Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2006, 22:04
Orpheo
Orpheo is offline
Ik vroeg me af (nav wat prive-gezeik)

wat hebben jullie dames liever, een jongen die van nature heel bot, grof, en haast kwetsend is, en dat niet onder stoelen of banken steekt (onder het motto 'blijf jezelf') of een jongen die altijd lief en vriendelijk is, maar bij hem is dat niet van nature, maar een farce, een toneelstukje.

dus jongen2 is eigenlijk jongen1 maar dan 'sociaal acceptabel'.
Oud 21-03-2006, 22:15
Verwijderd
Ik heb liever helemaal geen jongen die van nature grof, bot en haast kwetsend is. De ware aard komt namelijk toch wel boven.
Oud 21-03-2006, 22:18
Verwijderd
Keuze c: Allebei niet. Gaat absoluut fout met mij... Doe mij maar gewoon een assertief iemand.
Oud 21-03-2006, 22:22
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 21-03-2006 @ 23:18 :
Keuze c: Allebei niet. Gaat absoluut fout met mij... Doe mij maar gewoon een assertief iemand.
correct me if i'm wrong, maar is dat niet hetzelfde als beschrijving A.
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Waarom kiezen tussen 2 kwaden als er genoeg middenwegen zijn?
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-03-2006 @ 23:15 :
Ik heb liever helemaal geen jongen die van nature grof, bot en haast kwetsend is. De ware aard komt namelijk toch wel boven.
en wat nu als dat precies zijn ware aard is.
Oud 21-03-2006, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 21-03-2006 @ 23:22 :
Dat zeg ik: dan hoef ik hem niet. Want persoon 2 is dus persoon 1 met een aardig maskertje. Dat kan in eerste instantie veel verbergen, maar uiteindelijk komt het toch wel boven. En ik hoef zo'n jongen dus niet.
Oud 21-03-2006, 22:28
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Citaat:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat die persoon er niets aan kan doen en je nu eigenlijk horen wilt dat "we" het maar moeten accepteren?

Bot/grof/bijna kwetsend is nooit goed, en als het je ware aard is en je bent erachter dat het een probleem word, dan zou ik er maar eens wat aan doen..
Oud 21-03-2006, 22:34
Vice
Vice is offline
Iemand die van nature heel bot, grof, en haast kwetsend is, kan ook aardig zijn. Wees gewoon jezelf, dan kom je vanzelf een vrouw tegen met de zelfde eigenschappen.
Oud 21-03-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
correct me if i'm wrong, maar is dat niet hetzelfde als beschrijving A.
Dan correct ik je even

Je hebt subassertief (waar de tweede persoon in de OP op neer komt) en dat is niet voor jezelf opkomen
Je hebt assertief (persoon waar ik dus voor ga) en die persoon komt op voor zijn eigen mening zonder de een ander in de grond te boren
en je hebt Agressief (eerste persoon in de OP) die opkomt voor zijn mening, maar die dat op een botte, kwetsende manier doet.

Oud 21-03-2006, 22:38
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-03-2006 @ 23:34 :
Iemand die van nature heel bot, grof, en haast kwetsend is, kan ook aardig zijn.

en dat kan ik dus niet...

Citaat:
Wees gewoon jezelf, dan kom je vanzelf een vrouw tegen met de zelfde eigenschappen.

dat laatste is voor mij niet een drijfveer. het is niet relevant voor mij. maar op dat eerste word ik steeds afgekraakt.
Oud 21-03-2006, 22:43
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 21-03-2006 @ 23:36 :
Dan correct ik je even

Je hebt subassertief (waar de tweede persoon in de OP op neer komt) en dat is niet voor jezelf opkomen
Je hebt assertief (persoon waar ik dus voor ga) en die persoon komt op voor zijn eigen mening zonder de een ander in de grond te boren
en je hebt Agressief (eerste persoon in de OP) die opkomt voor zijn mening, maar die dat op een botte, kwetsende manier doet.

het heeft niet zozeer met mening te maken, als wel met kleine opmerkingen, denkwijzen, handelingen etc etc. die als bot beschouwd worden.
Oud 21-03-2006, 22:43
Pandora
Pandora is offline
En zit deze onaardige, botte boerenknul hiermee?
Oud 21-03-2006, 22:44
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Pandora schreef op 21-03-2006 @ 23:43 :
En zit deze onaardige, botte boerenknul hiermee?
hij zit er niet mee. hij is alleen nieuwsgierig of alle vrouwen hypocriete [edit]wezens[/edit] zijn.
Oud 21-03-2006, 22:46
Pandora
Pandora is offline
Goede reflectie van jezelf in ieder geval. Naast bot en grof lijk je me vooral erg naief. Of zeer gekrenkt natuurlijk. Waar zit je dan eigenlijk wél mee?
Oud 21-03-2006, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 21-03-2006 @ 23:43 :
het heeft niet zozeer met mening te maken, als wel met kleine opmerkingen, denkwijzen, handelingen etc etc. die als bot beschouwd worden.
Het gaat ook niet om je mening, maar of je in staat bent voor jezelf (dus af en toe ook je mening) zonder dat je daarmee anderen 'de grond in trapt' kortom, je toont respect voor anderen, je houdt er rekening mee dat je niet kwetsend overkomt.
Als je er constant tegenaan loopt dat je als bot beschouwd wordt, kun je er misschien aan denken om bewuster te letten op hoe je over wil komen....
Oud 21-03-2006, 22:49
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Pandora schreef op 21-03-2006 @ 23:46 :
Goede reflectie van jezelf in ieder geval. Naast bot en grof lijk je me vooral erg naief. Of zeer gekrenkt natuurlijk. Waar zit je dan eigenlijk wél mee?
niet naief, dat zeker niet. waar ik wel mee zit, is dat iedere keer mijn vooroordelen bevestigd worden. keer op keer op keer op keer.
Oud 21-03-2006, 22:49
Mephisto
Mephisto is offline
Het kan ook een bewuste keuze zijn om mensen bij je weg te houden.
Oud 21-03-2006, 22:53
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 21-03-2006 @ 23:49 :
niet naief, dat zeker niet. waar ik wel mee zit, is dat iedere keer mijn vooroordelen bevestigd worden. keer op keer op keer op keer.
Had je dan geen ander topic moeten openen?
('of alle vrouwen hypocriete wezens zijn' vind ik overigens wel naief. Of jij hebt een zwaar vertyft beeld van de wereld. Nondeju.)

C'est ca.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 22:56.
Oud 21-03-2006, 22:54
Orpheo
Orpheo is offline
@ Mephisto:

dat was (jaren terug) de opzet. maar waarom ook alweer Orph? OH ja... vanwege weer die bevestiging!!

@Lady Kebiss:

ik zit er niet mee dat ik er tegenaan loop dat mensen me bot vinden. so be it. ik zit eerder met het feit, dat ik van 'bepaalde luitjes" mezelf moet zijn, (persoon 1) maar als ik dat dus ben, dat niet goed is, en ik persoon2 moet worden. dáár zit ik mee. het is ook heel frustrerend dat het altijd dezelfde (soort) personen zijn die dat zo nodig moeten blaten. ik vind dat ongelooflijk hypocriet, maar word er wel op aangesproken.
Oud 21-03-2006, 22:55
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Pandora schreef op 21-03-2006 @ 23:53 :
Had je dan geen ander topic moeten openen?
nee. ik heb nu de antwoorden die ik zocht. mod kan dit topic op slot zetten.
Oud 21-03-2006, 22:58
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 21-03-2006 @ 23:54 :
@ Mephisto:

dat was (jaren terug) de opzet. maar waarom ook alweer Orph? OH ja... vanwege weer die bevestiging!!
Mmkay. Njah, in mijn geval is het eenvoudig omdat mensen die ver van je af staan je niet kunnen deren.
Oud 21-03-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 21-03-2006 @ 23:54 :

@Lady Kebiss:

ik zit er niet mee dat ik er tegenaan loop dat mensen me bot vinden. so be it. ik zit eerder met het feit, dat ik van 'bepaalde luitjes" mezelf moet zijn, (persoon 1) maar als ik dat dus ben, dat niet goed is, en ik persoon2 moet worden. dáár zit ik mee. het is ook heel frustrerend dat het altijd dezelfde (soort) personen zijn die dat zo nodig moeten blaten. ik vind dat ongelooflijk hypocriet, maar word er wel op aangesproken.
Dat is ook niet iets wat je van iemand kan vragen denk ik. Dat is wel van het ene uiterste naar het andere uiterste, toch? en als je nou eens opzoek gaat naar de zogenaamde 'gulden middenweg'? Dus daar waar je wel voor jezelf en je mening opkomt, maar dan zo dat je die dingen zo probeert te formuleren dat ze wel direct zijn, maar tegelijkertijd respectvol en niet kwetsend of bot?

Ik bedoel: Ik heb graag iemand die voor zijn mening uit komt, die me verteld wat hij denkt of ergens van vindt, graag zelfs. Maar dan alsjeblieft wel zo dat het respectvol blijft en ik alleen maar zal denken; 'okee, we denken allebei iets anders blijkbaar' en meer niet.
Optie C dus
Oud 21-03-2006, 23:01
Orpheo
Orpheo is offline
t was bij mij zo, dat niemand me meer kon kwetsen. tis leuk hoor, als je iemand leuk vindt, doet alsof hij/zij je ook leuk vind, om je daarna genadeloos te kakken te zetten. en de persoon 'daarna' idem, en nog een keer, en nog een keer en nog een keer... altijd dezelfde personen, diverse culturen, diverse sociale lagen... ik begin toch echt een patroon te zien.....

edit: over respect:

als jijzelf van niemand respect krijgt, zou jij t dan geven? of t komt door je karakter (dat gevormd is door degenen waar je respect voor moet tonen ) of niet, is even niet relevant).

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 23:04.
Oud 21-03-2006, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 22-03-2006 @ 00:01 :
t was bij mij zo, dat niemand me meer kon kwetsen. tis leuk hoor, als je iemand leuk vindt, doet alsof hij/zij je ook leuk vind, om je daarna genadeloos te kakken te zetten. en de persoon 'daarna' idem, en nog een keer, en nog een keer en nog een keer... altijd dezelfde personen, diverse culturen, diverse sociale lagen... ik begin toch echt een patroon te zien.....
Om dan tegen jou te zeggen dat niet iedereen zo is, gaat er waarschijnlijk op dit moment niet echt bij jou in hè?

Maar dat andere mensen je eens gekwetst hebben, wil dus zeggen dat je ervoor gekozen hebt om mensen eerst te kwetsen?
Advertentie
Oud 21-03-2006, 23:07
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 22-03-2006 @ 00:03 :
Om dan tegen jou te zeggen dat niet iedereen zo is, gaat er waarschijnlijk op dit moment niet echt bij jou in hè?

Maar dat andere mensen je eens gekwetst hebben, wil dus zeggen dat je ervoor gekozen hebt om mensen eerst te kwetsen?
tis niet een bewuste keus. tis een negatief gerichte spiraal. het een maakt het ander nog erger.

en dat niet iedereen zo is; that will be the day. ik moet 'haar' nog meemaken die niet aan het door mijzelf geschetste beeld, voldoet. waar ik werk komt iedere 4 weken n nieuwe werken (vaak een meid). en die voldoet eigenlijk.... altijd, aan het beeld. op school, idem.

Lyin' cheatin, that's all you seem to do! messin' around with every guy in town. Pulling me down, before pickin up someone new.

ik had t niet mooier kunnen verwoorden Jimmy (page).
Oud 21-03-2006, 23:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Kuch, ik heb beide types gehad en zullen we het maar zo zeggen: Asjeblieft niet nog een keer. Ik hou niet van jongens die bot, grof en bijna kwestend zijn, en ik hou ook niet van jongens die geen assertiviteit kennen, oneerlijk zijn, en zich anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn. De waarheid komt immers toch wel een keertje boven, en ja dan wordt de boel inderdaad bevestigd ja.

Owja, zoek hulp!
Oud 21-03-2006, 23:17
Verwijderd
Kijk, als het voor jou werkt, moet je daar mee doorgaan. Maar als het voor jou niet zo goed werkt (waar ik dus sterk het vermoeden van heb) dan is het toch in ieder geval de moeite waard om er eens over na te denken?
Oud 21-03-2006, 23:18
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
HvJ schreef op 22-03-2006 @ 00:09 :
Kuch, ik heb beide types gehad en zullen we het maar zo zeggen: Asjeblieft niet nog een keer. Ik hou niet van jongens die bot, grof en bijna kwestend zijn, en ik hou ook niet van jongens die geen assertiviteit kennen, oneerlijk zijn, en zich anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn. De waarheid komt immers toch wel een keertje boven, en ja dan wordt de boel inderdaad bevestigd ja.

Owja, zoek hulp!
heb ik gedaan, jaren geleden. it was a freakin waste of money, t hielp voor geen meter. ik citeer de psycholoog:

deze jongen is zo eigenwijs, en mentaal hard als beton. je komt er niet doorheen. denk je dat je bij de kern bent gekomen, blijkt dat je nog geen krasje hebt gemaakt in zijn mentale schild. deze jongen is hopeloos.

for the record: ik was toen 12.

op mijn 15e een soortgelijke procedure, en soortgelijke conclusie.

op mijn 17e: idem.

sindsdien ben ik er mee gekapt. het heeft geen nut, die psychoshit.
Oud 21-03-2006, 23:20
Verwijderd
Het is ook niet aan Psychologen, maatschappelijk werkers of wat dan ook om jou te veranderen, dat is aan jou
(wat niet wil zeggen dat ik het me wel kan voorstellen hoor, maar toch, je moet het echt zelf doen)

Hoezo ik ben weer op het werk?
Oud 21-03-2006, 23:24
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 22-03-2006 @ 00:20 :
Het is ook niet aan Psychologen, maatschappelijk werkers of wat dan ook om jou te veranderen, dat is aan jou
(wat niet wil zeggen dat ik het me wel kan voorstellen hoor, maar toch, je moet het echt zelf doen)

Hoezo ik ben weer op het werk?
*sigh*

zoals ik al zei; hetgeen dat mijn zo op de kast jaagt, is t feit dat mijn vooroordelen constant bevestigd worden. iedere dag weer. en ik hoop écht dat dat eens ophoudt.

nog maar 5.3 jaar..... nog maar 5.3 jaar...
Oud 21-03-2006, 23:25
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 22-03-2006 @ 00:24 :
nog maar 5.3 jaar..... nog maar 5.3 jaar...
5,3 jaar en dan staat jouw zelfmoord gepland???
Oud 21-03-2006, 23:36
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 22-03-2006 @ 00:25 :
5,3 jaar en dan staat jouw zelfmoord gepland???
niet helemaal iets anders staat op stapel voor over 5.3 jaar.
Oud 21-03-2006, 23:37
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 22-03-2006 @ 00:36 :
niet helemaal iets anders staat op stapel voor over 5.3 jaar.
je bul?
Oud 21-03-2006, 23:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb zat psychologen gezien in mijn leven. Door allen werd dan ook precies hetzelfde geconcludeerd, en velen gaven het dan ook binnen 2 maanden alweer op.
Vorig jaar gingen mijn persoonlijke problemen gewoon iets te ver, verder als dat ik zelf ooit gewild heb. En dus besloot ik dat het tijd was voor hulp, en zo heb ik met héél veel sceptiek een bezoekje gebracht aan wederom een therapeut.
Ik ben ook vrij hardnekkig in zulke dingen en volgens velen van hen konden ze gewoon geen punt maken simpelweg omdat ik ze bij voorbaat al onder tafel wist te lullen. Hardnekkig, juist ja, maar ook grotendeels uit zelfbescherming. Ze wisten in iedergeval nooit wat ze nu toch met me aanmoesten, en dus werd me de deur voor keer nummer zoveel gewezen.

Deze man greep echter niet mij als individu aan, maar begon helemaal bij het begin en werkte op deze wijze alles voorzichtig uit en rijkte mij enkel de handvaten toe om zelf tot een oplossing te komen. Er was vrijheid om mijn eigen mening over dingen te geven, ik had mijn therapie in eigen hand en mocht zelf bepalen hoe een consult lopen zou. Het heeft een lange tijd geduurd, maar na een paar maanden heb ik ingegeven, heel voorzichtig. En dan zij hij niet zoals voorgaande psychologen wel deden 'hehe, eindelijk bereiken we wat' maar meer dingena als 'ik ben trots op je' een aanpak die op mij persoonlijk een groter effect heeft. En dat wist hij.

Ik denk dat jij net als mij, heel ongelukkig telkens net de verkeerde hebt getroffen, en ja dat is zonde. Echter denk ik dat het slim is om het toch nog eens te overwegen, maar er pas voor te kiezen op het moment dat jij er zelf achter staat [ondanks je eventuele, voor mij overigens totaal begrijpelijke sceptiek]... Ik heb zelf gemerkt dat je houding ten opzichte hulpverlener/psycholoog toch anders is op het moment dat je er zelf voor kiest en concludeerd 'en nu is het tijd voor hulp'.

Nevermind, Pm-en staat altijd vrij... Als je dat maar weet.
Oud 21-03-2006, 23:52
Orpheo
Orpheo is offline
*cynical laugher*

@ HvJ:

interessant om te lezen, en goed te zien dat t bij jou wel geholpen heeft. maar ik ben onderhand zo fucked up, zo'n mess van binnen, dat eigenlijk niks meer echt kan helpen. de beschrijving die je gaf van je eigen consults, ik herken t, en t hielp niets. ik verwerk dingen op mijn eigen (wellicht verkeerde) manier, en dat resulteert in een nog verdere uitdieping van mijn karakter+gedrag. ach, ik zie wel hoe t eindigt, want eindigen, dat doet het, sooner or later.

Het moment dat ik erbij was dat mijn beste vriend het nodig vond, zijn hersens uit zijn schedel te blazen met een 9mm, toen was t hek van de dam, en sloegen de stoppen door. dat, icm gebeurtenissen van een jaar daarvoor, deden de stoppen doorslaan.
Oud 21-03-2006, 23:53
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Pandora schreef op 21-03-2006 @ 23:53 :
Of jij hebt een zwaar vertyft beeld van de wereld.
oh, maar 'dass leid kein zweifel!'. ik ga er per definitie van uit dat de mens slecht is (en nog wat andere 'dingetjes' )
Oud 21-03-2006, 23:54
Verwijderd
Dit begint steeds meer richting Psychologie te gaan...
Oud 21-03-2006, 23:55
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 22-03-2006 @ 00:54 :
Dit begint steeds meer richting Psychologie te gaan...
daarom zei ik paar posts geleden al "slotje"
Oud 21-03-2006, 23:56
Verwijderd
Sgoed, dan reageer ik gewoon niet meer

Hoop dat je eruit komt en succes ermee! (echt gemeend!)
Oud 22-03-2006, 00:07
Pandora
Pandora is offline
Ik snap het punt niet zo. Wat wil je nu precies? Bevestiging? Wil je horen dat alles per definitie hopeloos is? Kijk nou nog eens goed naar je openingsvraag en bedenk je dan nog eens goed of je deze nu werkelijk hebt geplaatst om een serieuze reactie (mbt. tot de vraag) te ontlokken of was het misschien meer een schreeuw om aandacht?
Jouw levensvisie doet er voor mij verder niet toe, het was alleen de doorzichtigheid die mij niet van het plaatsen van enkele opmerkingen kon weerhouden.
Oud 22-03-2006, 00:34
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Pandora schreef op 22-03-2006 @ 01:07 :
Ik snap het punt niet zo. Wat wil je nu precies? Bevestiging? Wil je horen dat alles per definitie hopeloos is? Kijk nou nog eens goed naar je openingsvraag en bedenk je dan nog eens goed of je deze nu werkelijk hebt geplaatst om een serieuze reactie (mbt. tot de vraag) te ontlokken of was het misschien meer een schreeuw om aandacht?
Jouw levensvisie doet er voor mij verder niet toe, het was alleen de doorzichtigheid die mij niet van het plaatsen van enkele opmerkingen kon weerhouden.
het was een serieuze vraag, met de hoop op een serieus antwoord. de achterliggende gedachtes van de vraag waren eigenlijk niet relevant (en kwamen wel ter sprake). ik heb mijn antwoord, ik heb de info die ik wilde/nodig had, en ik kan weer verder contempleren en filosoferen.
Oud 22-03-2006, 00:34
MTpower
MTpower is offline
Ik verveel me en wil ook graag antwoorden
Zelf hou ik wel van lieve meisjes, echt van die meiden die iedereen lief vind
Zelf kan ik vrij bot zijn, ik hou er niet van om ergens maar eindeloos omheen te lopen lullen, ik ben gewoon straight to the point.
Heb soms wel een vrij grote bek, ben ook snel op m'n tenen getrapt
Kan daardoor ook wel wat aggressief worden en soms ook totaal door het lint gaan om maar kleine dingen.
Dat zit gewoon in mijn aard.
Maar als ik bij m'n vriendin ben veranderd dat helemaal.
Ben dan meteen een stuk relaxter, aardig, lief etc.
Doe het niet eens met opzet ofzo zodat zij mij leuker zou vinden oid, ik voel me dan gewoon heel erg op m'n gemak.
Veel dingen waardoor ik normaal echt van door het lint zou gaan trek ik me op dat moment niet eens aan.
Oud 22-03-2006, 00:57
Frostbite
Frostbite is offline
Je kan best bot, grof en haast kwetsend zijn, geen probleem. Je moet het alleen wel combineren met positieve eigenschappen. Kijk naar Hans Teeuwen die combineert het met humor, dat werkt. En niet altijd bot zijn betekent niet meteen 'altijd lief en vriendelijk zijn' maar kan ook betekenen dat je op bepaalde momenten even tactisch je bek dichthoudt. Dat doe ik vaak op begrafenissen of wanneer het over de dood gaat, maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Wat gebeurt er over 5.3 jaar?
Oud 22-03-2006, 01:41
Verwijderd
Het maakt niet zo veel uit hè, als de jongen in kwestie maar geld, macht en/of status heeft.
Oud 22-03-2006, 06:42
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-03-2006 @ 02:41 :
Het maakt niet zo veel uit hè, als de jongen in kwestie maar geld, macht en/of status heeft.
dat heb ik helemaal niet nodig, ik heb zelf al geld, macht en status
Oud 22-03-2006, 07:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-03-2006 @ 02:41 :
Als me iets nou nog steeds niet interesseert.
Oud 22-03-2006, 07:44
Verwijderd
Nou, mijn vriend kan soms echt zo niet-tactisch zijn, op het lompe af. Hij weet dat goed van zichzelf, en heeft ook goed door als hij te ver gaat. Als hij dan te ver gaat, geeft hij dat ook gewoon toe, en heeft er gemeend spijt van. Juist omdat hij zo lomp is, vind ik hem wel lief. Hij zegt recht waar het op staat, en zo weet ik precies waar ik aan toe ben. Dat wil niet zeggen dat hij niet lief is ofzo. Hij kwetst me niet. En als hij dat doet, maak ik hem dat duidelijk, en heeft hij goed van zichzelf in de gaten dat hij te ver gaat.
Oud 22-03-2006, 08:19
Verwijderd
Je bent niet van nature bot grof en kwetsend, dat is een keuze.
Ik zou geen van beide hoeven, iemand die mij bot grof en kwetsend bejegend zonder reden kan erin zakken.

Het is veel te makkelijk om bij iedere slechte eigenschap van jezelf maar gewoon te zeggen 'zo ben ik nu eenmaal'. Straattuig dat tasjes rooft en mensen uitscheldt, zijn die ook gewoon zo, is het ook hypocriet als je iets aan hun gedrag zou willen veranderen? Newsflash: je kunt heel makkelijk wat aan je gedrag en persoonlijkheid veranderen, en daar een gewoonte van maken, zonder niet meer 'jezelf te zijn'. Het leeft nou eenmaal een stuk makkelijker als je niet jan en alleman tegen de haren instrijkt voor niets.
Mensen met enigszins fatsoen benaderen is toch wel het minste wat ieder mens zich zou moeten aanleren, anders kunnen we beter gelijk allemaal in woonwagens gaan wonen en ons niet meer wassen.
Oud 22-03-2006, 09:04
Optima
Optima is offline
ik vind dat je bot, grof, kwetsend gedrag niet kan rechtvaardigen met welk jeugdtrauma dan ook. Je hebt altijd de keuze om je zo te gedragen, en als dat voor jou het makkelijkste uitkomt, dan komt dat voort uit egoistische beweegredenen. Ook het feit dat je niet wil veranderen ( en dit ziet als zelfverloochening, ofwel een 'toneelstukje opvoeren' )is een teken van pure eigenwijsheid. Maargoed, als jij zo gelukkig denkt te worden, moet je het vooral doen. Ik hoop alleen dat er geen vrouw zo gek is om zich in te laten met zo'n man.

Regels voor berichten