Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 15:19
Verwijderd
Mag dit? Anders gooit iemand 'm maar dicht ofzo hé

Ik had de indruk dat er hier wel een hoop mensen zaten die de boeken (gelezen) hebben, en op films en TV enzo is er wel een topic over tCoN, maar heeft er te weinig volk de boeken gelezen om daar lekker over te lullen

dus:

Welke zijn jullie favoriete tCoN-boeken? Welke personages vinden jullie de maks? Wat vinden jullie van de verfilming(en)? Hebben jullie fouten of inconsequenties ontdekt in de boeken?

Kortom: heeft er hier iemand iets zinnigs, grappigs of interessants te vertellen over The Chronicles of Narnia?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 15:22
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik heb lang geleden de boeken in het Engels gelezen. Maar nu lees ik ze voor aan mijn broertje
Oud 26-01-2006, 15:23
Aurora
Aurora is offline
Ik heb tot nu toe alleen nog maar The Magician's Nephew en The Lion, The Witch and The Wardrobe gelezen. De eerste vond ik nog wel leuk, maar de tweede? Wat een slecht verhaal zeg.
Oud 26-01-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 26-01-2006 @ 16:22 :
Ik heb lang geleden de boeken in het Engels gelezen. Maar nu lees ik ze voor aan mijn broertje
leuk leuk

mijn tante is nu ongeveer aan het bevallen; dat kind staat ook nog iets te wachten als het wat groter is (m'n broertje wordt zeventien en is dus iets te oud om voor te lezen )

hoe oud is je broertje en vindt ie ze leuk?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Aurora schreef op 26-01-2006 @ 16:23 :
Ik heb tot nu toe alleen nog maar The Magician's Nephew en The Lion, The Witch and The Wardrobe gelezen. De eerste vond ik nog wel leuk, maar de tweede? Wat een slecht verhaal zeg.
wat vond je er niet goed aan?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:16
Aurora
Aurora is offline
Ik vond het een ontzettend slap verhaal. Het is onsamenhangend en onrealistisch (en ja, ik snap dat het fantasy is, maar zelfs fantasy-verhalen kunnen realistisch zijn.. deze dus niet).
Oud 26-01-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Aurora schreef op 26-01-2006 @ 18:16 :
Ik vond het een ontzettend slap verhaal. Het is onsamenhangend en onrealistisch (en ja, ik snap dat het fantasy is, maar zelfs fantasy-verhalen kunnen realistisch zijn.. deze dus niet).
Dat 'slap' verhaal kan uiteraard te wijten zijn aan het feit dat het boeken zijn die eigenlijk geschreven zijn voor kinderen vanaf een jaar of zes Dan mag er geen al te stevige plot achter zitten hé
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:20
Verwijderd
ik ben nu trouwens bezig in the voyage of the dawn treader, en heb me (weer!) een kriek gelachen met de dufflepuds Elke keer opnieuw vind ik die zoooo geweldig
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:50
niña
niña is offline
Ik ben fan (-:
Lees ze om de zoveel jaar, nu al weer een poos geleden dus kan er niet zoveel details uit oplepelen. Maar Puddleglum(?) is favoriet
Ik heb mijzelf proberen in te houden om niet continue alles te verbeteren bij de film, maar net zoals bij HP hem gewoon te bekijken als een losse film, niet als boekverfilming. Maar Mr & Mrs Beaver waren nog steeds geniaal, ook al kregen ze geen cadeautjes van de kerstman.
Oud 26-01-2006, 19:13
Verwijderd
Citaat:
niña schreef op 26-01-2006 @ 19:50 :
Ik ben fan (-:
Lees ze om de zoveel jaar, nu al weer een poos geleden dus kan er niet zoveel details uit oplepelen. Maar Puddleglum(?) is favoriet
de marshwiggle weet niet hoe dat heet in het Nederlands, maar die was inderdaad ook heel erg goed
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:57
Sherco
Sherco is offline
Ik ga er vanavond aan beginnen, ik heb wel de BBC serie jaren geleden gezien, en de film, maar nog nooit de boeken gelezen. Ben benieuwd!
Oud 29-01-2006, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 27-01-2006 @ 17:57 :
Ik ga er vanavond aan beginnen, ik heb wel de BBC serie jaren geleden gezien, en de film, maar nog nooit de boeken gelezen. Ben benieuwd!
Ik denk dat ik de serie die je bedoelt op DVD heb... Die van The Lion, the Witch and the Wardrobe hé, met die Witch met een véél te grote mond (letterlijk) en Peter die er drie jaar jonger uitziet dan hij is, en de getekende beestjes, en Aslan die sneller praat dan zijn mond beweegt?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:21
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 26-01-2006 @ 16:23 :
leuk leuk

mijn tante is nu ongeveer aan het bevallen; dat kind staat ook nog iets te wachten als het wat groter is (m'n broertje wordt zeventien en is dus iets te oud om voor te lezen )

