Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 00:19
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb een laptop, een Acer Aspire 1600, maar er zitten rare strepen door het beelscherm.

Ik heb dit een tijdje geleden ook al gehad. Toen heeft iemand die er verstand van had er naar gekeken en heeft uiteindelijk bij apparaatbeheer de beeldschermadapter 'mobility radeon 9000' verwijderd en de computer opnieuw opgestart. daarna heeft deze hardware zichzelf weer geïnstalleerd en deed het beeldscherm het weer goed.

Dit heeft hij een aantal weken volgehouden, maar vandaag kreeg ik weer dezelfde strepen. Ik heb op papier staan hoe het de vorige keer was opgelost, dus ik heb hetzelfde gedaan en de hardware weer opnieuw geïnstalleerd. Ook nu gingen de strepen weer weg, dus ik dacht dat het goed was. Maar na een kwartier ging het alweer fout.

Ik weet nu dus niet meer wat ik eraan kan doen. Het is de ene keer erger dan de andere keer. Soms is hij ook even goed als ik hem een tijdje uitzet, maar dat werkt na een tijdje ook niet meer.

Zo ziet het beeldscherm eruit:



Edit: Misschien had dit beter op Hardware gekund, in dat geval kan hij misschien verplaatst worden?
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...

Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 00:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2006, 00:27
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
lijkt op een te hete videokaart
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 10:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 11-03-2006 @ 01:19 :
Edit: Misschien had dit beter op Hardware gekund, in dat geval kan hij misschien verplaatst worden?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:40
Verwijderd
Dit lijkt echt iets dat niet met software herinstalleren verholpen kan worden. Ik zou gewoon teruggaan naar een servicepunt als je nog garantie hebt, want zoals hierboven gezegd lijkt het alsof de videochip te heet wordt, en daar kun je zelf niets tegen doen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
In een koude omgeving gaan zitten en dan testen, nieuwe drivers installeren, maar waarschijnlijk wat de rest al zegt, je videokaart word te warm (wat eigenlijk niet mag gebeuren) terug gaan mits je nog garantie hebt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 16:10
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb helaas geen garantie meer. Een tijdje terug is mij koeler stuk gegaan en die heeft Acer nog wel vervangen.

Zonder garantie wordt het zeker wel duur om te laten repareren?
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 17:59
LB06
LB06 is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 11-03-2006 @ 17:10 :
Ik heb helaas geen garantie meer. Een tijdje terug is mij koeler stuk gegaan en die heeft Acer nog wel vervangen.

Zonder garantie wordt het zeker wel duur om te laten repareren?
Er zijn 2 dingen die je zou kunnen proberen.

Als blijkt dat die koeler niet goed is gemonteerd, dan zal Acer het moeten vergoeden.

Als dat niet het geval is, of het werkt gewoon niet, dan kun je je misschien nog beroepen op de minimumgarantie die door de EU is vastgesteld (2 jaar, meen ik).

Ik heb overigens ooit hetzelfde probleem gehad. Toe bleek er een fout te zitten in het geheugen van de grafische kaart. Deze is toen (onder de garantie) vervangen voor een beter model, gratis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 13:22
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
LB06 schreef op 11-03-2006 @ 18:59 :


Als blijkt dat die koeler niet goed is gemonteerd, dan zal Acer het moeten vergoeden.

en als blijkt dat ze hem wel goed hebben gemonteerd ( bewijs maar dat t niet zo is ) dan laten ze je flink dokken voor reparatiekosten, verzenden en dergelijke...

laat er anders eens gewoon naar kijken door de plaatstelijke pcboer, die kan er mischien nog wel iets aan redden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.