Enkele dagen geleden kreeg ik een verdacht mailtje binnen per email(later bleek dat het W32.klez.e@mm virus te zijn), dus zette ik autoprotect aan van Norton AV 2001 en klikte op het mailtje. Het mailtje zette echter m'n virusscanner uit en infecteerde vrolijk m'n computer. Dus ging ik m'n HD scannen, en toen'ie na een tijdje niks gevonden had heb ik m'n virusdefinities upgedate. Toen ik daarmee klaar was vond hij het virus wel, maar halverwege crashte Windows en weigerde verder dienst (er waren ook al enkele niet-al-te-belangrijke EXE's verdwenen). Toen heb ik Windows opnieuw geinstalleerd en wist het virus te verwijderen.
Echter, bij het opstarten geeft m'n computer nog in DOS de melding: Disk boot sector is to be modified. y to accept, any key to abort. (tweede zin klopt niet helemaal, maar ik typ dit op school) Het lijkt me verstandig om NIET op y te drukken, en als ik gewoon op Esc ofzo druk, doet mijn computer het verder normaal, maar weet iemand hoe ik van die melding afkom?
Ten tweede, Windows herkent de d:\ (cd-rom van Philips) niet meer. Hij gaat echter nog wel gewoon open en dicht, maar ik kan er niks in afspelen. Dit is niet zo'n ramp, aangezien hij de e:\ (cd-brander) wel herkent. Ik heb naar drivers gezocht, zowel op Internet als in de doos met diverse drivers, handleidingen en CD's als Windows, maar ik kan ze niet vinden. Ik heb thuis geen drivers voor m'n CD-ROM, behalve drivers voor OS/2 ofzo op een floppy, en de Philips-website is traag, onoverzichtelijk, etc. Bovendien is het ding ruim 2.5 jaar oud.
In DOS herkent hij wel beide drives als E:\ en f:\, van D:\ maakt hij een RAMDrive (als ik met een bootdisk opstart)
Weet iemand hoe ik m'n cd-rom weer aan de praat krijg?
Dan heb ik nog een derde probleempje, mogelijk gerelateerd aan het tweede: apparaatbeheer geeft een conflict aan bij de primaire IDE-controller (dubbele fifo). Ik heb verder weinig verstand van primaire IDE-controllers met dubbele fifo, maar ik denk dat dat met de cd-rom te maken heeft.
Tot slot m'n systeem:
P-II 350 Mhz.
96 Mb RAM
32 Mb videogeheugen (Nvidia TNT-2)
Windows 98 SE
Plextor 8432T (e:\ in Windows)
Philips 403CDA of iets in die richting, ik kan het alleen bij het opstarten zien, ik kijkthuis nog wel ff, maar het ding is ruim 2,5 jaar oud. Dit zou in Windows D:\ moeten zijn)
Alvast bedankt!