Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 21:53
Dminor
Dminor is offline
Ik ben 15 en telkens als ik een meisje leer kennen, maar dan ook écht leer kennen en zij mij, dan is dat via MSN. Vaak word ik ook vanwege zo'n karakterkennismaking verliefd op haar. Dat klinkt stom en dat is het ook. En dan is het probleem... als ik haar in het echt zie kan er aan beiden kanten geen 'hoi' af! Het contact gaat gewoon veel makkelijker en is ook wat privé-er dan in reallife. Af en toe denk ik: nou stap ik op haar af en práát... maar dat gaat gewoon niet. Ook zonder MSN zou ik sowieso niet veel durven, maar omdat het contact al daarmee is gelegd hoeft het niet meer 'in het echt' en toch weer wel... want om nou zomaar ineens over een actuele situatie te beginnen komt héél stom over en zeker niet bevorderlijker voor het imago dat je al gekweekt hebt op MSN. Ik denk niet dat voor veel mensen dit herkenbaar is, maar het is wel vervelend!!
Oud 27-06-2002, 22:23
GeNeVa
GeNeVa is offline
Gigi... het klinkt wel logisch in de oren.

Ik weet niet of zij ook interesse heeft, maar als dat zo is.. kan je haar mee vragen naar de bios. Daar hoef je nog niet zo veel te praten.
Alleen voor en na de film, en dan heb je gelijk een goed onderwerp: de film. En dan kan je gelijk doorpraten over andere films die je leuk vind etc.

Anyway, Sterkte
Oud 27-06-2002, 22:33
niem
niem is offline
jah... een chat date loopt meestal wel ff stroef... je hebt het idee dat je elkaar eigenlijk helemaal niet kent.. want via msn is echt heeeeeeel anders...

je moet er gewoon ff doorheenprikken en gewoon jezelf zijn en praten... na een uurtje ofsow gaat het vanzelf wel beter....

Succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 22:42
Verwijderd
Ach...iemand goed leren kennen via MSN, die persoon leuk gaan vinden, merken dat het vervolgens IRL ook goed klikt en dan vervolgens toch op niks uitdraaien...da's feest...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 22:57
Paperz
Paperz is offline
't is een beetje andere dimensie via msn... alleen idd... als je irl niks tegen elkaar te zeggen hebt dan kan je volgens mij ook niet zeggen dat je wat hebt...

Verwachtingen hebben, of het leren kennen van mensen die je nog nooit heb ontmoet is al niet te verstandig... men verteld graag wat je wil horen... en maakt alles wat fleuriger dan 't misschien is... allemaal onschuldig als je elkaar niet kent maar dat kan leiden tot zulke situaties...
Oud 27-06-2002, 23:19
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
joh, je moet in real life gewoon ook goed met die chick kunnne praten anders heeft het geen zin er iets mee te beginnen. Als je niet eens kan oraten met die chic laat staan dat het dan relax is om er sex mee te hebben lijkt mij. Sommige gasten hebben daar minder last van.
Oud 28-06-2002, 10:26
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
joh, je moet in real life gewoon ook goed met die chick kunnne praten anders heeft het geen zin er iets mee te beginnen. Als je niet eens kan oraten met die chic laat staan dat het dan relax is om er sex mee te hebben lijkt mij. Sommige gasten hebben daar minder last van.

Ik kom persoonlijk liever iemand tegen waar ik iets minder mee kan praten dan iemand die zo praat als jij....

Maar wie ben ik?!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:44
Lady_Blue
Lady_Blue is offline
Citaat:
niem schreef:
jah... een chat date loopt meestal wel ff stroef... je hebt het idee dat je elkaar eigenlijk helemaal niet kent.. want via msn is echt heeeeeeel anders...

je moet er gewoon ff doorheenprikken en gewoon jezelf zijn en praten... na een uurtje ofsow gaat het vanzelf wel beter....
True. Het is meestal gewoon ff wennen, maar als het op msn goed klikte waarom zou dat irl dan niet zo zijn, jullie zijn allebei nog steeds dezelfe personen.
En je kunt je op msn wel anders voordoen dan je bent, maar ik denk dat dat meestal wel meevalt. Je praat gewoon makkelijker, en vooral als je veel tegen elkaar gezegd hebt kan het ff wennen zijn om elkaar irl te zien/spreken.
Maar dat komt vanzelf wel
Oud 28-06-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ach...iemand goed leren kennen via MSN, die persoon leuk gaan vinden, merken dat het vervolgens IRL ook goed klikt en dan vervolgens toch op niks uitdraaien...da's feest...
Maar dat is eigenlijk wel logisch. Denk je eens in met hoeveel mensen je in realiteit wel niet goed kunt opschieten, maar het toch niks wordt?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:45
Verwijderd
Citaat:
nieuwbe schreef:
Ik kom persoonlijk liever iemand tegen waar ik iets minder mee kan praten dan iemand die zo praat als jij....

Maar wie ben ik?!
LoL
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 12:24
casey
casey is offline
een chatdate kan inderdaad stroef verlopen ja, en die bioscooptip van GeNeVa is een goeie, heb je gelijk wat om over te praten.

Nu, ik kan je verzekern dat het niet altijd zo hoeft te zijn, stroef bedoel ik. M'n huidge vriend leerde ik ook op't net kennen en daar kon ik wel makkelijk mee praten en dansen enzo.. nu, misschien was het omdat wij nu net nog niet veel hadden gechat maar vlug hadden afgesproken, zo hadden we ook nog veel om over te praten natuurlijk.
Oud 28-06-2002, 13:21
Chica14
Chica14 is offline
ik heb ook een vriend gehad die ik eerst alleen via msn kende, in het echt bleek hij erg verlegen te zijn, maar dat maakte nog niks uit we konden het nog steeds goed vinden...

ik ken nu ook een jongen via msn, we zijn elkaar toevallig tegengekomen, maar ik durfde ook echt geen woord te zeggen...gelukkig waren er anderen bij die wel met elkaar aant lullen waren, maar nu we weten dat we elkaar gezien hebben zie ik hem waarschijnlijk volgende week zondag, en dan ga ik echt wel wat zeggen!!!!!!!!!!!
Oud 28-06-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Maar dat is eigenlijk wel logisch. Denk je eens in met hoeveel mensen je in realiteit wel niet goed kunt opschieten, maar het toch niks wordt?
iedereen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:48
Verwijderd
mn vriend en ik chatten eerst ook via msn en toen gingen we ontmoeten. ik durfde echt geen woord te zeggen en we hebben eerst wel een paar uurtjes rondgelopen en het over zowat niks gehad, hij moest altijd wel beginnen met iets zeggen.. later ging het al wat beter enzo
en toen gingen we hand inhand lopen enzo en later zoenen en daarna ging het al een stuk beter heel de tijd in een parkje gezeten en gepraat en gezoend
toen naar de bios..weinig film gezien..later veel gepraat want toen durfde ik wel van alles te zeggen, mn onzekerheid was een beetje weg, die onzekerheid van hmm vind ie me wel leuk blabla
nou dat was het..
je moet idd effe doorzetten want in het begin is het altijd wel raar, je ontmoet ineens die persoon waarmee je over zoveel (persoonlijke) dingen hebt gesproken op msn..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 16:03
Dminor
Dminor is offline
Maar mensen, het id van mijn topic ligt toch ietsje anders. Ik ken die meiden namelijk meestal wel van school en weet ik wat. Nou ja, wat heet kennen? Ik heb ze meestal ooit gezien, maar de kloof tussen hen en mij is te groot om in de klas te overbruggen, er is gewoon GEEN contact. En via MSN dus wel.
Kijk, als je via MSN voor het eerst kennismaakt met elkaar, (hobby's e.d.) dan heb je gewoon geen eerste gesprek voor in RL meer. Sorry trouwens voor het rare gebrabbel, ik zou er zelf bijna nix uit hebben kunnen halen, maar het is gewoon een raar iets wat bijna niet uit te leggen is en ook héél stom is als je nou eindelijk door hebt wát ik eigenlijk bedoel! (Wauw, ik sta dr zelf van te kijken, wat een zin... )
Oud 30-06-2002, 20:27
ssjpan
ssjpan is offline
ja dat heb ik ook met wat jongens van school. als we elkaar dan tegen komen zeggen we niks tegen elkaar terwijl we op msn wel veel praten en elkaar wel leuk vinden. stom is dat
Oud 30-06-2002, 23:35
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ja daarom moet je ook eigelijk pas ontmoeten als je mekaar al heeeel lang kent en ook al heb gebeld enzow... late we zegge-->plusmienus na een half jaar sjetten/bellen moet je ontmoete?
Oud 01-07-2002, 10:57
princess_devine
princess_devine is offline
*herkent het probleem*

Ik heb zelf aan de lijve ondervonden dat dit nogal irritant kan zijn ja. Dan heb je op MSN elkaar zoveel te vertellen en weet je niet waar je moet beginnen, maar als je elkaar dan in het echt ziet, weet je absoluut niet wat je moet zeggen. In mijn geval kan er nog wel een "hoi, hoe gaat het" vanaf, misschien omdat we elkaar al meer dan 5 jaar kennen. Maar toch, het blijft raar want we waren/zijn supergoede vrienden en tja, nu is het een beetje vervallen zeg maar, doen we alles via MSN. Wat natuurlijk aan de ene kant goed is, kom je elkaar beter van binnen te kennen maar ook weer ongezond want je ziet elkaar bijna nooit en raakt gewend aan elkaar op MSN en durft daarom niets te zeggen in Reallife zoals jij dat noemt.
Er is weinig tegen te doen denk ik, gewoon meer met elkaar omgaan in REALLIFE en niet blijven hangen bij een venstertje met allemaal lettertjes!
Ik ons allebei succes Jou vooral, jij hebt het denk ik meer nodig dan ik!
Dus zet hem op!

Groetjes,
Oud 01-07-2002, 11:28
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nieuwbe schreef:

Maar wie ben ik?!
Jep!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 11:37
moenbase
moenbase is offline
Hm, op de msn klinkt het soms gewoon te mooi om waar te zijn. een lange tijd heeft mij dat er van weerhouden om hen dan niet irl te zien. Mja, nu heb ik toch wel bij verscheidene mensen dat ik zo ook weleens irl zou willen zien. Maar ja, of het dan ook net zo goed klikt is maar af te wachten...
Oud 01-07-2002, 19:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
bij mij is het vaak zo dat ik iemand al irl ken en dan add en dan pas iemand echt leer kennen. Mijn huidige vriendje is vrij onzeker en durft zich via msn veel beter te uiten, dus op zich ben ik heel blij met dit medium
Oud 01-07-2002, 22:51
@pie
@pie is offline
mijn ervaring op dit vlak is simpel:

als er een 1 op 1 meeting is heb je een grotere slagingskans.. je bent constant met elkaar bezig, en niet met een vriendje of vriendinnetje dat 'voor de zekerheid of gezelligheid' mee is gegaan..

meet elkaar op een station, midden in de stad als je mekaar niet vertrouwt, maar een vriendje of vriendinnetje meenemen is soms echt NIET leuk...

bij groepsmeetings ligt dat ofcoz anders
Oud 01-07-2002, 23:09
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
@pie schreef:
mijn ervaring op dit vlak is simpel:

als er een 1 op 1 meeting is heb je een grotere slagingskans.. je bent constant met elkaar bezig, en niet met een vriendje of vriendinnetje dat 'voor de zekerheid of gezelligheid' mee is gegaan..

meet elkaar op een station, midden in de stad als je mekaar niet vertrouwt, maar een vriendje of vriendinnetje meenemen is soms echt NIET leuk...

bij groepsmeetings ligt dat ofcoz anders

mee eens, het kan behoorlijk irri zijn als met meer dan 2 personen gaat meeten...
gewoon met z'n 2-en is toch veeeeeeel fijner.

Tenzij je die vriendin heel leuk vind
Oud 02-07-2002, 09:12
Gargoyle
Gargoyle is offline
Ik heb een tijdje terug iemand leren kennen op msn. Dadat ik hem een paar keer in het echt gezien heb, hebben we verkering gekregen. Toen ik hem wat vaker in real life gezien heb bleek hij zo enorm tegen te vallen!
Ik heb me voorgenomen nooit meer een relatie aan te gaan met mensen die ik niet goed ken zoals ze in het echt zijn. Het is zo vervelend als het dan toch nog zo tegenvalt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 11:17
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Maar mensen, het id van mijn topic ligt toch ietsje anders. Ik ken die meiden namelijk meestal wel van school en weet ik wat. Nou ja, wat heet kennen? Ik heb ze meestal ooit gezien, maar de kloof tussen hen en mij is te groot om in de klas te overbruggen, er is gewoon GEEN contact. En via MSN dus wel.
Kijk, als je via MSN voor het eerst kennismaakt met elkaar, (hobby's e.d.) dan heb je gewoon geen eerste gesprek voor in RL meer. Sorry trouwens voor het rare gebrabbel, ik zou er zelf bijna nix uit hebben kunnen halen, maar het is gewoon een raar iets wat bijna niet uit te leggen is en ook héél stom is als je nou eindelijk door hebt wát ik eigenlijk bedoel! (Wauw, ik sta dr zelf van te kijken, wat een zin... )

Hey! Ik herken dat wel tot op zekere hoogte (ik zal niet in details treden ). Jij zegt dus, dat je die meiden vaak al 'kent' en dat je ze beter op MSN leert kennen. Idd, dat ken ik wel (en volgens mij nog meer anderen).
Maar 'hoi' zeggen dat is de eerste stap in RL. Je hoeft niet gelijk een heel gesprek te beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2002, 09:22
mickael
mickael is offline
Citaat:
nare man schreef:
And that's what happens most of the time....
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 09:23
mickael
mickael is offline
Citaat:
Elkana Eilander schreef:

Ja, ik ken het Dminor!
Ik heb dat ook heel erg.
Ik heb sinds 2 jaar een HEEL GOED kontakt met iemand.
Ik woon in Hattem en hij in Biddinghuizen.
We hebben mekaar nog nooit gezien.
Ik vind dat heel jammer.
Hij zou het ook wel willen, maar ja....
Komt er gewoon niet van...
Als je ervaringen wilt uitwisselen of iets?
Email me dan ff of kom ff naar me toe op MSN ok?

Elkana_Eilander@hotmail.com

Groetjes en een Dikke Kus Elkana

(14 jaar, Hattem (bijna 15!!!))
--> dating
Citaat:
(14 jaar, Hattem (bijna 15!!!))
Helemaal hilarisch...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:35
Dminor
Dminor is offline
Idd, wat een gevaarlijk aanbod!