Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb wat voor je rondgezocht en dit leek me wel een handige site
![]()
Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 12:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had ook al wel wat rondgekeken maar deze pagina was ik nog niet tegengekomen ![]() |
![]() |
|
Mijn kat is ook drachtig geweest en heeft toen 4 kittens gekregen. Ik was een jaar of 10 denk ik en ik wist helemaal niet dat ze drachtig was, wel dat ze krols was geweest. Toen ging ik een keer onze kelder in en daar lag mijn kat in haar hokje met 4 kittens (en mn moeder geloofde me ook nog niet toen ik riep dat ze kittens had gekregen
![]() ![]() Toen we die kittens hadden, hadden we bij de felix een kitten pakket aangevraagd voor iedere nieuwe eigenaar (daar zat dacht ik een boekje, een speeltje en iets om te eten bij). Ik heb eens voor je gekeken maar op de site van felix zie ik niets meer erover staan. Op de site van whiskas hebben ze wel nog een kittenpakket maar volgens mij kan je er maar 1 bestellen: Kittenpakket Whiskas site
||
Citaat:
![]() maargoed, het kwaad is al geschied. je hebt best kans op dat je de bevalling niet meemaakt, omdat katten toch solitaire dieren zijn. als je de bevalling meemaakt, laat der dan met rust. als ze niet kiest voor een doos of werpkist maar in de klerenkast of op het bed van je schoonmoeder, dan moet je haar gewoon der gang laten gaan, niet verplaatsen en dergelijke. als de bevalling begint te komen, word het dier onrustig, gaat urineren en ontlasten, heeft een verminderde eetlust. ontsluitingsfase gaat gepaard met weeën, weeën kunnen pijn doen, kunnen onrustig worden en staan en liggen. staart word zijwaarts van lichaam afgehouden. waterblaas komt meestal als eerste, vervolgens vruchtblaas die het jong bevat. moederdier scheurt vruchtvlies door en likt jong droog. hierna komt moederkoek/placenta deruit. kat zal de deze opeten en navelstreng doorbijten. nooit meer als 2 placenta's op laten eten, want daar kan de kat diarree van krijgen. eerste melk is heel belangrijk voor de kittens. laat ze zo veel mogelijk met rust. telefoonnummer van de dierenarts bij de hand houden. als een kitten niet ademt, wrijf dan heel hard met een handdoek over hem heen, zo kun je ademhaling stimuleren.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Bv hier: Citaat:
En bedankt voor je uitleg ![]() @wizkid: ook bedankt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou bij de dierenarts om informatie vragen, als ik jou was. (Dat zou iig het eerste zijn wat ik zelf zou doen.) Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 14:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Echt, alleen al voor mijn eigen rust zou ik even langs een dierenarts willen gaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar oké ik zal dan toch maar even gaan ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*edit* ik bedoel dus met de moederkat, ze heeft er geen "schade" ofzo aan overgehouden? Raar woord, maar ik kan het niet beter verwoorden ![]() Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 14:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dat van dat kittenvoer moet je ECHT doen, ze heeft het ontzettend nodig. Je moet haar gewoon zoveel laten eten als ze wil. Onze kat heeft nu kittens van bijna zeven weken oud (gepland nest) en je wilt echt niet weten hoe armetierig ze er (volgens ons) uitziet: ingevallen flanken etc. En zij krijgt echt het beste van het beste te eten en eet naast haar eigen voer ook altijd de restjes van de kittens op, dus echt doen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wij (in iedergeval mensen die kwamen kijken) bleven 2 weken van de kittens af. Ik ken verhalen van mensen die meteen met die kittens gingen slepen naar de buren ![]() Je kat is eigenlijk wel te jong jah. Onze poes was ook nog geen jaar. ![]() heel veel succes met de bevalling. En echt gewoon rustig blijven. Het is een geweldige ervaring om mee te maken. veel mensen grijpen wel te snel in, maar doe rustig want meestal weet de kat echt wel wat ze moet doen alleen maken mensen zich te veel zorgen. groetjes nicole |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder: zo veel mogelijk met rust laten, meestal gaat het dan allemaal goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En ik weet ook dat een dier soms beter weet waar het wil bevallen. En als dat dier dat wilt kun je het het best maar laten gaan, je kan haar moeilijk gaan dwingen naar het plekje te gaan wat jij het beste wilt, dan komt er ook nog eens heel veel stress bij kijken. Sommige dieren zijn het totaal niet eens met het plekje dat jij uitzoekt, hoeveel het dier je ook vertrouwd. groetjes nicole |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Brees: wat voor katten fokken jullie eigenlijk? (gewoon nieuwsgierig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is echt een hele hoop geregel: diverse (dure) lichamelijke onderzoeken, de dekking zelf en dan nog maar niet te spreken over het 'onderhoud' van de kittens. Wij gaan niet naar shows, maar de eigenaresse van de vader van ons nest wel en er is eigenlijk wel altijd een van haar katten best in show of toch minimaal genomineerd en U1. Ik zelf vind zo'n show eigenlijk niets voor de katten, maar ik snap wel dat wanneer jij al twintig jaar je ziel en zaligheid in het fokken van mooie, gezonde britten die zo ver als mogelijk aan de rasstandaard voldoen, dat je daar graag erkenning voor wilt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat mij betreft is dat pech voor de moederpoes, zeker als je de kittens gaat wegen, dan moet je ze gewoon even oppakken. Oke, je moet er geen tien minuten mee gaan tutten, maar je kunt ze best even oppakken en dan gewoon weer terugleggen. Ook al wordt mama dan even een beetje onrustig, daar moet ze ook gewoon aan wennen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Al gaan ze het wel meteen héél grondig wassen, want jouw handen zijn natuurlijk echt ontzéttend vies ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij huiskatten is het vaak zo dat die moederpoes jou wel gewend is en jouw vertrouwd (er zijn er altijd wel een paar waarbij dat niet is). Maar als jij een nestje kittens op straat vind, maakt niets uit waar, dan mag je ze zeker niet aanraken. Als ze nog de ogen dicht hebben hebben ze de moeder zeker nog nodig en als jij ze dan vastpakt hoeft die moederpoes ze niet meer. En veel te redden aan de kittens is er dan ook niet. Naar mijn mening mag je alleen kittens aanraken als je de moederpoes kent, als je ze ergens vindt moet je dat zeker niet doen (maar de dierenambulance bellen). Ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen kittens hadden gevonden, ze hebben vastgepakt, de moeder hoefde ze toen niet meer en toen zijn ze ook dood gegaan omdat je er als mens niet veel meer aan kan doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Flora & Fauna |
Poes net bevallen, en nu? Verwijderd | 19 | 03-05-2008 20:41 | |
Flora & Fauna |
Kat steriliseren Saarah | 9 | 25-08-2006 18:00 | |
Flora & Fauna |
Tip: Ratten als huisdier Preaper | 14 | 26-01-2002 21:43 | |
Seksualiteit |
A-seksueel? Linda | 63 | 15-01-2002 22:28 |