Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2006, 08:26
Anoniem01
Anoniem01 is offline
Begin dit jaar sprak ik met een meisje van msn af, het klikte meteen goed, ze bleef slapen. De volgende dag ging ze naar d'r ex die vlakbij woont. 's Avonds kwam ze weer terug, bleef weer slapen en ging naar huis.

Een tijdje later toen ze weer kwam ging ik overdag werken en zou zij op mij thuis blijven wachten. En ze was wéér naar d'r ex gegaan. Afijn, dit was nog te accepteren.

Verderop in onze relatie bleef de naam van zijn ex maar vallen. Alles was ***, foto's, herrinderingen etc. etc. Ik snap(te) het wel, na zo'n lange relatie.

Alleen nu komt het breekpunt, voor het eerst zien we we elkaar noodgedwongen een week niet. En ja, voor ons is dat lang. Nu wilt ze met die ex afspreken om spullen uit te wisselen van elkaar en wat bij te praten.

Ik heb haar verteld het niet verstandig te vinden, aangezien ze zoekt naar intimiteit ws. omdat ze mij mist. Ik ben sowieso bang dat ze (nog meer) gaat twijfelen of vreemdgaat als ze hem ziet.

Wat moet ik nu doen?

P.S. Ze is echt m'n vriendin, en we zijn beide verliefd op elkaar. Maar zij twijfelt ivm. haar ex.

Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 08:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2006, 09:16
Verwijderd
Dit lijkt me niet echt normaal.
Ook ik heb het in een periode vaak over mijn ex (waar ik 14 maanden mee samen ben geweest) gehad. Zelfs binnen mijn vorige relatie. Maar op een gegeven moment ging dat over. Het was ook niet zo dat ik hem wilde zien, contact wilde met hem of wat dan ook. Het was nog een klein stukje wat nog niet afgesloten was. Op een gegeven moment wel.

Maar dat zij nog zo met haar ex bezig is en ook qua contact enzo... Kijk: als ze heel goede vrienden zijn en dat is al die tijd zo geweest, dan kan ik t wel een beetje begrijpen, maar dat komt niet zo naar voren uit jouw verhaal.
Als jij er niet bent gaat ze hup, meteen naar die ex. Volgens mij hoopt ze gewoon dat haar ex haar nog gewoon terug wilt op een gegeven moment en dan ben jij verleden tijd.
Ik zou het niet pikken in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:26
Clumsy
Clumsy is offline
Ik zou het zelf ook heel vervelend vinden, op z'n zachtst gezegd. Goed dat je haar al hebt gezegd dat jij het ook moeilijk vindt, dan hoeft dat niet allemaal meer achteraf.
Als ze het zoveel over haar ex heeft is ze waarschijnlijk nog niet helemaal over hem heen, en dals ze hem dan gaat opzoeken kunnen er vervelende situaties ontstaan. Ik zou haar dan nog eens goed duidelijk maken dat je het er echt moeilijk mee hebt, kijken hoe ze dan reageert. Misschien ziet ze er wel van of of kan ze je juist gerust stellen.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:49
Anoniem01
Anoniem01 is offline
Citaat:
Clumsy schreef op 25-03-2006 @ 10:26 :
Ik zou het zelf ook heel vervelend vinden, op z'n zachtst gezegd. Goed dat je haar al hebt gezegd dat jij het ook moeilijk vindt, dan hoeft dat niet allemaal meer achteraf.
Als ze het zoveel over haar ex heeft is ze waarschijnlijk nog niet helemaal over hem heen, en dals ze hem dan gaat opzoeken kunnen er vervelende situaties ontstaan. Ik zou haar dan nog eens goed duidelijk maken dat je het er echt moeilijk mee hebt, kijken hoe ze dan reageert. Misschien ziet ze er wel van of of kan ze je juist gerust stellen.
Succes ermee!
Ik heb het aangekaart dat het me niet verstandig lijkt komende week af te spreken sowieso. Simpelweg omdat we elkaar 8 dagen niet zien ipv. hooguit 4 dagen. Nu wilt ze o.a. d'r tijd invullen door naar hem te gaan. Dit kan inderdaad, of ZAL zeker verkeerd uitpakken. Ze mist intimiteit en gaat naar d'r ex toe. Ze stelt me wel gerust, maar toch. Het blijft haar ex.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:52
Clumsy
Clumsy is offline
Bedoel je nou dat ze, omdat ze je acht dagen niet zal zien, intimiteit gaat missen? Want zo lang is dat toch helemaal niet?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Anoniem01 schreef op 25-03-2006 @ 10:49 :
Het blijft haar ex.
In de meeste gevallen is iemand niet voor niets een ex.

Als jij liever niet hebt dat ze met haar ex afspreekt, dan kun je haar dat zeggen (en dat heb je ook gedaan, toch?), maar wat ze er mee doet is aan haar. En vervolgens is het dan aan jou om te bepalen wat jij daar dan weer mee doet. Als jij het niet kan hebben dat ze steeds naar haar ex gaat, het steeds over hem heeft, enz. en zij wil daar totaal geen rekening mee houden en jij zit daar dan weer mee, enz. dan houdt het op een gegeven moment op, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 10:07
Anoniem01
Anoniem01 is offline
Citaat:
Clumsy schreef op 25-03-2006 @ 10:52 :
Bedoel je nou dat ze, omdat ze je acht dagen niet zal zien, intimiteit gaat missen? Want zo lang is dat toch helemaal niet?
We zijn heel erg intiem en we zien elkaar normaal hooguit 4 dagen niet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Anoniem01 schreef op 25-03-2006 @ 11:07 :
We zijn heel erg intiem en we zien elkaar normaal hooguit 4 dagen niet.
Dus? Het zou wel heel erg zijn als ze niet vier dagen langer zonder je kan en daarom naar haar ex zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 10:26
Anoniem01
Anoniem01 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-03-2006 @ 11:22 :
Dus? Het zou wel heel erg zijn als ze niet vier dagen langer zonder je kan en daarom naar haar ex zou gaan.
Naja, ze heeft nu de tijd om naar hem toe te gaan. Maar ik ben bang dat, omdat ze die intimiteit mist er eerder iets gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Anoniem01 schreef op 25-03-2006 @ 11:26 :
Naja, ze heeft nu de tijd om naar hem toe te gaan. Maar ik ben bang dat, omdat ze die intimiteit mist er eerder iets gebeurd.
Acht dagen kan ze echt wel hebben hoor, als je in zo'n korte tijd al intimiteit bij een ander moet zoeken... Wees dan eerlijk en zeg dat je haar niet vertrouwt met die andere jongen. Ik vind het niet echt normaal dat ze nog zo met haar ex bezig is. Vooral niet dat ze eerst bij jou blijft slapen, dan naar hem gaat en dan weer bij jou komt. Ik zie de logica er niet van in.
Natuurlijk mag ze wel met haar ex omgaan, maar als ik dit zo lees is het nogal veel.

Je moet haar niet verdedigen, je moet haar erop aanspreken. En dan niet alleen over die 8 dagen dat jullie elkaar niet zien, maar over haar te nauwe band met haar ex.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 12:54
Verwijderd
Daarnaast kan zij het natuurlijk niet maken om die intimiteit bij een ander te zoeken. Al helemaal niet bij haar ex.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 12:57
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Clumsy schreef op 25-03-2006 @ 10:52 :
Ik ken iemand die haar vriend 12 uur niet gezien had, en al van plan was met haar ex te gaan, omdat ze de "intimiteit" zo miste.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:46
eelco
eelco is offline
je kan ook een beetje vertrouwen hebben in je vriendin, dat ze haar spullen op wil halen is logisch, dat ze bij wil praten op zich ook nog wel... wie weet verteld ze hem wel allemaal verhalen over jou die hij helemaal niet wil horen ;-)

Aan de andere kant kan ik het me gevoel wel voorstellen, maar als ze echt voor jou heeft gekozen zie ik niet in waar je je druk over maakt. 8 dagen is niet zolang
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 17:47
Smokin'
Smokin' is offline
Jezus kerel je zit er zo ver naast... ze mist intimiteit inderdaad.. de intimiteit met haar EX!. Toen ze het zo vaak over die gast had hadden alle alarmbellen in je hoofd moeten afgaan. Zoiets is namelijk niet normaal.

Dit meisje vind haar ex veel leuker dan ze toegeeft. Jammer is ook dat jij geen zelfrespect heeft want je staat gewoon toe dat ze voortdurend over hem praat en hem bezoekt. Ze weet dat jij het helemaal niet ziet zitten maar ze doet het toch.. en ze komt ermee weg, want ze weet dat ze je 'heeft'. En om een geheim te verklappen.. jij 'hebt' haar zeker niet. Diep van binnen weet je dit wel, want anders maakte je je niet zo'n zorgen.

Je schrijft dat ze verliefd is.. maar meisjes die erg verliefd en niks meer voelen voor hun oude liefdes praten niet de hele tijd over hun ex, en ze gaan hem zeker niet frequent bezoeken. Ook dit weet je wel, alleen je hebt het weggerationaliseerd en jezelf wijsgemaakt dat je vriendin ook verliefd op jou is. Man lees nou je contradictie:

Citaat:
Ze is echt m'n vriendin, en we zijn beide verliefd op elkaar. Maar zij twijfelt ivm. haar ex
Hmm..zo verliefd is ze dus niet. Compleet verliefde meisjes twijfelen nou eenmaal niet zo snel over hun relatie.

en Ja ze halen vast oude herinneringen op..over goede seks en lekker zoenen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 18:14
Verwijderd
Ik zie het probleem niet zo. Ik ga ook bij m'n ex op bezoek, gewoon omdat we het nog altijd goed kunnen vinden en erg goede vrienden zijn. Ik heb geen idee hoever ze normaal bij haar ex vandaan woont, maar als ze daar toch alleen zit vind ik het niet zo raar dat ze bij hem langs gaat. Je kan toch moeilijk verwachten dat ze de hele dag als een zombie voor de tv gaat zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 11:14
Lelle_*
Lelle_* is offline
Het lijkt me alsof ze niet kan kiezen.
Oud 26-03-2006, 11:16
Verwijderd
Contact tussen exen is altijd een veeg teken. Zéker als het ook nog gewild contact is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 12:28
Clumsy
Clumsy is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 25-03-2006 @ 13:57 :
Ik ken iemand die haar vriend 12 uur niet gezien had, en al van plan was met haar ex te gaan, omdat ze de "intimiteit" zo miste.
omg echt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten