Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 15:52
druiveke
druiveke is offline
weet het niet meer
op korte tijd ben ik samen geraakt met een jongen,
ken hem een mnd, zijn twee weken 'samen'
alleen merk ik op dat hij nog heel goed bevriend is met zijn ex

ex: hadden 3 jaar een relatie, is nu 1,5j gedaan..
heeft nog steeds ring van der aan
steekt een foto van er in zijn prortefeuille
in de week stond ze in jn armen te wenen omdat ze het nog steeds moeilijk heeft als hij iemand nieuw heeft, zei ze...

wanneer ik hem zeg dat ik schrik heb dat hij nog steeds wat voor er voelt en mij miss gewoon als 'verwerking' neemt zegt ie dat het totaal niet waar is
en niks meer voor haar voelt, alleen een goeie vriendin is enz...

ik besef dat hij en plaatsje in men hart heeft, op zo'n korte tijd
en soms wil ik weg rennen om niet gekwetst te worden...

herkent ieman dit?

we zijn 20 en 24j
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2006, 16:03
Multilot
Multilot is offline
ik heb ook nog steeds een ketting van mn ex, terwijl ik alweer 8 maand een nieuwe vriend heb. De ketting is gewoon mooi.
Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Wat ik hieruit op kan maken is dat hij eerlijk tegen jou is. nu ligt het aan jou of je jaloers wilt zijn of iets moois op wilt bouwen met hem...
Oud 27-03-2006, 16:21
druiveke
druiveke is offline
een ring vind ik toch wel wat 'specialer'
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 27-03-2006 @ 17:21 :
een ring vind ik toch wel wat 'specialer'
ketting = juweel
ring = juweel

...

Geloof 'm nou maar gewoon. Als 't al anderhalf jaar uit is tussen hen...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:25
druiveke
druiveke is offline
jazh
ma dan had hij haar vast voor mijn neus

miss ben ik niet zelfzeker genoeg

alleen wil ik zo hard weglopen alsk er aan denk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:33
Verwijderd
Typ eerst een normaal nederlands want dat vlaamse ga ik echt niet lezen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:37
Verwijderd
Niet wegrennen! Nooit doen.

Ik denk dat ik er nog een keer een goed gesprek met hem zou hebben, over de manier waarop hij met zijn ex omgaat, en het gevoel dat jij er bij krijgt. Je zou hem kunnen vragen om rekening te houden met jouw gevoelens, en jij zou evt. je grenzen kunnen verleggen als het aankomt op dit soort situaties. Vraag je eens af: Waarom voel jij je er zo bij? Had je je ook zo gevoeld als ze geen ex was geweest, maar een 'gewone' vriendin, zonder dat ze iets hadden gehad? Ben je bang dat hij terugvalt naar haar? Of vertrouw je haar niet?
Misschien is het zo dat, als je antwoord op die vragen hebt, je er beter mee om kunt dat ze zo doen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:42
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
sjek schreef op 27-03-2006 @ 17:33 :
Niemand die je verplicht iets te lezen. 't Is trouwens echt niet nodig om iedereen daarvan op de hoogte te brengen. Verder niks mis met de leesbaarheid van dat 'vlaamse'.

@ts: Het lijkt me toch vooral iets met je eigen onzekerheid te maken te hebben. Al bij al gaat het maar om een ring.
Ook na drie jaar kunnen relaties verbroken worden, maar dat wil niet zeggen dat alle herinneringen en aandenkens mee weggegooid moeten worden.
Dat hij haar troost, is ook niks verontrustends. Duidt eerder op zijn goed karakter, en dat hij haar toch nog steeds wil troosten. Is niks mis mee. Trouwens, als ze terug samen waren willen komen, hadden ze daar al anderhalf jaar de tijd voor gehad; dat is niet gebeurd. Zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren. Een relatie van drie jaar smijt je niet zomaar aan de kant. Daar was een reden voor.
Oud 27-03-2006, 18:12
I C U
I C U is offline
Wat al gezegd is: Drie jaar is drie jaar, daar kan je hoe dan ook niet omheen. Het is niet voor niets uitgegaan, maar er is blijkbaar ook geen reden om elkaar te haten. Just friends, en dat is dan dat. Het is anderhalf jaar geleden en hij is nu met jou. Ook dat zal hij niet voor niets doen.

Wat je wel kan doen is er met hem over praten. Niet tot vervelens toe, maar gewoon kort aangeven van hoe en van wat. O, en misschien ben je ook wel gewoon onzeker Hij klinkt als een nice guy
Oud 27-03-2006, 23:32
Verwijderd
Laat hem kiezen, dan weet je wie hij belangrijker vindt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 08:47
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik ben zelf de beste vrienden met mijn ex-vriend. We hebben een jaar een relatie gehad en zijn ondertussen alweer 3 jaar uit elkaar, maar toch houd je een band met elkaar. Je bent een jaar lang (in jouw vriends geval zelfs 3 jaar) bij elkaar geweest en je hebt lief en leed gedeeld. Dat heeft gewoon een flinke impact op hoe je met iemand omgaat.
Dat mensen vroeger een relatie hebben gehad, betekent ook niet dat ze nu meteen weer wat met elkaar zouden beginnen. Dat ze geen relatie meer hebben is ook om een reden en dat hij een relatie heeft met jou is ook om een reden.

Praat er een keer met hem over. Het is in mijn ogen namelijk wel belangrijk dat je elkaar echt vertrouwd in een relatie.

@Mephostophilis: Als iemand mij zou laten kiezen, dan zou ik ontzettend pissig worden op die persoon, omdat ie het lef mij te zeggen met wie ik wel en niet vrienden zou mogen zijn. Ok, je hebt een relatie, maar dat betekent niet meteen dat iemand volledige controle heeft over de rest van mijn sociale leven.
Oud 28-03-2006, 09:29
woezel
woezel is offline
het feit dathij haar voor jouw ogen gewoon vastpakt, wijst er volgens mij op dat er echt niks meer is ofzo..
Oud 28-03-2006, 09:52
JJ13
JJ13 is offline
hij heeft ook een verleden met haar, 3 jaar een relatie is niet niks en dat gooi je niet zomaar weg. en idd, wat hierboven werd gezegd, als hij nog iets voor haar zou voelen zou hij dat niet in jouw bijzijn (onder jouw neus) laten merken.
Oud 28-03-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Guinevere03 schreef op 28-03-2006 @ 09:47 :

@Mephostophilis: Als iemand mij zou laten kiezen, dan zou ik ontzettend pissig worden op die persoon, omdat ie het lef mij te zeggen met wie ik wel en niet vrienden zou mogen zijn. Ok, je hebt een relatie, maar dat betekent niet meteen dat iemand volledige controle heeft over de rest van mijn sociale leven.
ik denk dat hij maar een grapje maakte

het is immers algemeen geweten dat als een muts haar vriend laat kiezen tussen haar en zijn beste vriendin/ex/soulmate forever, de boyfriend in kwestie - als ie een beetje verstand heeft - niet eens moet nadenken wie er gedumpt zal worden...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 11:12
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
sjek schreef op 27-03-2006 @ 17:33 :
Dat Vlaamse van haar is beter dan dit zinnetje van jou..
Oud 28-03-2006, 16:18
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Waarschijnlijk heeft zijn ex het het moeilijker mee dat het uit is dan hij... dat kan een bedreiging vormen maar laat je daardoor niet van de kaart brengen. Hij zal je toch wel laten merken dat hij 100% voor jou gaat? Dan zit het goed tussen jullie en moet je erop vertrouwen dat zij enkel een vriendin is...

Mijn relatie is net uit na 3 jaar maar van een vriendschappelijke knuffel is zelfs geen sprake maar dat ter zijde
Oud 28-03-2006, 16:32
Roos
Roos is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 27-03-2006 @ 17:23 :
ketting = juweel
ring = juweel

...

Geloof 'm nou maar gewoon. Als 't al anderhalf jaar uit is tussen hen...
Nou ik vind het feit dat hij een FOTO van haar in zijn portemonnee heeft wel vreemd. En dat zij huilend in zijn armen staat als hij een nieuwe vriendin heeft, zegt meer over die ex-vriendin. Maar toch zou ik wel kritisch blijven.
Oud 28-03-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 28-03-2006 @ 10:29 :
het feit dathij haar voor jouw ogen gewoon vastpakt, wijst er volgens mij op dat er echt niks meer is ofzo..
Dat zou ik ook zeggen. Waarschijnlijk is hij heel zeker over zichzelf dat hij geen gevoelens meer voor haar heeft, en kan hij haar voor jouw ogen zo vastpakken zonder zich er schuldig over te voelen. Hij voelt er niets meer bij.k
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 28-03-2006 @ 17:32 :
Nou ik vind het feit dat hij een FOTO van haar in zijn portemonnee heeft wel vreemd.
Misschien heeft ie een foto van al zijn vrienden en vriendinnen in z'n portefeuille? Of van z'n beste vrienden alleen?

Dat zegt TS er niet bij hé... Mensen hebben nogal de neiging dingen te gaan dramatiseren in zo'n situaties: "oh nee, hij heeft een foto van haar in z'n portefeuille" (Maar ofdat hij daar ook acht foto's van zijn huidige vriendin heeft zitten weet je niet. Of foto's van al z'n vriend(inn)en.)

En hij heeft een ring aan die hij van haar heeft gekregen (Maar misschien was het een cadeautje voor sinterklaas, dat hij zelf heeft mogen kiezen. Of misschien vindt ie 'm gewoon mooi. En misschien is dat het énige cadeautje dat hij van haar heeft gekregen dat hij heeft gehouden, heeft ie al de rest de deur uit gekieperd.)

En ze heeft bij hem staan huilen (Maar misschien heeft ie daar tien minuten staan denken: "will you just get over it?!" of "ik wou dat ik hier nu met m'n liefje stond ipv met haar, en dan zonder al dat gebler".

Maar dat weten we allemaal niet hé.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 17:51
Verwijderd
en nog iets: ik weet niet goed waarom ik dit denk, en ik kan ook niet goed uitleggen waarom ik het überhaupt typ, en ik weet ook niet helemaal wat de link is met de hele situatie, maar ....

jullie zijn twee weken samen

echt een verklaring voor deze innerlijke tendens, deze neiging tot rologen heb ik niet echt...

alhoewel...
misschien heeft het ermee te maken dat ik het belachelijk vind dat je van hem blijkbaar verwacht dat hij jou * belangrijker vindt dan z'n ex ** ... of dat je dat iig NU al verwacht...

* kent je één maand
** die hij al jàààren kent, waar hij al jàren een goede band mee heeft, waar hij zo'n "verleden" mee heeft etc etc)

dit terzijde.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:23
druiveke
druiveke is offline
ja, die foto daar maak ik me het meeste zorgen om

en morge komt ze wat drinken bij hem...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:31
Estar
Estar is offline
Citaat:
druiveke schreef op 29-03-2006 @ 17:23 :
ja, die foto daar maak ik me het meeste zorgen om

en morge komt ze wat drinken bij hem...
Ze hebben keilang gehad, zoiets is niet ineens weg.

Is haar foto de enigste foto in zijn portomonee?Mijn ex had namelijk ook foto's vanzijn exen in zijn portomonee, maar dan ook van alle exen en van mij.

Van dat drinken zou ik me geen zorgen maken, het is al anderhalf jaar uit, als ze elkaar terug zouden willen was dat allang gebeurd. en dan doet ze dat niet als hij al een ander heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 08:53
moenbase
moenbase is offline
Geen gelul; ring af of jij (van hem) af.

Foto is best ok lijkt me, tenzij het geen:
1) fotomodel is
2) (half)naakt foto is
3) wij-zijn-samen-bij-elkaar-foto
4) wij-zoenen-foto
5) wij-zijn-zo-gelukkig-foto
6) kussen-voor-t-slapen-gaan-foto
is

Laatst gewijzigd op 01-04-2006 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 09:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moenbase schreef op 01-04-2006 @ 09:53 :

1) fotomodel is
2) (half)naakt foto is
4) wij-zoenen-foto
is
Je bent terug!
Oud 01-04-2006, 12:21
Verwijderd
Citaat:
daar ben ik het écht niet mee eens.
Citaat:

1) fotomodel is
2) (half)naakt foto is
4) wij-zoenen-foto
is
daarmee wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2006, 00:25
Methuselah
Methuselah is offline
Damnit woman, jij bent gewoon veel te onzeker. Leer er mee leven dat iemand niet z'n hele leven aan jou gaat wijden in een relatie, maar dat hij ook nog andere sociale contacten zal willen onderhouden.
Oud 03-04-2006, 11:47
DomoBig
DomoBig is offline
Ik heb sinds oktober ook een nieuwe vriend. Ik kan nog steeds heel goed met mijn ex ( ben 3,5 samen met hem geweest ) Heb nog een foto van ons samen op mijn kamer hangen, gewoon omdat ik de foto mooit vindt. En ik draag die ring die hij mij gegeven heeft ook nog, ook omdat ik het gewoon een mooie ring vindt..

Ga soms ook nog wel eens wat met hem drinken.

Je hebt zoveel samen mee gemaakt, en met zoveel met elkaar gedeeld. Maar ik voel helemaal niets meer voor hem, ben te gek op mijn huidige vriendje...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 13:01
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2006 @ 10:03 :
Je bent terug!
Neh, ik neem af en toe alleen een kijkje om te zien of jullie wel lief zijn voor elkaar
Reageren

Regels voor berichten