He, ik ben hier nieuw, maar ik moest dit toch even kwijt:
Moet je de dood accepteren alvorens je jezelf kan accepteren? Of moet je bang zijn voor de dood en de wil te leven koesteren als je grootste schat? Stel je zou de dood accepteren, betekent dat dan dat je er niet langer bang voor bent en dus in staat bent een eind aan je leven te maken? Zou de wereld zo in elkaar zitten? Nee. Je kan je leven beeindigen terwijl je in angst met de dood leeft. Je kan blijven leven als je de dood geaccepteert hebt.
wat is er dan mis mee diood te willen? Waarom geven wij nietr toe menselijk te zijn, eerst het leven dan de dood. Waarom streven wij naar onstreflijkheid terwijl dat tegen onze natuur in zou gaan? De dood is er namelijk, en er komt een punt dat je er naar verlangt. Moet je dan, omwille van je medemens, jezelf maar voortslepen en wachten tot Hij je komt halen? Wat is er mis mee jezelf uit je lijden te verlossen, sterflijkheid onder ogen te zien en de dood te omarmen? Ik snap niet dat mensen zeggen dat zelfmoord egoistisch is, is het niet egoistisch van iemand te verlangen door te blijven leven, omwille van jou, en zijn leven lang te lijden tot hetgeen waar hij op wachtte hem komt halen? Als deze theorie klopt, wat is er dan zo vreselijk aan suicidie? Punt is dat mensen er zo'n 'Big deal' van maken. Als ik dood wil is dat dan niet mijn keuze, en mijn leven dat ik weggooi? Ik ga toch dood, maakt het dan uit welk motief daarachter zit? Kan ik niet beter zelfmoord plegen dan aangereden worden? Want dan ben ik me er niet van bewust dat ik uit het leven stap en was alles voor niets. Heeft het zin te leven in leed, verdriet en wanhoop als je dat ook kan laten? 'Het komt wel goed,' Met jou ja, niet met mij. Ik ben suicidaal en dat zal ik altijd blijven. Waarom accepteert men de dood niet als een onderdeel van het leven?
Misschien moet je op die balans hebben gestaan om mij te begrijpen. De balans tussen leven en dood. Of je springt naar het onbekende, of je kruipt terug naar de wereld die je van plan was te verlaten. Ik heb op die balans gestaan. Ik heb ervaren hoe dat is, je wilt niet dood, maar ziet niet langer het nut van verder leven. Op een bepaald moment besefte ik dat, verzoende me met de dood, en zette een stap terug. Nu, achteraf, vraag ik me af, zou ik het hebben gedaan? Was ik in staat geweest het te doen? Sterker nog, ben ik dat nog steeds? Wil ik dat nog steeds?
Bedankt voor het lezen.