Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 23:17
vosje16
vosje16 is offline
Hey,

'k Was daarnet toevallig eens aan mijn buik aan't voelen. Blijkbaar kan ik aan de ene (linker)kant mijn eierstok/eileider (geen idee wat het precies is) voelen als ik hard duw, maar aan de andere kant helemaal niet... Soms (dan bedoel ik 1 keer per week gedurende enkele seconden ofzo; dus niet extreem vaak ofzo) krijg ik in dat gebied ook steken. Normaal?

Zou ik mijn eierstok kunnen voelen omdat ie gezwollen is? Of zou hij gewoon meer naar voren liggen dan mijn andere? Of misschien dat er links geen organen tussen zitten ofzo? Iemand een idee? Wanneer ik er hard tegen duw, doet het in ieder geval geen pijn...

Ohja, ik slik de pil. Sinds enkele maanden heb ik soms last van doorbraakbloedingen (denk ik toch). Eerst dacht ik dat ik miss zwanger was, maar 2 maanden geleden was de test nog negatief. Maar stel dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben of bvb eierstokkanker, dan zou het toch meer pijn moeten doen dan dat?

Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 06:51
Verwijderd
Ga voordat je je druk gaat zitten maken over allerlei enge dingen even langs de huisarts. Ik vraag me af of je werkelijk je eierstok/eileider voelt/kunt voelen. Links zitten dingen die rechts niet zitten en omgekeerd (bv. milt en lever).

Wanneer krijg je die steken precies?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:55
sunshine86
sunshine86 is offline
Als je een buitenbaarmoederzwangersscap (of hoe je het ook schrijft) zou hebben, dan zie je dat ook op de test en dat voel je dan ook echt wel.
En dat je je eileiders of eierstokken voelt lijkt me niet echt logisch
Oud 20-03-2006, 11:25
Roos
Roos is offline
Ik weet zeker dat je je eierstok niet voelt.

Waarschijnlijk voel je gewoon je dikke darm: die is links vaak beter voelbaar dan rechts.

Je hebt ook geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Oud 20-03-2006, 13:19
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-03-2006 @ 12:25 :
Ik weet zeker dat je je eierstok niet voelt.

Waarschijnlijk voel je gewoon je dikke darm: die is links vaak beter voelbaar dan rechts.

Je hebt ook geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Mja, zou kunnen, wat ik voel is in ieder geval langwerpig...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 13:28
Verwijderd
he dat heb ik ook
mn moeder zei dat t mn eierstok was maar ik denk zelf ook dat t mn darm is... ik ga binnenkort ook naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:28
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-03-2006 @ 14:28 :
he dat heb ik ook
mn moeder zei dat t mn eierstok was maar ik denk zelf ook dat t mn darm is... ik ga binnenkort ook naar de dokter
Laat mij dan weten wat het is Ik ga niet naar de dokter gaan omdat ik eigenlijk geen pijn heb...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:56
Bloem
Bloem is offline
No offence, maar het lijkt alsof jij je heel erg druk maakt of je misschien ergens kanker hebt, terwijl daar eigenlijk helemaal geen aanwijzingen voor zijn (eerst dat topic over die klier in je arm, nu dit topic). Overal in je lijf is wel wat te voelen en als je er op let is er steeds wel íets dat opgezwollen, dikker, anders gekleurd, een beetje gevoelig of wat dan ook is. Let er niet teveel op, als je echt ziek bent merk je dat vanzelf wel overduidelijk, voor de rest zou ik me niet druk maken om bultjes/vlekjes of andere vage 'plekjes'.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:20
Verwijderd
Hypochonderalert.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:13
Roos
Roos is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 20-03-2006 @ 14:19 :
Mja, zou kunnen, wat ik voel is in ieder geval langwerpig...

Oke. Je eierstok is zeg maar een inimini orgaantje. Dat kan je nooit voelen door je buikwand heen.
Het is gewoon je dikke darm. Die kan je bijna altijd goed voelen, vooral als je een tijdje geen ontlasting hebt gehad.
Oud 20-03-2006, 22:25
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-03-2006 @ 19:56 :
No offence, maar het lijkt alsof jij je heel erg druk maakt of je misschien ergens kanker hebt, terwijl daar eigenlijk helemaal geen aanwijzingen voor zijn (eerst dat topic over die klier in je arm, nu dit topic). Overal in je lijf is wel wat te voelen en als je er op let is er steeds wel íets dat opgezwollen, dikker, anders gekleurd, een beetje gevoelig of wat dan ook is. Let er niet teveel op, als je echt ziek bent merk je dat vanzelf wel overduidelijk, voor de rest zou ik me niet druk maken om bultjes/vlekjes of andere vage 'plekjes'.
'k weet het...'t zit een beetje in mijn kopke en ik studeer dan psychologie
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten