Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 12:14
bulbanos
bulbanos is offline
Wij moeten dus C programmeren in Visual Studio .NET 2003. Ik laad dus een .c source file in en ik zou die willen debuggen of compilen en uitvoeren maar ik zie dus nergens een optie daarvoor Debug staat in unavailable grijs dus dat kan ik gelijk ook niet gebruiken. Als ik een project aanmaak en dan in die map de source sleep dan begint hij rare dingen te doen als ik debug. Bv de file Project1.cpp te openen (een file die ook in die map aangemaakt wordt). Soms floept er een dosvenstertje op dat direct verdwijnt. Ik weet echt geen raad. Iemand al ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 13:29
0123456789
0123456789 is offline
Ik meen dat het zo ook kan (gebruik al een flinke poos geen windows meer, dus ik kan er naast zitten):
new, win32 console application en dan je code daarin gooien en dan compiled hij wel als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:53
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
0123456789 schreef op 28-02-2006 @ 14:29 :
Ik meen dat het zo ook kan (gebruik al een flinke poos geen windows meer, dus ik kan er naast zitten):
new, tabblad projects win32 console application en dan je code daarin gooien en dan compiled hij wel als het goed is.
bijna goed, je moet even opletten wat voor type bestand je toevoegt (als het goed is krijg je meteen een .cpp bestand (c++ source file)) je kan andere bestandstypen toevoegen via new tabblad files.

moet je trouwens niet gewoon c++ programmeren?
Oud 06-03-2006, 16:01
deathz0rz
deathz0rz is offline
in het geval dat je een dosvenstertje langs ziet vliegen kan je het beste dit toevoegen aan het eind van het programma:

Code:
scanf("\n");
Dat zorgt ervoor dat je eerst op enter moet drukken voordat je programma afsluit.

VB:
Code:
#include <stdio.h>

int main(int argc,char**argv)
{
	printf("1+1=2\n");
	scanf("\n");
}
edit: sorry voor de up - ik was niet op aan het letten. TS: werkt het al?
Oud 06-03-2006, 17:04
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 06-03-2006 @ 17:01 :
in het geval dat je een dosvenstertje langs ziet vliegen kan je het beste dit toevoegen aan het eind van het programma:

Code:
scanf("\n");
Dat zorgt ervoor dat je eerst op enter moet drukken voordat je programma afsluit.

VB:
Code:
#include <stdio.h>

int main(int argc,char**argv)
{
	printf("1+1=2\n");
	scanf("\n");
}
edit: sorry voor de up - ik was niet op aan het letten. TS: werkt het al?
Ok, ik wil niet wijsneuzerig overkomen ofzo, maar waarom de ¨int argc, char**argv¨, het is nl knap nutteloos in je voorbeeld en als je het mij vraagt vergeet je voor de netheid (als je dan toch een volledig voorbeeld maakt) een ¨return 0;¨ of iig iets met een return code.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:27
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 28-02-2006 @ 17:53 :

moet je trouwens niet gewoon c++ programmeren?
nee, we moeten gewoon C programmeren. Waar het begon. Dus moet ik wel .c files hebben, maar dat lukt wel.

Bedankt voor de uitleg hier en de tip met scanf

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 04:41
Verwijderd
Citaat:
bulbanos schreef op 09-03-2006 @ 12:27 :
nee, we moeten gewoon C programmeren. Waar het begon. Dus moet ik wel .c files hebben, maar dat lukt wel.

Bedankt voor de uitleg hier en de tip met scanf
C++ is een superset van C (nahjah, niet geheel zuiver, maar niet ver van de boom), d.w.z. 'alles' (onder voorbehoud) dat je in C 'procedural' programmeert, werkt ook onder 'C++'.
Het is niet een andere taal ofzo, eerder een uitbreiding. Zo is het OO pardigm erbovenop geplakt door de introductie van classen en ken je daar eventueel genericiteit aan toe mbv Templates. Als je deze opties dus niet gebruikt, dan zou je 'met C++' ook programmas kunnen schrijven die onder C zouden compileren. Nogmaals onder voorbehoud, er zijn een paar kleine uitzonderingen waarbij deze regel niet opgaat maar ik betwijfel dat dat het geval zal zijn voor jou daar deze uitzonderingen niet 'common' zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 06:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Nigo schreef op 16-03-2006 @ 05:41 :
C++ is een superset van C (nahjah, niet geheel zuiver, maar niet ver van de boom), d.w.z. 'alles' (onder voorbehoud) dat je in C 'procedural' programmeert, werkt ook onder 'C++'.
Het is niet een andere taal ofzo, eerder een uitbreiding. Zo is het OO pardigm erbovenop geplakt door de introductie van classen en ken je daar eventueel genericiteit aan toe mbv Templates. Als je deze opties dus niet gebruikt, dan zou je 'met C++' ook programmas kunnen schrijven die onder C zouden compileren. Nogmaals onder voorbehoud, er zijn een paar kleine uitzonderingen waarbij deze regel niet opgaat maar ik betwijfel dat dat het geval zal zijn voor jou daar deze uitzonderingen niet 'common' zijn.
en de onhandig complexe taal 'c' is dr wat mij betreft niet op vooruit gegaan door de OO toestanden.
Oud 16-03-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-03-2006 @ 07:41 :
en de onhandig complexe taal 'c' is dr wat mij betreft niet op vooruit gegaan door de OO toestanden.
Hence het onstaan van Java als gevolg van dit probleem en de vraag naar portability.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 19:32
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
Nigo schreef op 16-03-2006 @ 05:41 :
we moeten weldegelijk 'enum' gebruiken, waar er een verschil in behandeling in C en C++.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten