Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder mag je zelf, vanuit je eigen geloof niemand doden (wat een argument tegen abortus enzo kan zijn) dat betekent niet dat je dat de rest van de wereld ook abortus moet gaan verbieden. Wat de SGP dus wil doen. Ik zou zelf CDA stemmen denk ik. Maar daar verdiep ik me bij de volgende verkiezingen wel in.
||
Citaat:
Waarom zou je dat willen? Politici vertegenwoordigen de bevolking. Daar horen ook mensen bij die houden van jazz. En zolang dat er zoveel zijn dat er zetels voor de vertegenwoordigende politci zijn, moet daar ruimte voor zijn. Politiek en religie moeten gescheiden blijven omdat ze niet genoeg met elkaar te maken hebben om verbonden te worden. En omdat anders mensen op een bepaalde partij gaan stemmen alleen maar omdat die partij hun religie aanhangt.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Er staat dus volgens jou in de bijbel dat wie wil eten ook moet werken, maar wat als er geen werk is? en hoe zie jij dat dan in verhouding met hoe jezus bedelaars probeerde te helpen. lijkt me elkaar een beetje tegenspreken. Jij bent als ik het goed begrijp dus voor het stopzetten van uitkeringen?
|||
Citaat:
De christelijke waarden, deugden en normen hebben natuurlijk een grote invloed gehad op de maatschappij waar wij nu in leven, een positieve ook, maar nu mag het wel eens afgelopen zijn met die vermenging van politiek en religie. Citaat:
Het hebben van een idee over hoe de wereld is ontstaan of welke hogere machten er zijn is niet noodzakelijk voor een politieke partij. Een levensbeschouwing wel, maar deze dient gebaseerd te zijn op de belangen van alle burgers, niet op dogmatische regels en onbewezen stellingen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Wow, het loopt nu al als een speer, oprichten die hap! |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er alle vertrouwen in je hebt nu al bijna een zetel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vanuit een christelijk standpunt regeren is wat anders dan woord voor woord de bijbel te volgen. En dat rechtse partijen niet aan naastenliefde oid kunnen doen is onzin.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik mag volgend jaar nl wel stemmen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien, zolang de meerderheid van de bevolking zich niet in de ideeen van CU en SGP kan vinden, is er geen probleem. Als ooit de meerderheid van de bevolking zich er wel in kan vinden en deze partijen aan de macht komen, is er nog geen probleem: zo werkt democratie. Dan moet je maar emigreren ![]()
||
Citaat:
En kom nu niet met 'vergelijk je de SGP nu met Hitler?'.
||
Citaat:
Bovendien, ik zeg niet dat democratie de beste staatsvorm is. Ik zeg alleen dat als je er als land voor kiest, dat je dan bepaalde risico's neemt. Zie in dat verband Hitler. Hoe slechts de man ook geweest is -daar zijn we het denk ik allemaal over eens- hij is inderdaad wel democratisch aan de macht gekomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast is, zoals Zwart Wit al zei, voor het bestaan van een partij een levensovertuiging van belang: in die zin zijn partijen die op een religie gebaseerd zijn, geoorloofd (overigens wordt in de godsdienstwetenschap bijvoorbeeld het marxisme ook een religie genoemd, dus dat kun je heel breed trekken). Daarnaast gaat de vergelijking tussen discriminerende standpunten en religieuze standpunten niet op. Discriminerende standpunten zijn meestal negatief voor een bepaald gedeelte van de bevolking. De religieuze standpunten zoals die door de hedendaagse confessionele partijen verkondigd worden, zijn dat voor zover ik weet niet. Als de SGP aan de macht zou komen, zou zij ook niet van iedereen verwachten dat hij christelijk wordt.
||||
Citaat:
Maar ik drukte me inderdaad wat ongelukkig uit met 'standpunten die puur op religie zijn gebaseerd'. Onzinnig ook, dat woordje 'puur' ertussen. Er moet daar staan 'standpunten die op religie zijn gebaseerd.' Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Nee, maar die vergelijking is ook onzinnig. Een van de factoren die een politieke opvatting bepaalt, is de levensovertuiging van mensen. Zo is een van de factoren van de Engelse taal de grammatica. De docent mag dus grammtica onderwijzen; Franse grammatica doet niet ter zake; de vergelijking is een onzinnige. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zie levensovertuiging als een cirkel. Binnenin die cirkel vinden we kleinere cirkels met daarin verschillende soorten levensovertuigingen, waaronder de religieuze. Het is inderdaad zo dat er een levensovertuiging nodig is voor een politieke partij, dus één van de cirkels binnen de cirkel levensovertuiging. Maar niet de religieuze. Oftewel: het is een drogreden om te stellen dat religie in politieke partijen geoorloofd is omdat je voor een politieke partij een levensovertuiging nodig hebt en religie er één is. Die redenering klopt logisch ook gewoon niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alsnog een kromme vergelijking trouwens. Communisme is een politiek/economische ideologie, terwijl het christendom dat niet is. |
![]() |
|||
Citaat:
"Vervang kaas eens door broodbeleg. Want kaas is immers niet meer dan broodbeleg." Citaat:
![]() Bovendien komen standpunten van de SP in de eerste plaats uit ervaringen bij het rondkijken in Nederland en het proberen te bedenken van een geschikte oplossing voor de aanwezige problemen. Jan Marijnissen zal niet zeggen "We moeten het zus en zo doen, want Mao heeft dat zo gezegd en wat Mao zegt valt niet in twijfel te trekken!".
||
Citaat:
(GS-freak ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school. Tinkk | 101 | 06-04-2006 12:37 | |
Het evangelie van Judas Verwijderd | 24 | 02-05-2005 19:55 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Religie als onderdeel van F&L McCaine | 103 | 17-05-2003 13:42 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |