Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
tsss..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (d'r staat nergens dat 't niet mag ![]() ![]() 'k heb ze allang opgezocht en uitgerekend trouwes ![]() ![]() en die kameel ga ik je niet uitleggen ![]() maar denk na! aan een keer van a naar b lopen heeft ie niks (komt ie met 0 bananen aan), dus moet je meerdere keren heen en weer lopen... simpel ![]() ![]() en dat was eigenlijk de uitleg al... hmz.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kwam ook uit op a overigens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ik heb geloof ik t volgende gedaan: (soortelijk) gewicht: 1,04kg/l op de maan is alles 6 keer zo licht. 1,04=1004 gr. 1004/6=167,33 gram = minder dan 2 ons ow.. is dat gedeeld door 6 'tzelfde als 't met N uitrekenen? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
als dit het geval is, zal ik denken dat het a is ==> hij loopt met 900 bananen 300 km, hier legt hij 300 bananen neer en loopt weer terug (= alle banenen op), daarna loopt hij met de overige 900 bananen naar 300 km, is 600 over, pakt de 300 bananen die daar liggen op en loopt naar B, hij heeft dan nog 300 bananen over
Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 15:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() pak 900 bananen. Loop 300 km. Leg 300 bananen neer. Loop 300 km terug (geen bananen meer). Pak 900 bananen. Loop 300 km. Pak 300 bananen. Loop overige 600 km. 900 - 600 = 300 bananen ![]() |
![]() |
|
![]() |
De olifant neemt 900 bananen mee/eet er onderweg 300 op/deponeert 300 bananen na 300 km in het zand
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En niet helemaal naar B lopen en dan weer terug; want dat kan niet./...... |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft je vraag over delen door 6: een voorwerp dat hier op aarde 6 kg zou zijn, zou op de maan maar ongeveer 1 kg lijken. Als je de factor 9,8, die op aarde geldt, deelt door de factor 1,63, die op de maan geldt, dan krijg je een uitkomst van ongeveer 6,01, vandaar die vuistregel "het gewicht van een voorwerp op de maan is 1/6 van het gewicht van dat voorwerp op de aarde". De getallen 1,63 en 9,8 stellen de waarden van de zwaartekrachtsversnelling op de maan en de aarde voor. Zoals ik al vermeldde: een voorwerp met een massa van 1 kg heeft op aarde een gewicht van 9,8 N en op de maan een gewicht van 1,63 N. Dit gewicht in N bereken je door de massa in kg met de zwaartekrachtsversnelling te vermenigvuldigen. Als je het bij natuurkunde over krachten zult hebben krijg je te zien hoe de eenheid van kracht (de Newton) precies is gedefinieerd en hoe je daarmee ook het gewicht van een lichaam kunt definiëren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() d'r staat in 't tekstje wel de kameel moet voor elke gelopen kilometer een banaan eten. als ik dit bekijk denk ik dat 't niet mag. maar 'k weet 't niet zeker, is wel goed bedacht iig, of 't nou mag of niet. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|