Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is in dit geval nogal slordig van haar dat ze eerst een toezegging doet en die later weer intrekt, maar goed, zo gaan die dingen nu eenmaal, ze kan zich natuurlijk bedenken. En op grond van de huurovereenkomst of de wet heb jij geen enkel recht op een extra sleutel. Je vriend gebruik laten maken van de kamer en laten slapen als jij er bent, tuurlijk. Een goed huisbaas is wel verplicht om dat toe te staan mits het binnen de perken blijft. Maar een echte extra sleutel, dat vind ik nogal wat. Ik begrijp dat ze daar geen zin in heeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het spijt me voor je Dana, maar ik zou ook niet weten wat je kan doen verder. ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat jij je goede wil wel getoond hebt door eerst toestemming te vragen voor het bijmaken. De huisbaas had zich dus wel iets eerder mogen bedenken is mijn persoonlijke mening. Maar daar schiet je weinig mee op, aangezien dat niet de mening van je huisbaas is. Maar wel vreemd dat ze eerst een derde (je moeder, die formeel financieel verantwoordelijk is voor jou) vraagt om garant te staan, en er vervolgens op terug komt. Is het niet mogelijk om af te spreken dat je vriend als hij alleen is allen op jouw eigen kamer en evt. het toilet komt? En dat de extra sleutel ingeleverd wordt, op het moment dat er problemen ontstaan (bijv. geluidsoverlast door harde muziek, of toch betreden van de keuken) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Probeer (desnoods dus samen met je huisgenootje als je haar weet te winnen voor jouw standpunt) nogmaals duidelijk te maken waarom je die extra sleutel wil en dat je deze alleen in uiterste noodgevallen zult laten gebruiken. (Dus bijvoorbeeld als er niemand thuis kan zijn om je vriend binnen te laten en hij daardoor uren zou moeten wachten voordat hij naar binnen kan)
||
Citaat:
Vorig jaar was er bij mij ook een meisje bij wie haar vriend er echt permanent woonde en de stroom in de keuken en het water van de douche enzo betaalde we ook maar met zijn achten maar met de dingen als wc-papier, gezamelijk eten enzo deelden we het wel door 9 en niet door 8 dus ik had er niet zoveel problemen mee. Of je nou voor een of voor twee tegelijk kookt maar echt bijna niet uit en om nou moeilijk te doen over dat water vind ik oo zowat.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan kun je altijd zeggen dat je vriend jouw originele sleutel had als ze hem 'betrapt' alleen op jouw kamer. ![]()
|
![]() |
|
|