Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2006, 06:08
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
hallo ik heb een vraag over het 3de gaatje in je oor.
Ik heb aan me rechterkant 1 gaatje, en aan me linkerkant 2 gaatjes. Daar zou ik graag nog een 3de gaatje bij willen maar, bij lucardie de juwelier hebben ze me gezegd dat, dat een piercing is, en het door het kraak been gaat, en dat zei dat niet doen. Bij me andere gaatjes ben ik alle 3 flauw gevallen maar, wil hem erg graag en ze zeiden ook dat er veel meer complicaties op kunnen treden dan bij de 1ste en 2de. Heeft iemand ervaring met het 3de gaatje? E zijn er ook mensen waar het mis bij gegaan is?
groetjes tessa
Oud 14-03-2006, 06:12
Verwijderd
Dat hangt er dus vanaf hoeveel ruimte er voor een derde gaatje is. Ik heb er in elk oor drie, en die zijn gewoon geschoten.
Maar er past geen vierde bij, die zou door kraakbeen moeten. Juweliers schieten (als het goed is) niet door kraakbeen, want dan heb je grote kans op een dikke ontstekende bult achter je oor, mensen die wel eens een oorbel bovenin hebben laten schieten weten waar ik het over heb.
Dus als je echt nog een derde gaatje wil kun je het laten piercen. Of een juwelier opzoeken die wel door kraakbeen schiet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 07:38
coopergirl
coopergirl is offline
Wat raar? Van de 18 gaatjes heb ik er 14 bij (verschillende) juweliers laten schieten en ik heb ze geen van allen over complicaties gehoord. Behalve de gaatjes in het kraakbeen, daar had ik zelf van te voren informatie over opgezocht: in principe kun je die beter laten piercen dan schieten omdat schieten niet goed voor je kraakbeen is. (Ik heb ze wel laten schieten overigens). Euhm, de overige 4 heb ik zelf gedaan. Misschien is dat ook een optie, bespaard je meteen geld

Enige tijd geleden ging ik over accupuntuur informatie opvragen aan zo'n accupuntuur beoefenaar: die keek wel wat verdrietig omdat ik m'n oren vol heb
Oud 14-03-2006, 08:14
Verwijderd
De oorbel die ik in mn kraakbeen heb, dus helemaal bovenin, die is gewoon bij een juwelier geschoten, bij Ellen juweliers geloof ik. Heb gehoord dat piercen idd een stuk veiliger is, maar ik heb er nog nooit last van gehad!
Alleen toen ik daar een 2e liet schieten wel, die heb ik er dan ook gewoon uitgehaald.

Dus idd laten piercen of even doorzoeken naar een andere juwelier
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 08:55
Built to last
Built to last is offline
mijn chick heeft er ook vijf aan elke kant laten schieten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 09:23
JJ13
JJ13 is offline
ik heb mijn 3e gaatje ook laten schieten, al zeiden ze erbij dat het wel mijn eigen risico was.
Oud 14-03-2006, 13:14
Verwijderd
allebei mn 3e gaatjes heb ik laten schieten en daar zit bij mij geen kraakbeen, dus hangt van je oor af... t genezen duurde bij mij wel langer als bij mn andere 2.

en als je van de andere al flauw bent gevallen lijkt t me denk ik niet zon slim idee over t algemeen... hoe komt dat als ik t vragen mag?

