Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 11:56
lilfirefly
lilfirefly is offline
Hallo, ik wilde een keer iets liefs en aaibaars en zachts proberen te tekenen en dit was het geworden:

http://www.deviantart.com/view/27110100/

Het zou leuk zijn als iemand tips voor me heeft... ik vond de vacht lastig om te doen in Photoshop. Normaal gesproken doe ik alles met layers en dat kon niet met de vacht omdat het anders niet één geheel lijkt. Maar nu kon ik op het einde eigenlijk niks meer veranderen zonder alle andere haren in de war te brengen en het was dus gewoon niet zo handig.

Ik wil ook een keer zoiets doen met traditionele middelen (potlood/pastelkrijtjes/kleurpotloden) en tips daarvoor zouden ook erg handig zijn ^^

En ik ben natuurlijk ook benieuwd wat jullie ervan vinden ^^

Groetjes

P.S. als ik regels aan het overtreden ben ofzo meldt het dan even... ik ben best wel nieuw hier ^^"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 13:17
andersom
andersom is offline
ziet er toch wel 'aaibaar' uit?
t is alleen onscherp allemaal, maar ik heb geen technisch inzicht van PS™, dus tips kan ik niet geven.
zou alleen geen blauwe oren doen
Oud 08-03-2006, 13:30
lilfirefly
lilfirefly is offline
Ow tja het was voor een art trade en haar character had blauwe oren dus had niet echt keus ^^" (En eigenlijk zou het een weerwolf moeten zijn magoed zijn wolf vorm zag der niet echt anders uit)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:36
Verwijderd
netjes, alleen die oorbelletjes zou je wat scherper moeten doen, dat zou het contrast tussen het beest en de niet aaibare dingen nog groter maken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:43
lilfirefly
lilfirefly is offline
Goed idee ^^ thnx
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 21:07
Poeperd
Poeperd is offline
Nou, aaibaar is het wel! ^^
Oud 08-03-2006, 21:08
lilfirefly
lilfirefly is offline
Dankje wel
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:00
Rooster
Rooster is offline
Zachte plumeau
Oorbelletjes komen alleen een beetje raar op mij over.
En de kleine oogjes in een erg duidelijk contrast.
Maar zeker aaibaar
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:52
Sketch
Sketch is offline
Hmja, die oorbelletjes en de maan en de neus zij nu ook wel erg aaibaar geworden. En het is een beetje jammer van die zwarte plek linksonder.

Maar de vacht ed is wel mooi gelukt.

Ik zou geen pastel met kleurpotlood door elkaar gebruiken. Voor een aaibare tekening is pastel denk ik makkelijker. Wel heel erg op je kleding letten, want pastel krijg je er niet gemakkelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 18:38
lilfirefly
lilfirefly is offline
Hihi ja ik wist niet wat ik daar linksonder moest zetten ^^" Het is overigens wel donkerblauw mwahaha ] (pure evil he?)

Mja alleen ik kan niet zo veel details doen met pastel en dat moet eigenlijk wel met een vacht... ik ga het iig nog een keer uitproberen (Nadat ik mijn proefwerkweek heb overleefd, mondeling, profielwerkstuk etc. etc. etc.)

Thnx iig
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 18:45
lilfirefly
lilfirefly is offline
Citaat:
Rooster schreef op 09-03-2006 @ 17:00 :
Zachte plumeau
Oorbelletjes komen alleen een beetje raar op mij over.
En de kleine oogjes in een erg duidelijk contrast.
Maar zeker aaibaar
Ja de oorbellen zijn niet echt.. ehm... he ^^"

anyway, thnx 4 the comment
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 10:00
SounD
SounD is offline
Vacht vind ik super en ik zou wel willen aaien..

Neus van een wolf hoort nat te zijn en te glanzen. Rond te mond is een wolf ook natter.. De snuit van een wolf is ook iets breder. Het donkere deel van de neus is goed, maar daar omheen hoort meer snuit. Ook heeft een wolf hoewel het alleen van dichtbij opvalt snorharen om te kunnen voelen bij het graven in holen. Een paar borstelachtige haren aan de zijkanten van d snuit dus.

Het ringetje is van metaal neem ik aan en zou dus ook moeten glanzen.

De blauwe gloed linksboven vind ik een beetje te overdreven. Nu lijkt het net of er iets blauws loopt op de maan.

De maan lijkt erg dichtbij te zijn. Het is waarschijnlijk mooier als je die wat meer naar de achtergrond kan brengen. Iets meer scherpte en structuur en dan met een lijntje mist over de maan en door de lucht een idee van afstand creëren bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt. Het ziet er iig al super uit.

SounD
Oud 14-03-2006, 13:15
lilfirefly
lilfirefly is offline
Ik ga kijken of ik nog wat aan de maan en die gloed kan veranderen want alst goed is heb ik die op een andere layer staan ^^

Iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 13:29
SounD
SounD is offline
Door gebruik van de "Magic wand" kun je bepaalde delen selecteren en die kopieren naar een nieuwe laag om ze dan toch te bewerken of er effecten op toe te passen.

Om alleen de effecten over te houden in een aparte laag, maak je een nieuwe lege laag. Die "link" je aan de effecten laag en dan kies je voor "merge linked layers". Dan houd je de gloed of glans (of wat je ook gedaan hebt) over.

SounD
Oud 22-03-2006, 15:44
Liett
Liett is offline
Ik vind em mooi..! Heb je dit helemaal met photoshop gedaan? Ik vind de ogen beetje klein, en dat blauw boven zijn linkeroor op de maan beetje raar.. maar verder vind ik em echt geweldig
Oud 22-03-2006, 16:25
lilfirefly
lilfirefly is offline
Dankje ^^ Ja ik was iets te enthousiast met de glow heh Ik ben van plan het nog aan te passen... als ik tijd vind, that is...

En ja, alleen photoshop gebruikt (Ik ben niet zo goed met andere programma's)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten