Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
"Wie kunnen deelnemen? Voor deelname aan de éénjarige
cursus VWO van het Luzac College is als regel een HAVOdiploma vereist of een overgangsbewijs van Atheneum 4 naar Atheneum 5 of Gymnasium 4 naar Gymnasium 5." http://www.luzac.nl/pdf/Luzac%20Brochure%202003.pdf |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Iemand misschien andere suggsties in de buurt van Assen/Groningen? Springthavo of vwo? |
![]() |
||
Citaat:
@ TS: Ik vraag me af of je voldoende motivatie hebt om het Luzac te halen. Je moet ook weten of het voor jou haalbaar is: denk daar goed over na. Verder is het echt geen eitje om VWO te doen, zeker niet vijf en zes VWO in één jaar. Omdat je alleen VMBO hebt gedaan mis je een hele hoop. Onderschat het vooral niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...roningen&meta= |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik betwijfel het trouwens dat een school een VMBO-t leerling aanneemt op het VWO. De kans is dan toch veelte groot dat je het niet gaat halen en hun slagingspercentage naar beneden haalt. Natuurlijk zal je dit niet leuk vinden, maar bedenk je wel dat er een grote kans is dat je eerst je havo moet halen. Je bent daarna natuurlijk niet verplicht op hbo te gaan doen, vwo is ook nog een optie. Bij mij was het zelfs nog zo dat ik een schakeljaar (HEXBO) moest volgen tussen vmbo en havo in, om de achterstand in te halen. (moesten leerlingen die 4 havo niet hadden gehaald ook doen). Succes met je keuze en wil niet teveel in een jaar, want serieus heel erg veel mensen halen een sprint opleiding niet, laat staan een niveau te hoog.
||
![]() |
Citaat:
![]() nou ja met beetje extra werk moet je van havo4 toch naar vwo 5 kunnen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit jaar heb ik enorm veel schoffies en ongemotiveerde anita's binnen zien komen, ja waarschijnlijk was ik ook een hopeloos geval - als kon ik daar zelf eigenlijk weinig aandoen, maar dat terzijde -, maar ik heb zo enorm veel mensen in positieve zin zien veranderen. Veel mensen zijn gericht bezig met hetgeen wat ze hierna willen doen, en ja er zitten ook een paar 'luie donders' bij die in het bezit zijn van ouders met teveel geld en die gewoon het liefst een kind hebben met het VWO-papiertje in de hand omdat anders de plaatselijke elite-club gaat donderen. Echter kan het die 'kinderen' allemaal niet interesseren, halen net de eindstreep en kwakkelen vervolgens verder op de universiteit... Ja, die zijn er ook. Net als op een reguliere school. Die motivatie wordt in de meeste gevallen gewoon 'opgeeist' en ja dat is net zo kut als dat het klinkt, en het moet je ook maar net liggen... Soms vind ik het jammer dat het Luzac een dergelijke negatieve benaming heeft, en dan nog vooral om de stakkers op een dergelijk onderwijs er gewoon tussen uitspringen en het verneuken voor de rest. En met de rest doel ik op de mensen die wel de goodwill kunnen tonen... Zo zitten er bij mij heel wat mensen die gewoon de hoogste cijfers willen hebben om door de loting heen te komen (geneeskunde voornamelijk). Als ik mijn klasgenoten vergelijk met mijn klasgenoten van mijn vorige, reguliere school... Ben ik kwa inzet toch meer te spreken over de 1e groep. Niemand spijbelt, huiswerk is altijd af, planningen maken gaat vrijwel iedereen goed af, mensen gaan vrijwillig op zaterdag naar school, vrijwel iedereen is altijd bezig tijdens de studieuren en velen ook thuis nog een paar uurtjes etc. En dan mag het sóms misschien schorten aan motivatie, maar aan de discipline zal het in iedergeval niet liggen. En volgens mij doet het niet terzake hóe de topicstarter aan haar diploma komt, zolang ze maar GEMOTIVEERD naar de uni kan. Hoe jij aan je middelbare school diploma's bent gekomen vraagt niemand, zeker niet wanneer je afgestudeerd bent... Ik neem aan dat ik mijn motivatie achter een bepaalde sollicitatie (met 'men' zullen toch veelal bedrijven worden bedoeld) zo ook wel duidelijk weet te maken en geen verantwoording af hoef te leggen over hóe ik toch in vredesnaam aan mijn diploma ben gekomen, je valt als werknemer of student toch snel genoeg door de mand als jij op 'illegale' wijze een VWO-papiertje hebt verkregen, want dat zou het imo dan zijn. Overigens heb ik van veel bedrijven tot nu toe enkel positieve reacties gehoord over die zogenoemde 'Luzac Luiedonders', en vonden zijn een luzac diploma ten minste net zo waardenvol en meestal zelfs waardevoller als elk ander op 'normale wijze' behaalde VWO-diploma. Het schijnt bij velen te getuigen van doorzettingsvermogen, maargoed dat zal allemaal wel.. Tering wat een verhaal weer. ![]() @ Mephostophilis: Het zou inderdaad een uitkomst zijn wanneer reguliere scholen ook een dergelijk sprintonderwijs aan zouden gaan bieden. Het probleem is denk ik echter dat de mogelijkheden gewoon ontbreken. De meeste scholen zijn te grootschalig, waardoor niet de juiste begeleiding kan worden geboden als SPRINTleerlingen tegen een probleem aanlopen. In een sprintjaar krijg je namelijk wel ongeveer het dubbele als een normale scholier te verwerken, waardoor de kans op 'problemen' waarschijnlijk toch verhoogd wordt. En als je wil sprinten zal je het via een thuisstudie moeten proberen, iets wat voor de meeste zielen niet haalbaar is denk ik. ![]()
||
Citaat:
Het "diplomaatje kopen" is voornamelijk kritiek op de rijkeluiskindertjes, dus lang niet op iedere leerling van het Luzac.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat scholen dat niet willen i.v.m. slagingspercentages is iets heel anders. Uiteindelijk, zoals HvJ zegt, maakt het niet uit hóé je dat diploma in handen krijgt, het maakt uiteindelijk alleen maar uit dát je 'm hebt en welke cijfers erop staan... Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 11:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(dwz, daarom is het niet meer dan logisch dat universiteiten wél toelatingseisen stellen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over de mate waarin een Luzac-diploma wordt gewaardeerd door diverse werkgevers kan ik me niet echt uitlaten, al zegt mijn gezonde verstand wel dat het heel onwaarschijnlijk is dat Luzaccers een streepje vóór hebben op 'gewone' goede scholieren. Want laten we wel wezen, je doet het Luzac niet als je 'gewoon' lekker nominaal alles doorloopt; je doet het Luzac omdat je om wat voor reden dan ook extra aandacht nodig hebt, omdat je het in het normale traject niet kunt halen, en dat is meestal neit positief. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet dat er nou zo'n schreeuwend tekort is aan bèta's, maar er zijn in dat gebied gewoon én weinig banen én weinig mensen. Maar wie weet, misschien gaan ze bij mij er ook wel over zeuren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is dus ook geen negatief oordeel, absoluut niet, het is alleen wel een feit dat mensen die op het Luzac zitten daar zitten omdat ze het in het normale traject niet (of niet op tijd) konden afronden, om wat voor reden dan ook. En dat komt bij eventuele sollicitaties wel degelijk aan de orde. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Dierenarts Roosss11 | 3 | 09-05-2011 12:52 | |