hoe oud is je broertje en vindt ie ze leuk?
Hij is 5. Maar ik mag niets over de heks vertellen, dat vind hij te eng.
Oud 30-01-2006, 18:03
Euryalo
Euryalo is offline
ik vind ze gweldig, omdat Lewis op een niet opdringerig manier, toch wel best knap over Christendom vertelt
Oud 30-01-2006, 18:18
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 30-01-2006 @ 17:21 :
Hij is 5. Maar ik mag niets over de heks vertellen, dat vind hij te eng.
superlief <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 26-01-2006 @ 19:09 :
Dan mag er geen al te stevige plot achter zitten hé
Ik zie niet in waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2006 @ 22:12 :
Ik zie niet in waarom niet.
Omdat een plot met veel interessante en plotse verhaalwendingen enzo veel te verwarrend is voor zesjarigen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:25
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-01-2006 @ 14:54 :
Ik denk dat ik de serie die je bedoelt op DVD heb... Die van The Lion, the Witch and the Wardrobe hé, met die Witch met een véél te grote mond (letterlijk) en Peter die er drie jaar jonger uitziet dan hij is, en de getekende beestjes, en Aslan die sneller praat dan zijn mond beweegt?
Juist, die ja
Heb net het eerste boek uit, moest wel even wennen aan de korte hoofdstukken en afentoe woorden waar ik nog nooit van gehoord heb, maar het was wel een leuk verhaal. Nu verder naar The Lion, the Witch and the Wardrobe!
Oud 31-01-2006, 09:49
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Ik heb het laatste boek zondag uitgelezen. Ik vond ze allemaal goed behalve het einde van het laatste boek. Puddlegum en Reepicheep zijn favoriet
Oud 31-01-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
ikkebenikke schreef op 31-01-2006 @ 10:49 :
Ik heb het laatste boek zondag uitgelezen. Ik vond ze allemaal goed behalve het einde van het laatste boek. Puddlegum en Reepicheep zijn favoriet
en de dufflepuds! niet vergeten! Die MOET je grappig vinden
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:26
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb heel vroeger het eerste boek wel eens gelezen geloof ik. En ik geloof dat ik het ook wel is als tekenfilm heb gezien, maar ik weet het eigenlijk allebei niet zeker meer.
Wel kwamen sommige stukjes uit de film me bekend voor dus sowieso kende ik 't verhaal al
Oud 31-01-2006, 20:25
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 31-01-2006 @ 11:58 :
en de dufflepuds! niet vergeten! Die MOET je grappig vinden
uiteraard
Oud 31-01-2006, 22:29
Verwijderd
Citaat:
ikkebenikke schreef op 31-01-2006 @ 21:25 :
uiteraard
Keep it up, chief, keep it up! Couldn't have said it better!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 20:58
Ilsch
Ilsch is offline
Deel 3 heb ik net uit, leuk weer. Ok vind het wel jammer dat je niet leest hoe de kinderen (Edmund en Lucy) weer in Narnia gekomen zijn. Op naar deel 4 (:
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ilsch schreef op 03-02-2006 @ 21:58 :
Deel 3 heb ik net uit, leuk weer. Ok vind het wel jammer dat je niet leest hoe de kinderen (Edmund en Lucy) weer in Narnia gekomen zijn. Op naar deel 4 (:
Die waren daar nog. Weet je wel, ze waren in boek twee "jaren en jaren koningen en koninginnen"? En pas toen ze oud waren keerden ze terug naar Engeland, remember?

En in die "jaren en jaren" die niet worden beschreven gebeuren er vanalle dingen, onder andere alles wat wordt beschreven in the Horse and his Boy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 22:06
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-02-2006 @ 12:23 :
Die waren daar nog. Weet je wel, ze waren in boek twee "jaren en jaren koningen en koninginnen"? En pas toen ze oud waren keerden ze terug naar Engeland, remember?

En in die "jaren en jaren" die niet worden beschreven gebeuren er vanalle dingen, onder andere alles wat wordt beschreven in the Horse and his Boy
Oh op die manier Dat was me niet helemaal duidelijk geworden. Deel vier ligt nu klaar (:
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 10:29
bbyn
bbyn is offline
ik ben fan!! ik kan er over blijven praten... en me kamer is een narnia -museum

mijn fav boeken zijn Silver Chair en Last Battle.. en LWW is natuurlijk ook coool... ach eigenlijk zijn ze allemaal te vet...

en voor alle geintresseerden er is een artikel in de krant met mij verschenen over narnia-boeken (en de film)

http://www.nd.nl/htm/jeugd/clou/artikelen/051027c.htm

let niet op de foto.. me haar zat niet daar

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 12:37
Jolyne
Jolyne is offline
Het paard en de jongen vind ik echt het mooiste boek tot nu toe!!!!
Oud 12-03-2006, 13:21
Verwijderd
Ik heb ze echt heeeeeeel lang geleden gelezen allemaal.. Ik herinner me nog wel dat ik dat boek wanneer ze via dat schilderij op die boot Narnia binnengaan wel heel goed vond..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 13:59
bbyn
bbyn is offline
dat is Voyage of the Dawn Treader --> Reis van het drakenschip.. die is idd ook heel goed
Reageren

Regels voor berichten