maar als je t echt wil moet je niet naar de lucardi gaan maar naar een andere juwelier, die doen t meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 13:54
Magican
Magican is offline
Ik verwachtte een bizar sextopic
Oud 14-03-2006, 14:01
de eerste keer dat ik ben flauw gevallen voor mijn eerste gaatje is omdat, ik van mijn vader nooit gaatjes in me oren mocht. En toen liet me moeder boven in haar oor een piercing zetten. En toen zei hij ik kan jullie nu niet meer tegen houden om geen gaatjes te zetten! Dus ik vond het zo spannend en leuk en eng ter gelijkertijd dat ik me er veelste druk over ging maken over wat het precies was. Ik heb ze overgens laten prikken en niet laten schieten! Dus dat is ook nieuw voor me! En toen stonden we bij de toonbank en ze zaten er al in en toen viel ik. En bij me 2de gaatje ben ik 2 keer flauw gevallen ook van de spanning denken we. Maar daar hadden we min of meer al een beetje opgerekend ben dus niet zo hard als de eerste keer gevallen. Maar ik val wel vaker zomaar flauw dus het is niet nieuw voor me. Maar misschien dat jullie dan iets meer weten
alvast bedankt voor jullie berichten
Oud 14-03-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
tessa(L)sven schreef op 14-03-2006 @ 15:01 :
de eerste keer dat ik ben flauw gevallen voor mijn eerste gaatje is omdat, ik van mijn vader nooit gaatjes in me oren mocht. En toen liet me moeder boven in haar oor een piercing zetten. En toen zei hij ik kan jullie nu niet meer tegen houden om geen gaatjes te zetten! Dus ik vond het zo spannend en leuk en eng ter gelijkertijd dat ik me er veelste druk over ging maken over wat het precies was. Ik heb ze overgens laten prikken en niet laten schieten! Dus dat is ook nieuw voor me! En toen stonden we bij de toonbank en ze zaten er al in en toen viel ik. En bij me 2de gaatje ben ik 2 keer flauw gevallen ook van de spanning denken we. Maar daar hadden we min of meer al een beetje opgerekend ben dus niet zo hard als de eerste keer gevallen. Maar ik val wel vaker zomaar flauw dus het is niet nieuw voor me. Maar misschien dat jullie dan iets meer weten
alvast bedankt voor jullie berichten
das wel vervelend
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 17:03
OwL
OwL is offline
Citaat:
Euhm, de overige 4 heb ik zelf gedaan. Misschien is dat ook een optie, bespaard je meteen geld
[/B]
lijkt me eigenlijk niet als ze al flauwviel bij de andere 3
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 17:46
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 08:38 :
Euhm, de overige 4 heb ik zelf gedaan. Misschien is dat ook een optie, bespaard je meteen geld
Oef, dat lijkt me hogelijk eng... Mag ik vragen hoe? Welke voorzorg nam je? Vond je het niet heel eng/naar?
Oud 14-03-2006, 18:20
dat zou ik ook niet doen. ik ben denet nog naar lucardie geweest om nog wat duidelijkheid te vragen. Ze zeide dat ze het niet mochten doen omdat het met evenwichtsorgaan te maken heeft, en ze daar te veel klachten over kregen. Ik ben ook bij een piers shop geweest en daar wilde ze het met alle liefde doen. ook al zou ik flauwvallen, maar was iets te gespannen en ben bang de winkel uit gelopen morgen ga ik het hoogstwaarschijnlijk gewoon weer proberen en gewoon tegen mezelf zeggen dat het moet. En me er niet te veel zorgen over maken.
Oud 14-03-2006, 20:08
Verwijderd
Bij mij ging het iig niet door kraakbeen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 22:18
Roos
Roos is offline
Ga anders bij een andere juwelier langs, waar ze het wel willen schieten.

Verder wil ik je dringend adviseren om van te voren tegen de juwelier te zeggen, dat er een kans is dat je flauw valt. Blijf na het prikken nog een kwartiertje zitten en sta heel langzaam op.
Flauwvallen is opzich niet ernstig, maar als je op je hoofd valt, kan het wel vervelend aflopen.
Als je voelt dat je flauw wordt, ga dan op de grond zitten, of nog liever, liggen, en zorg dus dat je jezelf niet kan bezeren. Dat ziet er misschien een beetje dom uit, maar je kunt maar beter voorzichtig zijn, dan dat je heel akelig op de grond valt
Oud 14-03-2006, 22:50
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Meadow schreef op 14-03-2006 @ 18:46 :
Oef, dat lijkt me hogelijk eng... Mag ik vragen hoe? Welke voorzorg nam je? Vond je het niet heel eng/naar?
Geen voorzorgsmaatregelen, gewoon zo'n zweerknopje er doorheen duwen. De eerste keer ging het per ongeluk, ik dacht dat mijn gaatje dicht gegroeid was, bleek ik een nieuw gat te hebben creeerd. Ik heb het nooit ontsmet/ geknoeld of wat dan ook.. Geen ontstekingen aan gehad dus ik was alle keren lucky (:
Oud 15-03-2006, 10:12
Meadow
Meadow is offline
Oh btw, over 3e gaatjes, hoeveel betaal je voor een gaatje rechtsboven in je oor? Als je het laat piercen? Zou namelijk ook mijn 3e zijn .
Oud 15-03-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 15-03-2006 @ 11:12 :
Oh btw, over 3e gaatjes, hoeveel betaal je voor een gaatje rechtsboven in je oor? Als je het laat piercen? Zou namelijk ook mijn 3e zijn .
volgens mij tussen de 30 en 50 euro :/
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 11:07
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
koekjes schreef op 15-03-2006 @ 11:49 :
volgens mij tussen de 30 en 50 euro :/
Jezus!!
Oud 15-03-2006, 14:13
bij het 3de gaatje dat ik wil wordt gewoon gerekend als oorbel en maar 5 euro voor 1 en 8 euro voor 2
Oud 15-03-2006, 17:03
OwL
OwL is offline
als het echt zo duur is, gewoon laten schieten. heb ik ook gedaan en geen problemen gehad. bij mij kan het gewoon bij het sieraden stalletje op de markt en het kostte €5,50 incl. vloeistof. Vandaag heb ik trouwens 4e gaatje laten schieten, maar het is nogsteeds niet door het kraakbeen...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:45
Verwijderd
Ik heb bij een stuk of drie/vier juweliers gevraagd of ze derde oorgaatjes wilden schieten, maar dat wilden ze niet, ook omdat het inderdaad door kraakbeen zou moeten. Toen zei op 'n gegeven moment een zo'n snobistisch wijf dat het onmogelijk was, uberhaupt. En daar was ik het niet mee eens, dus toen zei ik "Ok, dan doe ik het zelf wel." Zweerknopjes gehaald, naald erbij, naald verhitten, naald laten afkoelen (), hoppaaaaa, zweerknopjes er doorheen, ontsmetspul er op, klaar. Nooit last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:49
zoo, dat vind ik best knap van je! ik zou dat niet durven maar, ik heb nog 13 dagen en dan ben ik jarig. En ik krijg me 3de gaatje voor me verjaardag dus, het moet er deze dagen in ieder geval van komen! Maar bij een pierc shop doen ze het wel gewoon. Ik heb me ook laten vertelen in een juweliers zaak dat het met het evenwicht te maken heeft. Kan iemand me dat uit leggen want dat snap ik niet helemaal...?
Oud 15-03-2006, 19:45
flowergirl-B
flowergirl-B is offline
ik heb ook een 3e gaatje (boven in mn oor, kraakbeen dus) gewoon bij de juwelier laten schieten. khad nogal vaak gehoord dat ze dat bij een juwelier dat niet wilden doen, maar toen ik het vroeg of ze dat ook deden keken ze me echt zo aan van; waarom niet?! en het was gewoon net zo duur als gewone gaatjes late schieten!
Oud 15-03-2006, 20:43
MTpower
MTpower is offline
Een nicht van mij (eigenlijk achternicht ) heeft er bloemkooloren door gekregen
Oud 16-03-2006, 12:14
Wat is dat dan? Want daar heb ik ook over gehoord maar weet niet precies wat dat is. Dat was dus de rede ook waarom de juwelier van mij dat niet deed. Weet iemand daar meer over? Zou ik graag willen weten voor ik me laat schieten maar, ik hoor ook weer heel veel postieve berichten dus.
Oud 16-03-2006, 12:24
Girly12
Girly12 is offline
Ik zou ook graag een 2e en ( heel ) misschien wel een 3de gaatje willen laten schieten. Maar hoe oud moet je daar eigenlijk voor zijn?
Oud 16-03-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
tessa(L)sven schreef op 16-03-2006 @ 13:14 :
Wat is dat dan? Want daar heb ik ook over gehoord maar weet niet precies wat dat is. Dat was dus de rede ook waarom de juwelier van mij dat niet deed. Weet iemand daar meer over? Zou ik graag willen weten voor ik me laat schieten maar, ik hoor ook weer heel veel postieve berichten dus.
http://www.lasalle.aw/interessant/ea...oemkooloor.htm

Het hoeft er niet uit te zien als op dat bovenste plaatje, dat is een nogal extreem geval. Een meisje dat ik ken heeft het ook en bij haar zie je er heel weinig van, behalve dat 'r ene oor iets roder is en een paar rood-paarsige streepjes heeft.

Verder kun je het volgens mij best makkelijk voorkomen, want het is iets dat kán gebeuren áls je je shizzle niet goed verzorgt. Tweemaal 'als'. Dus, zolang je oorgaatjes nog niet geheeld zijn, ontsmettingspul overheen gooien. En ook als je er opeens last van krijgt na een poosje - sommige mensen hebben dat, niet gaan panieken van OMG MIJN OREN GAAN DOOD en al je oorbellen er uit gaan halen en iets, maar ontsmetten en eventueel zweerknopjes er in. (Die zijn gemaakt van neutraal metaal, vandaar.)

Verder, wat de juwelier zei over evenwicht is volgens mij dikke onzin. Je evenwichtsorgaan zit inderdaad in je oren, dat klopt, maar dan wel een flink end naar binnen en niet in je oorschelp. Ik denk niet dat je dat kan beschadigen met een gaatje in je kraakbeen ergens. Het zijn twee volkomen verschillende lichaamsdelen die niet met elkaar verbonden zijn en ook vrij weinig met elkaar te maken hebben. Voor zo ver ik weet.

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Girly12 schreef op 16-03-2006 @ 13:24 :
Ik zou ook graag een 2e en ( heel ) misschien wel een 3de gaatje willen laten schieten. Maar hoe oud moet je daar eigenlijk voor zijn?
Ik was geloof ik elf toen ik een gaatje bovenin m'n oor liet schieten. Met een vriendin, zonder (gevraagde toestemming van de) ouders.

Twaalf bij m'n eerste oorgaatjes, met de moeder erbij. Dertien bij de tweede, toen ging ik geloof ik alleen.

Maar ik zou als ik jou was geen tweede en derde oorgaatjes tegelijkertijd nemen. Aangezien bij oorgaatjes er feitelijk een gat wordt geprikt in je lichaam waarbij opeens een stukje weefsel blootligt. Je lichaam moet er dan nieuwe huid omheen laten groeien, als het ware, en dan ook nog infecties bevechten en 'gewend' raken aan het feit dat er een vreemd voorwerp ergens zit waar het in principe niet hoort.

Als je dan opeens vier gaatjes erbij hebt, dan is dat lastiger voor je lichaam, lijkt me. En heelt het dus langzamer, heb je meer kans op dat je er gedoe mee krijgt, daarom ook meer kans op ontstekingen, etc.

Dus, ik zou gewoon tweede oorgaatjes doen, en als die geheeld zijn eventueel derde.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:58
ik heb gekeken naar de site die je me gaf, en ik heb het gelzen. Maar ik wil hem niet helemaal boven in he. Ik wil hem gewoon naar me andere 2 gaatje maar, is daar de kans op een bloemkool oor dan ook aanwezig? groetjes tessa
Oud 16-03-2006, 16:09
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 16-03-2006 @ 15:27 :
Verder, wat de juwelier zei over evenwicht is volgens mij dikke onzin. Je evenwichtsorgaan zit inderdaad in je oren, dat klopt, maar dan wel een flink end naar binnen en niet in je oorschelp. Ik denk niet dat je dat kan beschadigen met een gaatje in je kraakbeen ergens. Het zijn twee volkomen verschillende lichaamsdelen die niet met elkaar verbonden zijn en ook vrij weinig met elkaar te maken hebben. Voor zo ver ik weet.
Ik heb het vandaag aan mijn docent biologie gevraagd en hijz ei dat hte inderdaad onzin is. Het evenwichtsorgaan zit ontzettend diep in het oor, en heeft niets met piercen vandoen.
Oud 16-03-2006, 21:21
OwL
OwL is offline
Citaat:
tessa(L)sven schreef op 16-03-2006 @ 16:58 :
ik heb gekeken naar de site die je me gaf, en ik heb het gelzen. Maar ik wil hem niet helemaal boven in he. Ik wil hem gewoon naar me andere 2 gaatje maar, is daar de kans op een bloemkool oor dan ook aanwezig? groetjes tessa
als het door het kraakbeen is wel. maar heel veel kans is er denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 08:08
oke, dat is heel fijn om te horen dan moet ik maar gewoon gaan doen deze week er zitten voor mij denk ik meer voordelen aan dan nadelen en gewoon door de nadelen heen kijken heel erg bedankt voor al jullie informatie
groetjes tessa
Oud 17-03-2006, 09:20
blurred
blurred is offline
Toen ik een derde gaatje in mijn oor wilde, ging ik samen met een vriendin naar de juwelier. Bij mij was het geen probleem, omdat mijn oorlel vrij lang doorliep voordat het kraakbeen begon. Bij die vriendin kon het echt niet, omdat haar oorlel al te smal was vlak na het tweede gaatje, waardoor de oorlel op die plek uit zou scheuren als ze er een gaatje zou laten zetten. Bij haar was het kraakbeen dus de enige optie.

Vraag eens aan je juwelier of jouw oorlel lang genoeg doorloopt, of niet, zodat het toch door het kraakbeen moet.
Oud 17-03-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 16-03-2006 @ 17:09 :
Ik heb het vandaag aan mijn docent biologie gevraagd en hijz ei dat hte inderdaad onzin is. Het evenwichtsorgaan zit ontzettend diep in het oor, en heeft niets met piercen vandoen.
dr lopen volgens een mokkel bij de lucardi wel energiebanen oid door je oor en daar kan je moeite mee krijgen ofzo.. maar volgens mij zit dat meer tussen je oren
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 18:28
botervleug
botervleug is offline
Energiebanen? Alleen als je in acupunctuur gelooft, wat nog altijd geen wetenschap is. Hoewel vaak wel (Placebo) effectief.

Mijn derde gaatje heb ik veel last mee gehad, omdat het inderdaad door het kraakbeen is geschoten. Meestal piercen juweliers sowieso niet meer, omdat ze daarvan meer last dan plezier van hebben (klachten, hygiëne-eisen etc etc) In ieder geval, het duurt langer voordat het netjes vol zit met littekenweefsel en de pijn weg is, en bij mij bleef het zelfs dan nog af en toe ontsteken. Ik heb hem maar dicht laten groeien.

Mijn advies is naar een goede piercingshop te gaan, waar ze hygiënisch en proffessioneel werken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 18:30
botervleug
botervleug is offline
Citaat:
Girly12 schreef op 16-03-2006 @ 13:24 :
Zo oud dat je je moeder durft te vragen om toestemming.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 21:05
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
botervleug schreef op 23-03-2006 @ 19:30 :
Zo oud dat je je moeder durft te vragen om toestemming.
Of 18+ .
Oud 25-03-2006, 10:38
Verwijderd
Bij mij gaat het derde gaatje nog helemaal niet door kraakbeen? Die bovenin mijn oor wel, maar die is inderdaad gewoon door een juwelier geschoten. Nooit complicaties gehad ofzo, behalve dat het natuurlijk iets langzamer geneest dan in je oorlel...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:32
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb 10 gaatjes in mn oren (van onder tot boven) en die hebben ze er gewoon allemaal in geschoten, met zo'n pistool.
Nergens last van gehad.
(moet ik wel bij zeggen dat ik met geen enkele piercing ooit problemen heb gehad..)

Ik ken ook mensen bij wie het een stuk langer duurde voordat alles geheeld was en die hadden zo nu en dan last van een ontsteking.
Verschilt dus per persoon en uiteraard moet je het ook goed verzorgen.
Oud 30-03-2006, 17:02
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb in mijn ene oor 2 gaatjes en in mijn andere oor 3 gaatjes (en krijg als het goed is morgen m'n industrial). Alle vijf zijn ze gewoon geschoten, maar als die bij jou al zo hoog zit dat 'ie door het kraakbeen moet geschoten dan moet je dat gewoon bij een piercingshop laten doen. Bij mij is alleen het middelste gaatje wel eens ontstoken geweest maar verder heb ik er eigenlijk nooit last van gehad.

Regels voor berichten