Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 11:54
barbara.inc
barbara.inc is offline
Heb sinds ongeveer 2 maanden een spiraaltje, op zich op wat buikpijn en bloedverlies na ging alles heel goed

Maar na ongeveer een maand kreeg ik een hele rare, krampachtige stekende pijn aan de rechterkant van mn buik, en mn onderrug en de pijn zit ook vaak in mn lies, alles alleen aan de rechterkant. De pijn is vergelijkbaar met een soort van kiespijn, het zit echt in mn lichaam en wrijven oid helpt echt niet. Het komt op de meest vreemde momenten opzetten, dus niet alleen als ik sport maar ook als ik gewoon in de bus ofzo zit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Oud 15-03-2006, 13:32
sunshine86
sunshine86 is offline
Het kan zijn dat je lichaam het spiraaltje aan het afstoten is, dat komt namelijk best wel vaak voor. Het beste kan je naar de dokter gaan, en het er weer uit laten halen. Als je het niet doet kan je er last van blijven houden en het kan dan ook dat hij niet helemaal goed meer werkt en dat je dus toch zwanger wordt.
Veel succes, maar onderneem wel snel actie
Oud 15-03-2006, 14:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Eens met bovenstaande poster. Bij m'n vriendin is 't gaan ontsteken en dat wil je écht niet meemaken. Hop, naar de doc dus
Oud 23-03-2006, 10:30
TinkaTonka
TinkaTonka is offline
het kan ook zijn dat het ding iets is verschoven en ergens op gaat duwen (zenuw) zodat je pijn krijgt. afstoten lijkt me raar, want je afweermechanisme komt niet IN de baarmoeder. Misschien kun je wel een irritatie krijgen doordat het ding in je slijmvlies zit (maar dan zou je ook moeten bloeden) na ja, naar de dokter lijkt me het slimst
Oud 23-03-2006, 10:36
saartje19
saartje19 is offline
Zenuwpijn dat voel je wel, dan gil je het echt uit. Afstoten kan wel, vraag maar na bij iedere dokter/hiusarts. Dat gebeurt namelijk bij heel veel vrouwen!!!!
Oud 23-03-2006, 10:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
TinkaTonka schreef op 23-03-2006 @ 11:30 :
het kan ook zijn dat het ding iets is verschoven en ergens op gaat duwen (zenuw) zodat je pijn krijgt. afstoten lijkt me raar, want je afweermechanisme komt niet IN de baarmoeder. Misschien kun je wel een irritatie krijgen doordat het ding in je slijmvlies zit (maar dan zou je ook moeten bloeden) na ja, naar de dokter lijkt me het slimst
Een afweerreactie kan best ook in je baarmoeder plaats vinden hoor. Is bij een spiraaltje niet zo vreemd want het is toch een lichaamsvreemd voorwerp dat in je lichaam zit en er eigenlijk niet hoort. (Vind je lichaam dan).
Oud 23-03-2006, 11:05
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
TinkaTonka schreef op 23-03-2006 @ 11:30 :
Hier dit heb ik gevonden op www.apotheek.nl

Uitzakken of afstoten van het spiraaltje. Dit kan ook gebeuren zonder dat u het merkt. Hierdoor vermindert de betrouwbaarheid. Uw arts zal u na vier tot twaalf weken onderzoeken op de ligging van het spiraaltje en daarna elk jaar. U kunt zelf na elke menstruatie met uw wijsvinger voelen of de draadjes hoog in de vagina voelbaar zijn. Trek echter niet aan de draadjes. Mocht u de draadjes niet meer voelen, neem dan contact op met uw arts.

Regels voor berichten