Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 08:21
Thompson
Thompson is offline
Ik ben op zoek naar informatie over deze foto. Hij is gemaakt door Eddie Adams tijdens de vietnam oorlog in 1968. Die foto beeld een zuid vietnameze kolonel af die een noord vietnamese gevangene doodschiet. Het is een vrij schokkende foto, misschien wel de meeste schokkendende oorlogs foto ooit.

Echter, moet ik wat informatie zien te vinden waarbij de foto van 2 kanten wordt belicht. Namelijk informatie van vroeger, hoe mensen vroeger tegen de foto aankeken. Met andere woorden, hoe reageerden mensen op de foto. Daarnaast moet ik ook informatie zien te vinden over hoe mensen er later tegenaan keken.

Hier de foto

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 08:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 09:06
Cheenna
Cheenna is offline
Ik weet alleen dat die kolonel na de executie ook geen leven meer had. Doordat de foto overal in de media getoond werd.?
Weet wel dat het ook niet erg lekkere beeld zijn. Zag twee weken terug op school het filmpje dat hij werd neergeschoten.
Oud 18-03-2006, 21:20
standby
standby is offline
wat ik volgensmij geleerd heb tijdens geschiedenis, is dat je op deze foto voor het eerst duidelijk ziet dat de 'gewone' burgers bij de vietnamoorlog betrokken waren...zoiets, ik weet het niet meer heel precies. succes verder
Oud 21-03-2006, 19:53
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
standby schreef op 18-03-2006 @ 22:20 :
wat ik volgensmij geleerd heb tijdens geschiedenis, is dat je op deze foto voor het eerst duidelijk ziet dat de 'gewone' burgers bij de vietnamoorlog betrokken waren...zoiets, ik weet het niet meer heel precies. succes verder
De media werd na deze foto een hele belangrijke factor, en beïnvloedde de manier van denken van de Amerikanen. Verder is de rechter figuur "gewoon" iemand van de Vietcong in burger.
Oud 23-03-2006, 18:27
mjk
mjk is offline
De media werden idd belangrijk toen. Maar er was in die tijd grote afkeer (begon hiermee ook wel) tegen de manier van handelen en de oorlog.

De bewegende beelden heb ik ook gezien, zo niet nog schokkender. Zie je echt straal bloed uit z'n hoofd spuiten als hij op de grond ligt.
Reageren

Regels voor berichten