Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2007, 20:47
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo.

Een vriendin van mij zit in een beetje gênante situatie. Ze zit ook op dit forum dus durfde zelf niets te posten.

We gingen afgelopen weekend uit, en ze was ongesteld. Ze zei tegen mij dat ze zich moest verschonen en we gingen naar de wc.
Volgende ochtend belde ze me op: of ik nog wist of ze tegen me heeft gezegt dat ze een tampon in zou doen.

Dat heeft ze dus niet gedaan, alleen dat ze zou gaan verschonen.
Maar goed. Ze had die avond veel gedronken dus nu weet ze niet meer of ze nou een tampon in heeft of niet. Ze verliest wel afscheiding en kleine hoeveelheden bloed, aangezien het de laatste dagen zijn.

Ik weet ook niet echt wat ik ermee aan moet. Ik heb gezegt dat ze moest proberen te voelen of er nog wat zat. En toen zei ze dat ze telkens zo gestresst was dat ze er amper in kwam, en dat ze dan wel wat voelde zitten, maar als ze daar tegenaan drukte ze het wel voelde, dus dat dat waarschijnlijk geen tampon zou zijn. Een touwtje kan ze ook niet vinden.

Iemand advies?
Oud 09-07-2007, 20:48
Gothic
Gothic is offline
Je kunt ontzettend ziek worden als je een tampon te lang laat zitten. Dus heel snel actie ondernemen...
Oud 09-07-2007, 20:48
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ja maar ze weet niet óf ze er heen heeft zitten. Hiervoor naar de dokter gaan durft ze niet.
Oud 09-07-2007, 20:53
vosje16
vosje16 is offline
Als er geen touwtje te zien is, dan is er volgens mij ook geen tampon? Het zou wel heel erge toeval zijn dat het touwtje net dan zou afgebroken zijn ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 20:59
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ja maar ze heeft ook een vriend... en die was die avond ook mee dus wat daar mee gebeurd is weet ik niet, als ze met tampon in seks heeft gehad is het logisch dat het touwtje er niet meer uit steekt.

Maar goed als ze voelt kan ze ook nergens het touwtje ontdekken. Maar ik vraag me dan af wat ze voelt, wat ik bedoelde met dat ze wel iets voelt als ze een vinger in zich stopt.
Oud 09-07-2007, 21:09
Flip!
Flip! is offline
Hoever stopt ze hem er dan in? Want het kan goed zijn dat ze haar baarmoedermond voelt ofzo, ik zeg maar wat.

En laat haar anders gewoon naar de dokter gaan, shit happens, dat weet die dokter ook wel
Oud 09-07-2007, 21:17
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ja maarja ze kan het touwtje ook niet meer vinden en ze zei dat wat ze voelt ook niet ribbelig is, en een tampon wel.

Nja ik vind 't beetje lastige situatie weet ook niet wat ik er mee moet Ik zou me zelf kapot schamen en ook niet naar de dokter durven. Maar naar de dingen die ze me vertelt en tegen over elkaar heeft gezet lijkt me de kans dat ze er een in heeft vrij klein.

1. Ze kan het touwtje niet vinden
2. Het voelt dus niet ribbelig
3. Ze dénkt dat ze er geen in heeft gedaan maar weet het dus niet 100% zeker.
4. Ze verliest nog gewoon bloed en afscheiding.
Oud 09-07-2007, 21:24
Gothic
Gothic is offline
Dan is de vraag, wil je het risico lopen... Ga gewoon naar de dokter. Beter dat, dan dat je straks op de SEH komt omdat je niet naar de dokter durfde, denk dat je je dan meer moet schamen.
Oud 09-07-2007, 21:40
vosje16
vosje16 is offline
Seks met een tampon moet toch niet goed lukken of moet pijnlijk zijn. Ze zou het wel gemerkt hebben denk ik dan...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 22:02
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 09-07-2007 @ 22:40 :
Seks met een tampon moet toch niet goed lukken of moet pijnlijk zijn. Ze zou het wel gemerkt hebben denk ik dan...
Als je dronken bent, kan het best zijn dat je het veel minder voelt, lijkt me. Je kunt hem er dan best dieper in duwen, maar dan moet je het alsnog wel voelen op buikpijn krijgen omdat ie verkeerd zit.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 22:04
Quantes
Quantes is offline
Je mag ook gewoon zeggen dat je het zelf bent, maar ik zou even langde de doc gaan
Oud 09-07-2007, 22:07
Lyne
Lyne is offline
Ehm, ga naar de dokter. Ze kan o.a. TSS krijgen en dat is niet fijn.

TSS
TSS is een afkorting voor toxic shock syndrome. Het is een bacteriële infectie die geassocieerd is met het gebruik van tampons. Het wordt daarom ook wel de ‘tamponziekte’ genoemd.
· De symptomen zijn onder andere hoge koorts, diarree, rillingen en huiduitslag, met name op de handpalmen en voetzolen. Het is een ernstige ziekte, die zelfs dodelijk kan zijn.
· Begin jaren ’80 kwam deze ziekte onder de aandacht omdat veel vrouwen hierdoor getroffen werden. Uit onderzoek bleek dat ongeveer 90% van hen ongesteld waren en tampons gebruikten. De tampons zijn daarna van samenstelling veranderd en de ziekte komt nu nog maar erg weinig voor.
· In de jaren ‘80 werd vrouwen aangeraden ’s nachts geen tampons te gebruiken, maar tegenwoordig kan dat zonder enig probleem. Wel is het handig een nieuwe tampon in te doen zodra je wakker bent. Ook kun je sterk absorberende tampons beter vermijden. Begin met de kleinste maat en ga pas op een grotere over als de kleine te snel doorlekt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 10:00
Verwijderd
Als ze hurkt of op de wc gaat zitten en perst alsof ze moet poepen, zou ze een eventuele tampon (zeker als die vol zit) naar beneden moeten persen. Ze kan 'm dan makkelijk met een vinger voelen zitten en eruit halen. Als ze dat zelf niet goed durft kan haar vriend het ook voor haar doen natuurlijk. Als er na zo'n pers actie nog niets te voelen is, zit er hoogstwaarschijnlijk geen tampon. Maar als ze zich alsnog zorgen maakt, kan ze er ook mee naar de dokter natuurlijk - áls er een tampon zit moet die er wel echt uit.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-07-2007 @ 11:00 :
Als ze hurkt of op de wc gaat zitten en perst alsof ze moet poepen, zou ze een eventuele tampon (zeker als die vol zit) naar beneden moeten persen. Ze kan 'm dan makkelijk met een vinger voelen zitten en eruit halen. Als ze dat zelf niet goed durft kan haar vriend het ook voor haar doen natuurlijk. Als er na zo'n pers actie nog niets te voelen is, zit er hoogstwaarschijnlijk geen tampon. Maar als ze zich alsnog zorgen maakt, kan ze er ook mee naar de dokter natuurlijk - áls er een tampon zit moet die er wel echt uit.
Ik vroeg me al af wanneer iemand dat zou zeggen
dit dus!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 17:01
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Er z at niets ze heeft zich dus weer druk zitten maken om niets.
Oud 14-07-2007, 17:42
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 14-07-2007 @ 18:01 :
"Culture of fear" is toch zo'n mooi woord...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 00:45
fromBALKAN :D
Jij was dat meisje hé? (6)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 08:06
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 14-07-2007 @ 18:01 :
Nou ja, volgende keer minder drinken he.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten