Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2006, 16:15
bliepbliep
bliepbliep is offline
Hallo!
Ik moet voor een examen opdracht van handvaardigheid een werkstuk maken met als thema tijdsgewricht. Alleen ben ik na zolang echt door al mn ideeen! Kan iemand mij misschien helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2006, 16:41
Verwijderd
Iets met een klok, bv. de (verbinding tussen de) wijzers? (Omdat een gewricht een beweegbare verbinding tussen delen van een werktuig is en een klok te maken heeft met tijd.)

Of gewoon iets wat echt de betekenis van het woord is: "tijdruimte die door belangrijke samenhangende gebeurtenissen gekenmerkt wordt". (Valt natuurlijk ook letterlijk te nemen: samenhangende gebeurtenissen (gebeurtenissen verbonden met elkaar) in de ruimte.)

Ben ook niet echt heel creatief op het moment, maar misschien brengt het je op ideeën.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:37
bliepbliep
bliepbliep is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2006 @ 17:41 :
Iets met een klok, bv. de (verbinding tussen de) wijzers? (Omdat een gewricht een beweegbare verbinding tussen delen van een werktuig is en een klok te maken heeft met tijd.)

Of gewoon iets wat echt de betekenis van het woord is: "tijdruimte die door belangrijke samenhangende gebeurtenissen gekenmerkt wordt". (Valt natuurlijk ook letterlijk te nemen: samenhangende gebeurtenissen (gebeurtenissen verbonden met elkaar) in de ruimte.)

Ben ook niet echt heel creatief op het moment, maar misschien brengt het je op ideeën.
Ja bedankt voor het reageren Maar wat voor iedeen heb je met die wijzers? Ja, ik weet echt totaal niet meer wat ik moet. Als je nog ideeen hebt.. !
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:10
Verwijderd
Ik had niet echt ideeën, het schoot gewoon door m'n hoofd.

Dali maakte ook schilderijen met klokken ed, misschien kan je daar nog iets van inspiratie vandaan halen. Het ligt er natuurlijk ook erg aan welke stijl je op wilt en met welk materiaal je wilt weten of dat je dat niets uit maakt ed.

Handvaardigheid...dat is meer beeldend dan een schilderij, toch? Misschien iets met die samenhangende gebeurtenissen, die je dan uitbeeld (wat en hoe mag je zelf kiezen - maar daar is zat bij te bedenken, dingen uit je eigen leven, uit de geschiedenis, enz.) en vervolgens op een bepaalde manier met elkaar verbindt en dan eventueel in de vorm van een zonnestelsel (ruimte) oid... Of in een horloge/klok (ivm een tijdruimte). En nu ik aan dat horloge/klok denk...je kunt natuurlijk ook een 'kast' maken waar het uurwerk in zit (tijdruimte) en dan dus met wijzers (tijdsgewricht) en dan ipv de cijfers gebeurtenissen (eventueel in 'maquettevorm' oid) oid.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:23
bliepbliep
bliepbliep is offline
Nou dat zijn pas ideeen! Ja het is geen tekenen, het is handvaardigheid, vanaf de vierde klas kan je dan kiezen. Maar dat zijn hele goeie... ik ga ze sowieso in mn onderzoek schetsen zetten en ik gebruik er zeker een van. Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:33
Frostbite
Frostbite is offline
Je kan ook een klok maken met een boven en een onderarm als wijzers. Waar de wijzers vast zitten is de elleboog en zo is het middelpunt van je klok een tijdsgewricht. Even een tekening zodat je ziet wat ik bedoel:

Dan kan je ook nog mensen op die klok tekenen zodat die bovenarm wijzer daarop aansluit op bijv. een heel en een half uur zoals dit:

Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:27
bliepbliep
bliepbliep is offline
Oja idd! die is ook wel goeddddd.. maar ik denk eerlijk gezegd dat die iets te simpel is omdat ik vorige keer als commeantaar kreeg dat het dieper moest gaan.. blabla

Sorry dat ik nu pas reageer.. pc wwas weg.

Ik denk dat ik het zonnestelsel ga maken! Heeft leonoor nog tips hoe ik dat het beste uit kan beelden? Want ik wilde dus gewoon allemaal planeten maken en de zon, en die om elkaar heen laten draaien. Maar ik weet dus niet hoe. Want het mag niet te makeklijk woren. eerste waar k zelf aan dacht was dus gewoon met ijzerdraad verbinden maarja.. iemand ideetjes? Ik lijk nu echt iemand die absouluut nie creatief is maar ik kan gwn niet meer na zoveel jaar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 08:49
Verwijderd
Misschien een soort mobiel? Bv. een ring waaraan de planeten aan
(vlieger)touw hangen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 11:45
Fine
Fine is offline
Iets met n levenslijn ?
Met citaat reageren
Advertentie