Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 21:07
be062603
be062603 is offline
ik heb gcc-1.3.0 gedownload en uitgepakt maar nu zit ik vast . ik heb al verschillende handleidingen gebeurt maar steeds kom ik wel vast te zitten door iets wat ik neit begrijp of zo . I know , van linux heb ik nog geen kaas gegeten Zou iemand me aub de setup kunnen uitleggen ( makkelijk in stapjes ? )

Wie mij eruit kan helpen krijgt van mij een computerspelletje thuisgestuurd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2002, 21:35
Koen
Koen is offline
Als je nou eens begint te melden welke distro je gebruikt hebt, en hoe je het geprobeert hebt te installeren, want zo komen we niet verder...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 22:09
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Mandrake (hi Koen! ) heeft DrakSoft of zoiets. Je hebt vast KDE, dus dan staat het wel ergens in het Control Panel oid in het startmenu. En daarmee kan je heel makkelijk software installeren.

Twee dingen:

a) Waarom wíl je GCC hebben? (weet je wat het is?)

b) Wat heb je tot nu toe gedaan?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 06:22
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Mandrake (hi Koen! ) heeft DrakSoft of zoiets. Je hebt vast KDE, dus dan staat het wel ergens in het Control Panel oid in het startmenu. En daarmee kan je heel makkelijk software installeren.

Twee dingen:

Ze ehbben me gezegt dat ik gcc moet hebben voor ./configure en zo te laten werekn , want als ik dat nu doe dat zegt hij altijd no cc found in $patch . Ik heb gcc-1.3.1 gedownload op een site en die uitepakt ,,, op de site staat daar een handleiding met een heleboel dingen die ik zou moeten duwen maar daar begrijp ik geen sikkepit van ... kan iemand me die uitleg misschien eens makkelijk vertalen

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 06:23
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Twee dingen:

ik gebruik gnome
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 07:23
Marc S
Marc S is offline
GCC 1.3.1

Moet je niet 2.9x of 3.0 hebben?

Welke versie van Mandrake gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 07:26
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Ze ehbben me gezegt dat ik gcc moet hebben voor ./configure en zo te laten werekn , want als ik dat nu doe dat zegt hij altijd no cc found in $patch . Ik heb gcc-1.3.1 gedownload op een site en die uitepakt ,,, op de site staat daar een handleiding met een heleboel dingen die ik zou moeten duwen maar daar begrijp ik geen sikkepit van ... kan iemand me die uitleg misschien eens makkelijk vertalen
Oftewel: je hebt een C/C++ compiler nodig om bepaalde programmatjes te compileren zelf GCC en GLIBC installeren is meestal een rotklus (mbv crosscompiling). Mandrake heeft daar vast en zeker wel kant en klare binaries voor. Kun je op hun FTP of vanaf de CD geen gcc-?????.mdk vinden die installeerbaar is?

Of gewoon "development packages" installeren?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 08:11
Choong
Choong is offline
http://www.rpmfind.net//linux/RPM/co...6mdk.i586.html <- Ik zou deze eens downloaden.. installeer met:

rpm -Uvh gcc-2.96-0blablabla.rpm

Je hebt ook dependancies, je kunt gcc dan bijv niet installeren zonder pakketje X te hebben. Die kun je ook allemaal vinden via rpmfind.net. Om gcc te downloaden ga je naar rpmfnd.net en zoek je op "gcc". Vervolgens zoek je naar pakketjes die voor Mandrake zijn en download je de *.mdk.i586.rpm door op de RECHTER link te klikken. De linker linkt je namelijk naar de beschrijving.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten