Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2006, 13:41
Verwijderd
Met een collegaatje p het werk, waar ik iedere zaterdag mee werk, heb ik altijd enorm veel lol. We staan altijd met z'n tweeen voor (restaurant) en dat gaat enorm lekker . Vaak gaan we daarna nog uit of gaan we op een doordeweekse dag ergens een hapje eten.

MAAR.
Als het einde van de avond nadert, de laatste gasten zijn vertrokken en we samen met de keuken nog wat zitten na te praten, doet ze zo enorm... STUPID .
En dan vooral tegen mij
Haha, dan doet ze net alsof ik dom ben, als ik iets zeg? Of ze maakt een grapje over mij waardoor ik belachelijk over kom.

Ehh ja, vet irritant. Als die mensen weg zijn, doet ze weer poeslief?
erg vaag, want ik vind haar echt een hele leuke meid, als ze alleen is. maar zodra er andere mensen bij komen, lijkt ze indruk te willen maken en ze probeert dat over mijn rug te doen. Natuurlijk reageer ik met een opmerking waardoor ze eigenlijk nog dommer overkomt, maar ik wil dat helemaal niet. Ik wil haar niet slecht over laten komen maar als ze dat bij mij doet, laat ze me geen keuze om ook voor 'mezelf op te komen' omg wat klinkt dat sad.

de mensen uit de keuken, daar ben ik heel goed bevriend mee en zij wat minder, misschien ligt het daar aan. Jaloezie of wat dan ook.

Maargoed, ik heb het al eens tegen haar gezegd, wanneer we alleen waren, dat ik dat echt VET irritant en stom vind. ze zegt dan dat ze dat niet in de gaten heeft en de volgende keer doet ze het gewoon weer?

naja, hoe gaan jullie hier mee om/wat doen jullie in zo'n situatie, kennen jullie ook zo iemand in jullie vriendenkring, of ben jij zelf zo iemand die beter uit de verf wil komen door anderen belachelijk te maken?

tell me tell me

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2006, 13:57
Verwijderd
Jeetje, dat klinkt inderdaad heel raar. Of ik het herken? Ik kende wel iemand die als ik belde heel leuk deed, maar ik kon ook meteen horen als er anderen in de buurt waren. Dan werd het gesprek meteen heel afstandelijk en kort. Stom is dat! Maar ja, dat kun je niet echt vergelijken denk ik...

Als het meisje toch zegt dat ze het niet in de gaten hebt, kan je haar daar toch op wijzen? Gewoon, als ze weer zo idioot doet als er anderen bij staan zeg je iets als "je doet het weer" of weet ik het. Misschien dat je zelfs van te voren iets kan afspreken daarover?
(zo heb ik met een paar klasgenoten de afspraak dat ze me een hint geven als ik weer eens doordraaf in een discussie. Dat merkt niemand, maar ik wel, als je begrijpt wat ik bedoel. )

En als dat echt niet werkt... Tjsa, als je haar gewoon aardig vindt, maar verder niet zo, dan zou ik het gewoon zo laten. Als je normaal met elkaar kan werken en je werk lijdt er niet onder zou ik er niet teveel energie in steken. Voor vriendschappen heb ik namelijk altijd zoiets: het moet me energie opleveren, niet uitputten.

Maar het blijft inderdaad idioot...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 14:51
Toet0r
Toet0r is offline
Blegh, wat stom is dat!

Ik herken het een beetje met mn beste vriendin. Wij werkten ook samen in een restaurant en gingen wel eens uit met collega's (ik werk er al een paar maanden niet meer nu en zie die collega's nu ook nog maar weinig). Mn beste vriendin is een hardstikke lieve meid, maar als we met die collega's waren zat ze mij af en toe beetje belachelijk te maken, of iig domme opmerkingen over mij te maken, wat niet bepaald aardig over kwam op mij. Ik reageerde er altijd maar een beetje op met een blik van 'doe wat je niet laten kan, maar je bent nu wel erg triest en lullig bezig'. Gelukkig is het niet zo heel vaak gebeurt, maar ik weet wel dat ik het ook niet prettig vond! Nu geen last meer van gelukkig

Ik vind dat Nala hele goeie oplossingen heeft, dus hopelijk heb je daar wat aan!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 17:20
Verwijderd
yeah thnx voor reacties, indd ik snap ook gewoon niet WAAROM ze dat doet? en dat wat Nala zei, een vriendschap moet me energie opleveren ipv uit te putten vind ik ene hele goede en die ga ik nog vaak gebruiken hm
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 17:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik herken dat wel ja. Ik ken verscheidene mensen die totaal anders zijn wanneer er anderen bij zijn, vaak zijn ze zelfs zó anders dat ik me er bijna voor zou kunnen schamen en er op dat moment liever niet meer mee om zou gaan.
Ik denk toch dat je dan kunt spreken over een zeker groepsgevoel, wat 'eigen' gevoelens aan de kant doet schuiven en ervoor doet zorgen dat mensen zich aan gaan passen om te 'imponeren' of om een sterke/goede indruk achter te laten, om er zo bij te mogen horen. Stom is het echter wel.
Oud 31-03-2006, 19:17
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 31-03-2006 @ 18:20 :
yeah thnx voor reacties, indd ik snap ook gewoon niet WAAROM ze dat doet? en dat wat Nala zei, een vriendschap moet me energie opleveren ipv uit te putten vind ik ene hele goede en die ga ik nog vaak gebruiken hm
Tsja, waarom? Misschien om zichzelf beter te voelen, dat idd kreeg ik erbij iig Je kan het dr vragen, maar weet niet of je er wat mee schiet!
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 20:02
Verwijderd
dankjewel allemaal

en indd, dat schamen herken ik
haha.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 22:05
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 31-03-2006 @ 14:41 :

naja, hoe gaan jullie hier mee om/wat doen jullie in zo'n situatie, kennen jullie ook zo iemand in jullie vriendenkring, of ben jij zelf zo iemand die beter uit de verf wil komen door anderen belachelijk te maken?

tell me tell me

X
Ik ken dit soort figuren wel, ik kots echt van dit soort teringlijers
Ik kende vroeger een kerel waar ik op de middelbare school soms mee naar huis fietste en die toen heel aardig was maar in de klas probeerde hij over mijn rug populair te worden, lullige opmerkingen e.d. Het was best een stevige kerel maar met een heel klein hartje, ik heb hem eens een keer bij zijn keel gegrepen en het hem duidelijk gemaakt dat wanneer hij dit nog een keer zou flikken ik hem eens een ass whooping zou geven. Het hielp wel maar daarna ging hij andere mensen pakken.

Wat typerend voor dit soort figuren is, denk ik, is dat ze heel onzeker zijn over zichzelf en daarom zo willen scoren. Als je haar eens flink uitkaffert wanneer jullie met z'n 2en zijn of haar flink voor lul zet met andere mensen erbij dan zal ze denk ik er wel mee stoppen.
Oud 01-04-2006, 04:35
Kirk22
Kirk22 is offline
komt er op neer dat ze onzeker is bij anderen als jij er bij bent.
Ze is bang dat jij slimmer, sneller, knapper etc bent dan zij.

Zij is onzeker en probeert jou dat te maken.
Je moet gewoon je onvrede ff tegen je chef vertellen en dan komt het wel goed.
Oud 01-04-2006, 08:24
Verwijderd
haha nee, dat doe ik niet, tegen m'n chef vertellen dat vind ik te rigoreus.. ik bedoel, het is like, 20 minuten op een avond waar we tegen elkaar zitten te katten en dat is tja.. niet de moeite om tegen de chef te zeggen.

maar goed, het zou door onzekerheid kunnen komen maar ze si eigenlijk veel mooier dan ik ben, maar misschien ziet ze dat zelf niet .

maar zoals sommigen al zeiden, ik wijs haar er gewoon keer op keer op. ook als die anderen er bij zijn .

thanks again.
x
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:54
BleuEyes
BleuEyes is offline
Oeh. Dat ken ik. Een vriendin van mij is zo aardig als we gewoon naar school fietsen, maar zodra we met zen 3jen zijn (nog een vriendin erbij) is het alleen maar afkatten. Och, ik trek me er niets meer van aan. Over 1,5 maand doe ik examen, en ben ik van dr af.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 14:31
Vice
Vice is offline
Dat soort mensen noem ik geen vrienden meer.
Oud 01-04-2006, 16:33
BleuEyes
BleuEyes is offline
Eigenlijk niet nee.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 17:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Och, ik ken er zat. Ik heb in de loop der jaren echter geleerd om mezelf erop af te stemmen en deze figuren een bepaalde plek te geven. Niet langer neem ik hun gedrag voor lief om vooral maar vrienden te blijven, nee, ik neem ze voor wat ze zijn(zielige mensjes). Dat betekent dat ik geen vriendschap of affectie van ze verwacht.
Oud 01-04-2006, 18:52
Roosje
Roosje is offline
Ik ken genoeg mensen die in hun eentje altijd lief en vriendelijk en aardig tegen me zijn, maar die zodra er mensen bijkomen, me slechts nog afkatten.

Mja, dat soort mensen mag ik niet zo, dus ik weiger daar mee om te gaan.
Oud 01-04-2006, 19:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Misschien wil ze de rest niet laten weten hoe goed jullie het hebben als jullie samen zijn, misschien is ze bang voor stomme reacties ofzo.

Ik zou haar er mee confronteren iig.
Oud 01-04-2006, 20:49
Pluis
Pluis is offline
Hmm, dat soort types ken ik wel, die zijn gewoon onzeker.
Wat je eraan kunt doen? Als ze een beetje lief is en voor rede vatbaar enzo, vragen waarom ze zo doet. Ze geeft waarschijnlijk een vaag antwoord, maar maak dan iig (nog een keer) je punt dat je het vervelend vindt.
Gaat ze door, ook waar anderen bijzijn, grijp dan in en neem haar op zo'n moment meteen daarna apart en vertel haar nog een keer dat je dit niet leuk vindt. Niemand vindt het leuk om op zijn/haar negatieve kanten aangesproken te worden, dus het zal toch een keer aan moeten komen.

Is ze niet zo begrijpend, dan houdt het gewoon op. Dan is het een kwestie van negeren en erboven staan. Sommige mensen zijn gewoon zielig.
Oud 01-04-2006, 20:57
EXBO
EXBO is offline
Ik heb ook zo iets. Ik kwam aan het begin van dit jaar in een hele nieuwe klas (op de een of andere manier hadden ze geprobeerd mijn hele klas zo veel mogelijk op te splitsen ofzo) en ik had in die klas dus helemaal geen vrienden. Toen raakte ik een beetje bevriend met een meisje en dat werd steeds beter (samen naar de stad, huiswerk maken, ect ).

Maar nu doet ze zo afstandelijk. Als ik iets aan haar vraag dan doet ze net alsof ik iets heel doms zeg en ze wil nooit meer naast me in de klas zitten. Dit is vooral als er anderen in de buurt zijn. Zelfs als ze met een bepaald vriendengroepje is negeert ze me volkomen als ik haar tegenkom. Terwijl als we samen met een ander meisje zitten (waar ik ook mee bevriend geraakt ben) ze opeens heel normaal doet zoals ze vroeger altijd was. Ik vind dit allemaal maar een beetje raar en ik hoop dat ze een beetje bij draait anders (zoals Nala zei: Een vriendschap hoort energie op televeren en je niet uit te putten) kap ik er wel mee.
Oud 01-04-2006, 23:33
Lyne
Lyne is offline
Dat heb ik met een jongen van mijn werk. Als we alleen zijn dan praten we heel leuk en alles, en dan lacht hij ook, maar met zijn vrienden doet hij ineens heel stoer en praat ie amper met me.

Ik weet niet waar het mee te maken heeft, maar ik vind het echt stom.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 10:26
Verwijderd
Hmm het komt vaker voor dan ik dacht merk ik wel .

Gister moest ik werken en ze deed heel erg aardig, ook toen er anderen bij waren! Ik had haar er namelijk op gewezen zoals ik zei, maar nu deed ze er ook echt iets mee en bleef ze gewn heel erg leuk doen. Ik weet niet of dat volgende week ook zo is, maar gister was iig tof .
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 10:36
Verwijderd
Eigenlijk heb ik niets nuttigs te zeggen, al helemaal niet aangezien het inmiddels dus al verbeterd lijkt. Hopelijk blijft dat zo.. Ik wou alleen even iets reageren toch, omdat we gaan cruisen

Maar volgens mij is alles al gezegd. Haar erop blijven wijzen, duidelijk maken dat ze de vriendschap riskeert als ze zo doorgaat en zelf gewoon aardig blijven. Dan geef je haar ook geen enkele reden te katten. Maar goed, dat is al gezegd en zo te lezen werkt het ook al. Dus, nevermind (nuttig he)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 12:11
Verwijderd
haha thnx kim

lief <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten