Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 19:40
Pluis
Pluis is offline
Hee mensen,
ik weet niet of ik hier in t goede forum zit, maar anders moet een van de lieve forumbazen t maar ff verplaatsen.

Anyway, ik heb weer eens ruzie met mijn computer.
Ik heb sinds een week of 3 een iPod nano, en nu heb ik het volgende probleem: ik kan hem niet opladen.
Op iedere andere computer kan dit wel, maar thuis niet.

De computer heeft al langer problemen met dingen via de usb, dus erg verrast was ik niet. Maar het gekke is, hij herkent de iPod wel. Ik kan gewoon gegevens uitwisselen, maar niet opladen.

Nu kwam een vriend van me op het idee om hem met zo'n omzetstekkertje in de ps2 muispoort te stoppen, zodat ie dan oplaadt. Nu heb ik hem daarin gestopt, maar de iPod zegt nog steeds, zelfs als ie helemaal leeg is, dat de batterij is opgeladen...

iemand ideeën over hoe ik de computer wel zo ver krijg dattie m'n iPod oplaadt? Want nu moet ik m steeds in een andere computer stoppen, en omdat de software van de iPod een beetje wazig is, wordt hij steeds gewist en moet ik dus iedere keer weer opnieuw m'n muziek erop zetten als ik hem ergens anders oplaad. (ik ga nu wel ff proberen om met die ps2 stekker ergens anders op te laden, misschien dattie m dan niet wist, dan is het probleem iets minder.)

Alvast bedankt!
Oud 16-03-2006, 21:35
Nietzman
Nietzman is offline
Ik zie niet in waarom je iPod op een ps2 aansluiting hangen ook maar iets zou doen. Die poorten zijn puur voor muizen en toetsenborden, en die verloopjes zijn er dan ook alleen maar voor om USBmuizen en keyboards op een ps2poort aan te sluiten.

Waarschijnlijk krijgt de iPod gewoon niet genoeg stroom van de USBpoort, en dan denk ik dat het de kortste klap is om een USBhub te halen met een eigen voeding.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:36
Nietzman
Nietzman is offline
En oh, als je de volgende keer in iTunes je iPod instelt op 'handmatig beheren' dan knikkert 'ie niet elke keer je iPod leeg als je hem aan een andere computer hangt. Wel zo handig.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:13
Pluis
Pluis is offline
Heb iPod inmiddels zo ver gekregen dattie niet meer gewist wordt alsk m aan een computer hang,
en van m'n eigen computer bleek de voeding enigszins overleden, wat kan verklaren waarom de usb hub zo gek deed. Die wordt momenteel dus gefikst.

maar wel bedankt voor je hulp nietzman.
Reageren

Regels voor berichten