Naast een langetermijnsverhaal (eigenlijk twee) dat ik voorlopig nog even voor mezelf wil houden, heb ik ook wat nieuwe 'gevoelsstukjes' in elkaar geschreven. Eigenlijk voel ik me nu wel verplicht deze nu weer eens hier te posten. ^^ Verwacht geen hoogstandjes, doch foutloze waarheden.
------
Imagine
Verbeeld je dat er geen hemel is. Het zal niet moeilijk zijn. Vaag ook de hel uit je gedachten. Misschien is dat lastiger. Denk enkel grond en lucht rondom je. Waar zouden we dan voor leven? Verbeeld je een wereld, waarin mensen leven voor vandaag…
Verbeeld je dan een wereld, waarin mensen leven als één volk. Waar mensen geen berouw nodig hebben, waar spijt eeuwig ongegrond is. Een wereld waarin zonde geen zonde is, omdat enkel de passie er heerst. Landen, grenzen, ze zijn er simpelweg niet. In deze wereld wordt iedere zwerver in huis opgenomen door de eerste de beste voorbijganger. Deze wereld kent de vruchten van een vredig bestaan. Bomen zwaar van het fruit staan er langs alle wegen, niemand kent honger. Honger is er nooit naar meer, maar altijd naar hetzelfde, dat echter steeds verschillend blijkt. Liefde is onbestendig, en nooit zullen wij er genoeg van krijgen. In deze wereld zal de liefde het enige streven zijn, het zal ons meer voeden dan welk betaalmiddel dan ook.
’s Winters loopt men er gekleed in een warme laag kleding, verkregen van de vacht van lieflijk dartelend wild. Ieder dier is daar immers wild en vrij. Vrij zijn ook de mensen, vrij van zorgen, vrij van onnodige normen. ’s Zomers loopt men naakt, of bijna naakt, waarom niet? Schaamte leidt immers tot andere behoeften dan liefde. Geloof is er enkel in ons, en in hartstocht.
Deze wereld zou de onze kunnen zijn. Sommigen noemen me misschien een dromer. Maar ik ben dan niet de enige. Ik hoop dat je ooit met me zult zijn. Wij allemaal geloven diep in ons hart in een wereld als deze. Hoop schept liefde.
-------
Dan ook maar eens een 'ik'-stukje van mij...
Ik
Ik ben er zo één die tot laat in de nacht kan luisteren naar liedjes, gedragen door herinneringen. Ik ben er één die vol verlangen vooruit en terug kan staren. Ik ben wie men in al mijn schrijven ziet. Ik ben van iedereen.
Ik ben het die zo verlangt naar die ene dag dat we allemaal weggaan, in elkaar oplossen. Ik voel een traan nog voor deze geboren is, ik lok de lach nog voor hij verwekt is. Ik kan stil zijn, ik kan leiden. Ik sta open, klap soms dicht. Ik ben een dichter zonder gerijmdheid. Ik ben niet in balans, doch weldegelijk vaak gelukkig. Soms ben ik kwetsbaar, maar er is altijd een ik die kan liefhebben.
Ik zoek degene bij wie ik de lach kan ontlokken, bij wie de traan terecht en schoon is. Haar zal ik leiden en volgen. Voor haar zal ik altijd openstaan, zij zou in mij kunnen oplossen. Naar haar richt ik al mijn schrijven en van haar ben ik.
-------
Typisch van-me-afschrijf-stukje, periode waarin ik moest schrijven duurde kort, though.
Neem mijn hand, neem me mee zodra ik voorbij loop. Weet wat ik wil, weet wanneer ik niets wil. Wanneer ik weer in dat zwarte gat wil terugtrekken. Dwing me er niet in te vallen, hoezeer ik ook vecht en erin wil. Het is niet goed, dat weet ook ik wanneer de lente weer daar is. Ik wil niet weg, maar als ik even niets wil, wil ik ook echt niets en trekt het me aan. Ik vlucht dan, voor alles.
Vang me op, zodra ik vlucht, want dan kan ik niet meer voor mezelf zorgen. Zorg dat er iets is dat me tegenhoudt. Liefde werkt doorgaans erg goed…
Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 21:58.
|