|
|
Bekijk resultaten poll: Welk meisje/situatie heeft gelijk? | |||
Situatie 1 heeft gelijk, Situatie 2 niet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 2.38% |
Situatie 2 heeft gelijk, Situatie 1 niet |
29 | 69.05% |
Situatie 1 & 2 hebben beiden gelijk |
11 | 26.19% |
Situatie 1 & 2 hebben beiden ongelijk |
1 | 2.38% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Project is nog niet voorbij zegmaar ![]() In situatie 1 wordt iig wél echt gesproken over een meisje en een man, dus er is sprake van een (groot) leeftijdsverschil. Maar eerst laat het meisje het toe, en later huilt ze en zegt ze getraumatiseerd te zijn door de man omdat hij haar seksueel heeft misbruikt. @Estar: het meisje in situatie 2 weet niet dat het niet normaal is. Zij kijkt op tegen haar vader en vertrouwt hem, en denkt hierdoor dus dat het normaal is en dat alle vaders dit doen bij al hun kinderen. Later komt ze er dus achter op school dat dit niet zo het geval is. Omdat zij dit altijd gedacht heeft, stribbelt ze ook niet tegen wanneer haar vader dit doet. Ze heeft er ook geen 'fout' gevoel bij, om het zo maar te formuleren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Waar is het dan precies voor? Voor school? Wat voor opleiding doe je dan ? ![]() Citaat:
Ik wist het wel. ![]() Je verried het nogal door in de titel te zeggen dat het onderzoek ging over de menselijke gedachtegang. Dit truukje lag daardoor (voor mij) voor de hand. Ik heb dan ook verder geen reactie gegeven omdat ik het 'idee' erachter doorhad, zeg maar. Ik vind het moeilijk om mijn mening te vormen. Seks met minderjarigen mag niet. En minderjarigheid is arbitrair gedefinieerd, mijns inziens is de bedoeling van die regel dat een volwassen iemand geen seks heeft met iemand die er lichamelijk niet klaar voor is (penetratie bij te jonge meisjes.. nou ja, dat kan gewoon niet) óf geestelijk er niet klaar voor is en dus een naïeve houding tegenover seks heeft, zoals het meisje uit het voorbeeld. Dus ik stem beiden gelijk.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() een project die we doen met een groepje. en ik studeer Psychologie trouwens ![]()
||
Citaat:
Wanneer het meisje beweert dat ze zich sexueel misbruikt voelt, dan kan ik dat best geloven, maar als ze de man niet op tijd duidelijk maakt dat ze met rust wil gelaten worden kan die man onmogelijk gestrafd worden, tenzij blijkt dat hij toch geprofiteerd heeft, bv wanneer hij als eens aangeklaagd werd voor een soortgelijk geval. Het kan namelijk dat de man het bewust steeds munt op eerder verlegen meisjes of vrouwen of dat hij een andere sluikse taktiek weet toe te passen. Kortom, wanneer het duidelijk is dat de man een gevaar vormt, zelfs op lange termijn, dan moet hij gestrafd worden. edit: Als situatie 1 & 2 dezelfde is, in situatie 1 geef je niet aan dat het om --herhaaldelijk-- en uiteindelijk ongewild sexueel contact gaat in situatie 1, wat de situatie ernstiger maakt in geval van incest, maar minder ernstig in geval van een gewone relatie. In situatie 2 wordt het duidelijk dat het om incest gaat, en dat wordt anders gezien door de samenleving en de wet dan situatie 1, en gelukkig maar. Incest is altijd een kwestie van profiteren, over zoiets kan de dader niet onwetend zijn, tenzij de man geestesziek is, al vormt hij ook dan een gevaar.
Laatst gewijzigd op 01-04-2006 om 13:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|