep zijn geconstateerd. Het is voor het eerst dat het dodelijke virus opduikt in Polen. Het Poolse veterinair instituut trof het voor mensen gevaarlijke virus H5N1 aan in de kadavers van twee wilde dode zwanen die vrijdag in het noorden van het land waren gevonden.

De vrees voor een vogelgriep uitbraak begon toen vrijdag een dode zwaan was aangetroffen bij de Oder rivier, aan de grens van Polen en Duitsland. In Duitsland werd al in februari de eerste vogelgriep zaak aangetroffen. bron: planet nieuws
Oud 06-03-2006, 14:28
Bloem
Bloem is offline
Verbaasd me dat het nog steeds niet in NL is aangetroffen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 14:33
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-03-2006 @ 15:28 :
Verbaasd me dat het nog steeds niet in NL is aangetroffen.
Idd, lijkt me ook niet dat je het heel gemakkelijk vind maar boswachters en wandelaars enzo zouden ze misschien wel moeten vinden. En dan nog als je een dood vogeltje zou zien liggen denkt misschien niet iedereen meteen aan vogelgriep .
Ik denk eigenlijk wel dat het allang in Nederland is....
Oud 06-03-2006, 20:12
Verwijderd
Er wordt heel veel gebeld door mensen die een dode vogel vinden om die te melden. Dus ik vind het best wel aannemelijk dat het nog niet in Nederland is.
Denk wel dat het hier nog gaat komen.
Verder vind ik het idd absurd dat mensen opeens hun kat weg gaan doen. Krijg dan inderdaad het idee dat ze nooit van het beest gehouden hebben. Anders doe je hem toch niet om zoiets weg.
Hoop niet dat we de katten binnen moeten gaan houden. Hebben 2 boerderijkatten die altijd in de schuur zitten en buiten. Geen idee hoe we die ooit binnen moeten gaan houden. Schuurdeuren zijn ook niet dicht te houden omdat er weleens een vrachtwagen stro moet laden ofzo ook (ze wonen in de stroschuur).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 07:07
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 06-03-2006 @ 21:12 :

Hoop niet dat we de katten binnen moeten gaan houden. Hebben 2 boerderijkatten die altijd in de schuur zitten en buiten. Geen idee hoe we die ooit binnen moeten gaan houden. Schuurdeuren zijn ook niet dicht te houden omdat er weleens een vrachtwagen stro moet laden ofzo ook (ze wonen in de stroschuur).
Ik denk dat die ophokplicht wel gaat komen. Deze worden misschien gezien als verwilderde katten. In Duitsland is De Bond voor Pluimveehouders al bezig om een vergunning te krijgen voor het jagen op verwilderde katten
Oud 07-03-2006, 09:03
11568
11568 is offline
Ik ken iemand met 4 katten die zei: "als die vogelgriep hier uitbreekt flikker ik die beesten naar buiten en zijn ze nooit van mij geweest"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 09:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:

Nee hoor, ik vond het ook al heel redelijk onuitstaanbaar zegmaar.
Oud 07-03-2006, 09:38
Verwijderd
Zelf ben ik enorm blij dat mijn katten al nooit buiten kwamen, maar ook anders zou ik ze nooit weg kunnen of willen doen (ik geloof dat het idee niet eens bij op me op zou komen). Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat mensen bang zijn om ziek te worden van hun kat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:48
Nijpjes
Nijpjes is offline
1 van mijn katten is momenteel ziek (ademt snel, kan geen water/eten binnenhouden, mouwt heel zielig, trekt zich terug). Ze is al een paar maanden blind (door een herseninfarct volgens de dierenarst).
Voor zover ik weet heeft ze sinds gisteren niet meer gegeten/gedronken (zou kunnen van wel, ik en mn moeder zijn niet constant thuis)...als ze vanavond nog steeds ziek is, gaan we naar de dierenarts...

Zou mijn kat de eerste zijn met H5N1...
Oud 08-03-2006, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Nijpjes schreef op 08-03-2006 @ 14:48 :
1 van mijn katten is momenteel ziek (ademt snel, kan geen water/eten binnenhouden, mouwt heel zielig, trekt zich terug). Ze is al een paar maanden blind (door een herseninfarct volgens de dierenarst).
Voor zover ik weet heeft ze sinds gisteren niet meer gegeten/gedronken (zou kunnen van wel, ik en mn moeder zijn niet constant thuis)...als ze vanavond nog steeds ziek is, gaan we naar de dierenarts...

Zou mijn kat de eerste zijn met H5N1...
Ik ga er niet van uit dat het verschijnselen zijn van vogelgriep hoor. Waarschijnlijk meer een gevolg van dat infarct eerst. Hoe oud is je kat?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 15:18
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 08-03-2006 @ 15:40 :
Ik ga er niet van uit dat het verschijnselen zijn van vogelgriep hoor. Waarschijnlijk meer een gevolg van dat infarct eerst. Hoe oud is je kat?
Nee, idd...tis geen vogelgriep...ik bedoel, ze komt amper buiten (kwartier per dag) omdat ze blind is. En vanwege dat laatste lijkt het me zeeer onwaarschijnlijk dat ze in contact is geweest met een dode vogel, laat staan een H5N1 vogel...
Ze is ook al iets van 15 ofzo...dussuh, misschien komt ze vanavond niet meer thuis *snik*
Oud 11-03-2006, 18:18
Badaboem
Badaboem is offline
er is bij ons nog geen slachtoffer gevonden dus de katten mogen nog buiten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2006, 20:02
Verwijderd
Mijn kat is gewoon niet binnen te houden, dus als hij binnen moet blijven gaat dat wel heel erg moeilijk worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten