Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 17:53
Babette
Babette is offline
Ik heb nou al meer dan een jaar een hele lieve vriend.
Alleen omdat ik een beetje problemen heb met mijzelf reageer ik dit ook op hem af.. Dat wil ik helemaal niet en het gebeurd toch.
Ik denk over alles heel erg negatief en dus sommige dingen die hij doet kraak ik ook helemaal af.
Hierdoor hebben we af en toe ruzie en ik ga dan gelijk huilen, en dan wil hij weten waarom ik huil en dan trek ik mn bek weer niet open omdat ik niet goed over mn gevoelens kan praten, wel op 'papier' maar niet in het echt. Het komt gewoon doordat ik zelf niet lekker in mn vel zit, maar hij kan dit niet echt begrijpen. (Logisch..)
Door dit ga ik me alleen nog maar kutter voelen en komt het dus niet goed.
Hoe kan ik dit oplossen??
Oud 04-04-2006, 17:57
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk alles toch een keer eruit gooien. Dat is heel moeilijk, maar het lucht heel erg op (ervaring) en als het goed is begrijpt hij je daarna ook wat beter. Waarom je op welke manier in bepaalde situaties reageert. En daarnaast zou ik nagaan waarom je zo negatief tegen alles aan kijkt en of je daar wat aan wilt/kunt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:46
looneylover
looneylover is offline
ik snap eigenlijk helemaal wat je bedoelt... ik ook problemen met mezelf enzo en zie veel negatieve dingen alleen maar... en ik reageer dit ook op andere af... en die vragen zich dan af waarom ik zo doe enzo...
ik heb dan geen vriend ofzo... maar ik heb een hele beste vriendin waar ik het zelf ook moeilijk vind om iets te vertellen... maar ik denk dat het toch het beste is dat je een keer alles eruit gooit... hij zal dan ook meer begrip hebben en er ook meer van snappen... ik weet hoe moeilijk het zal zijn... maar probeer het misschien eerst op te schrijven en dan het tegen hem probere te vertellen...
ik hoop dat het goed komt...
sterkte
Oud 05-04-2006, 00:05
kroot
kroot is offline
Idd het opschrijven en dan aan je vriend laten lezen. En ook zeggen dat je het moeilijk vindt om over te praten.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 07:10
hmmmm
hmmmm is offline
Heb je al eens nagedacht over waarom je niet lekker in je vel zit of slecht over je gevoelens kan praten?
Zegmaar de achterliggende gedachte met betrekking tot je persoonlijkheid. Dat kan erg lastig zijn om te achterhalen, maar dat kan wel voor een oplossing zorgen.
Oud 05-04-2006, 10:47
Mara
Mara is offline
Herkenbaar. Oplossing lijkt te stom en simpel voor woorden, maar: DOEN!

Ik heb wel eens een uur naast 'm gezeten proberen het zo goed mogelijk te verwoorden in m'n hoofd. Dan nog de moed verzamelen óm het te vertellen. Uiteindelijk moet je dat gedenk uitzetten, het doen, dan valt 't best mee
En ook wat dit betreft: oefening baart kunst!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:08
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Herkenbaar. Ik was eerder ook zo en soms nog wel eens.

Je zegt dat je nu al meer dan een jaar hebt, heb je nooit met je vriend gepraat over hoe je je voelt? Ik denk toch dat hij dat heel graag zou willen weten. Je zegt dat je het op papier wel kan, waarom laat je hem niet eens wat lezen, van datgene wat je opschrijft? Denk dat het voor hem dan al een stuk duidelijker wordt

Succes!
Oud 08-04-2006, 09:39
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 04-04-2006 @ 18:57 :
Ik denk alles toch een keer eruit gooien. Dat is heel moeilijk, maar het lucht heel erg op (ervaring) en als het goed is begrijpt hij je daarna ook wat beter. Waarom je op welke manier in bepaalde situaties reageert. En daarnaast zou ik nagaan waarom je zo negatief tegen alles aan kijkt en of je daar wat aan wilt/kunt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 09:40
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 07-04-2006 @ 19:08 :
Herkenbaar. Ik was eerder ook zo en soms nog wel eens.

waarom laat je hem niet eens wat lezen, van datgene wat je opschrijft? Denk dat het voor hem dan al een stuk duidelijker wordt

Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 09:42
Lilium
Lilium is offline
Schrijf het eerst op, dan bedenk je vast de goede woorden. Vervolgens gewoon doen. En dat is best moeilijk de eerste keer, maar die jongen houdt van je. Hij zal je echt niet uitlachen of raar doen of je kwetsen als je iets over jezelf vertelt.
Oud 08-04-2006, 09:52
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Lilium schreef op 08-04-2006 @ 10:42 :
Schrijf het eerst op, dan bedenk je vast de goede woorden. Vervolgens gewoon doen. En dat is best moeilijk de eerste keer, maar die jongen houdt van je. Hij zal je echt niet uitlachen of raar doen of je kwetsen als je iets over jezelf vertelt.
idd dat is zo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 16:37
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Lilium schreef op 08-04-2006 @ 10:42 :
Ik vind het wel prettig als mijn vriendin me vertelt waar ze mee zit. Dat geeft mij de waan dat ik er voor haar kan zijn enzo. Het lijkt me absoluut de moeite waard een keer te proberen er met hem over te praten.
Oud 09-04-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 08-04-2006 @ 17:37 :
Ik vind het wel prettig als mijn vriendin me vertelt waar ze mee zit. Dat geeft mij de waan dat ik er voor haar kan zijn enzo. Het lijkt me absoluut de moeite waard een keer te proberen er met hem over te praten.
Mijn vriend vindt het idd ook fijn om te weten wat er is als ik met iets zit. Hij vindt het veel erger als ik het niet zou vertellen.

Misschien kun je tegen hem zeggen dat je het eng vindt om zoiets tegen hem te zeggen. Dat heb ik ook gedaan en ik werd toen gerust gesteld. Hij vindt het alleen maar fijn dat ik het had gezegd. Je kunt hem dan ook vragen rekening te houden met je humeur (dat betekent dan natuurlijk niet dat je volop kan gaan ruziën ).

Wat ook wel wilt helpen, zoals meerdere mensen hier al zeiden, is het gewoon op te schrijven. Zet het gewoon allemaal in een emailtje en klik zonder erbij na te denken op verzenden. Je kan dan niet meer terug en hij zal je erop aanspreken (neem ik aan) en dan ben je echt blij dat je het hebt gezegd.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:25
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb het mijn vriend destijds over msn verteld. Hij vroeg toen of hij me moest bellen, maar dat wilde ik niet, want mondeling zou mijn verhaal nooit goed overgekomen zijn. Msn is wel fijn, want dan kan hij ook meteen reageren en kun je dingen die eventueel niet meteen duidelijk zijn uitleggen. Als je geen msn oid. hebt en het face2face niet zit zitten, zou ik voor de brief gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten