Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 16:41
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Oke, ik heb een mini cooper S is goed voor 163 pk om precies te zijn.
Maar nu werd mij gezegt dat ik niet verzekerd ben in deze auto omdat ik mijn rijbewijs nog geen 5 jaar zal hebben. Wat dus inhoud dat als ik een ongeluk krijg ik misschien mijn hele leven kan gaan betalen... rij er op het moment ook niet in. Maar weet iemand hier meer van. Want kan nu thuis in geen auto meer rijden...

Gegroet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 16:43
babylove
babylove is offline
Heb je zelf al geinformeerd bij je verzekering
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:35
MTpower
MTpower is offline
Als de verzekering gewoon op jouw naam staat is het geen enkel probleem.
Er zijn wel verzekeringsmaatschappijen die jongeren met een x aantal pk's gewoon weigeren.
Dat is in dit geval waarschijnlijk niet het geval en ben je dus gewoon verzekerd
Als de auto op naam van je ouders staat zou je de verzekeringsmaatschappij zelf eens bellen hoe dat zit als je die auto eens zou gebruiken.
Oud 12-03-2006, 22:32
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
babylove schreef op 12-03-2006 @ 17:43 :
Heb je zelf al geinformeerd bij je verzekering
Oud 13-03-2006, 09:40
Built to last
Built to last is offline
Tot je 5 jaar je rijbewijs hebt is het ook niet bijster handig wat voor auto dan ook op je eigen naam te zetten...kost je sowieso te veel geld.

Gelukkig deden mijn ouders daar nooit zo moeilijk over.

Maar niet verzekerd zijn in jouw geval lijkt me ook wel wat overdreven, maar je kunt je wel afvragen of je bereidt bent zoveel extra elke maand te betalen omdat ie op je eigen naam staat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 11:23
Schuah
Schuah is offline
Ja, hier ervaring!

Mijn Civic kon niet verzekerd worden bij Univé, Proteq en nog een paar anderen: te veel vermogen, dat mocht pas vanaf 24 jaar...

Uiteindelijk kreeg ik de tip om even Apeldoorn (Centraal Beheer) te bellen, en inderdaad, daar kon het wel. Maar misschien dat 163pk zelfs dáár te veel is... Ik betaal nu trouwens zo'n €90,- p.m. (WA met inzittenden en rechtsbijstandverzekering)

En anders kan je het altijd nog bij Rialto proberen (verzekering voor 'uitzonderlijke gevallen')
Oud 13-03-2006, 12:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Schuah schreef op 13-03-2006 @ 12:23 :
Ja, hier ervaring!

Mijn Civic kon niet verzekerd worden bij Univé, Proteq en nog een paar anderen: te veel vermogen, dat mocht pas vanaf 24 jaar...

Uiteindelijk kreeg ik de tip om even Apeldoorn (Centraal Beheer) te bellen, en inderdaad, daar kon het wel. Maar misschien dat 163pk zelfs dáár te veel is... Ik betaal nu trouwens zo'n €90,- p.m. (WA met inzittenden en rechtsbijstandverzekering)

En anders kan je het altijd nog bij Rialto proberen (verzekering voor 'uitzonderlijke gevallen')
Pfff wat asociaal duur Ik betaal liever mijn ouders elke maand 24,- euro premie
Oud 13-03-2006, 14:29
Schuah
Schuah is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-03-2006 @ 13:23 :
Pfff wat asociaal duur Ik betaal liever mijn ouders elke maand 24,- euro premie
Ik pleeg liever geen fraude.
Oud 13-03-2006, 15:39
Tom
Tom is offline
Als het kan zou ik de auto gewoon op je eigen naam verzekeren. Reken maar dat je verzekering bij een schade gaat uitzoeken wie de regelmatige bestuurder is. Als blijkt dat jij dat bent ipv je ouders, dan zouden ze dat kunnen zien als fraude. Met andere woorden, ze keren dan niets uit.
Staat de auto al op jouw naam, dan is er niets aan de hand. In alle andere gevallen zou ik zeker informeren bij je verzekering.

Verder zijn verzekeringen een ramp voor jonge mensen. Ik heb destijds 15 verzekeringsmaatschapijen gebeld om mijn auto te verzekeren, en bij 13 kon ik niet terecht. Bij die andere twee alleen tegen de hoofdprijs. Het kan in ieder geval wel. Ik kon op mijn 21e ook een auto met 240pk (all-risk) verzekeren, helaas wel tegen de hoofdprijs
Oud 13-03-2006, 15:40
Verwijderd
De meeste verzekeringsmaatschappijen hanteren een grens van 100 pk voor jongeren. Ik weet echter dat er ook verzekeringsmaatschappijen zijn die meer PK's niet erg vinden, maar dan betaal je natuurlijk ook weer meer.

Volgens mij was FBTO één van die verzekeraars waar jongeren wel met meer dan 100 PK een auto mogen verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:52
Ivo
Ivo is offline
Hmmm wel een belachelijk lage grens tegenwoordig, die 100 pk. Vanaf een 1.6 liter blok zit je daar zo overheen. Ik heb er gelukkig geen last van. Mijn klassieke mini is collectief verzekerd via een club, 35 euro per maand voor WA, beperkt casco, inzittenden en rechtsbijstand. All-risk zou voor mij op ong 50-55 euro komen. Helaas wordt de nieuwe mini niet toegelaten tot deze verzekering.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 23:36
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Schuah schreef op 13-03-2006 @ 15:29 :
Ik pleeg liever geen fraude.
Oud 14-03-2006, 06:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-03-2006 @ 00:36 :
hij heeft anders wel gelijk.

mensen die een verzekering op naam van hun ouders zetten, zijn net zo goed strafbaar en kunnen net zoveel gedonder krijgen bij eventuele schade, als mensen die gewoon niet verzekerd zijn. Immers, bij grote schades zal een verzekeringsmaatschappij het een en ander controleren - en ja, daar gaan ze ver in - en als men dan tot de conclusie komt dat de auto van zoonlief is en op naam van pa verzekerd is, krijg je geen rooie cent uitgekeerd en een boete als beloning.

slim hoor, die twee tientjes per maand die je bespaart.

als je het geld niet hebt om een verzekering te betalen, dan moet je geen auto kopen.

@ts : dit soort dingen kun je bij je verzekeringsmaatschappij navragen. Sowieso, je hebt aan ze moeten doorgeven wat voor auto het is en je hebt een polisblad gekregen, dus ben je verzekerd.

Behalve Centraal Beheer doet Unive overigens ook niet moeilijk over jongeren en snelle auto's. (wel over dure auto's, op een vage manier. Maar ze verzekeren ze wel allemaal, t kost alleen een beetje).
Oud 14-03-2006, 07:32
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-03-2006 @ 07:43 :

mensen die een verzekering op naam van hun ouders zetten, zijn net zo goed strafbaar en kunnen net zoveel gedonder krijgen bij eventuele schade, als mensen die gewoon niet verzekerd zijn. Immers, bij grote schades zal een verzekeringsmaatschappij het een en ander controleren - en ja, daar gaan ze ver in - en als men dan tot de conclusie komt dat de auto van zoonlief is en op naam van pa verzekerd is, krijg je geen rooie cent uitgekeerd en een boete als beloning.

slim hoor, die twee tientjes per maand die je bespaart.

als je het geld niet hebt om een verzekering te betalen, dan moet je geen auto kopen.

@ts : dit soort dingen kun je bij je verzekeringsmaatschappij navragen. Sowieso, je hebt aan ze moeten doorgeven wat voor auto het is en je hebt een polisblad gekregen, dus ben je verzekerd.

Behalve Centraal Beheer doet Unive overigens ook niet moeilijk over jongeren en snelle auto's. (wel over dure auto's, op een vage manier. Maar ze verzekeren ze wel allemaal, t kost alleen een beetje).
Euhm, als het daadwerkelijk 2 tientjes had gescheeld had ik de verzekering op mijn naam laten zetten, het gaat echter om een verschil van bijna 7 tientjes Hij betaald namelijk 90 euro.
Daarbij vind ik 'zonde geld' om elke maand 70 euro meer neer te leggen dan noodzakelijk is.
Oud 14-03-2006, 08:08
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 08:32 :
Euhm, als het daadwerkelijk 2 tientjes had gescheeld had ik de verzekering op mijn naam laten zetten, het gaat echter om een verschil van bijna 7 tientjes Hij betaald namelijk 90 euro.
Daarbij vind ik 'zonde geld' om elke maand 70 euro meer neer te leggen dan noodzakelijk is.
Je ziet het verkeerd, die 7 tientjes zijn wel noodzakelijk om verzekerd te zijn. Tenzij jij ingeschreven staat als regelmatige bestuurder natuurlijk, dan is het inderdaad niet noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 08:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 08:32 :
ik zou die twee tientjes zonde van mn geld vinden. Immers, hij is voor 90 euro ook daadwerkelijk goed verzekerd, jij gooit die twee tientjes gewoon weg, aangezien je verzekeringsmaatschappij op geen enkele manier verplicht is jou iets te vergoeden.

voordat je een auto koopt weet je toch dat t geld gaat kosten ?
Oud 14-03-2006, 08:55
Verwijderd
Ik ben het helemaal met MightyMarcel eens. Als je geen geld hebt voor de verzekering dan koop je maar niet een auto. Daarnaast heb ik ook gewoon een hekel aan jongeren die in auto's rijden die grotendeels worden betaald door de ouders. En dan met name de verzekering.

Meer respect voor diegene in een Suzuki Alto die alles zelf betaald dan diegene in een Audi TT van papa en mama (danwel betaald door papa en mama).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 09:16
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-03-2006 @ 09:28 :
ik zou die twee tientjes zonde van mn geld vinden. Immers, hij is voor 90 euro ook daadwerkelijk goed verzekerd, jij gooit die twee tientjes gewoon weg, aangezien je verzekeringsmaatschappij op geen enkele manier verplicht is jou iets te vergoeden.

voordat je een auto koopt weet je toch dat t geld gaat kosten ?
Ja maar die auto is dus wel goed verzekerd, alleen niet op haar naam
Of ze moet als regelmatige bestuurder staan ingeschreven, dan is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 10:42
Schuah
Schuah is offline
@ Mighty Marcel: Univé doet wel moeilijk. Daar was ik eerst verzekerd, en ik kon m'n Civic daar dus niet verzekeren vanwege de 75kw grens.

Overigens is FBTO echt peperduur is mijn ervaring (met de Mini)
Oud 14-03-2006, 11:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Schuah schreef op 14-03-2006 @ 11:42 :
@ Mighty Marcel: Univé doet wel moeilijk. Daar was ik eerst verzekerd, en ik kon m'n Civic daar dus niet verzekeren vanwege de 75kw grens.

Overigens is FBTO echt peperduur is mijn ervaring (met de Mini)
ik heb daar nog nooit problemen gehad. (maar goed, ik kreeg ook korting omdat dr bedrijfsmatig al diverse auto's verzekerd staan. Goeie klanten behandel je goed, zullen ze gedacht hebben.)

@vlep'un : als het haar auto is, of zij is de hoofdbestuurder, dan is die auto helemaal niet goed verzekerd. Als zij opgegeven heeft dat ze regelmatig bestuurder is, zal die premie ook duurder worden.
Wat dacht jij, dat er idioten bij een verzekering werken of zo ?
Oud 14-03-2006, 12:00
Verwijderd
Ik zeg toch ook niet dat dit zo ís, ik opper een mogelijkheid. Ik heb géén idee wat ze rijdt en hoeveel, noch hoe ze 't ding verzekerd heeft (alleen wa bijv.), dus €90 moet op zich mogelijk zijn als je écht goed zoekt.

edit: lijkt me trouwens dat het dan wel een heel oude auto is, mijn micra uit '89 kost al €150 per maand (wa + inzittenden).

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 12:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dukko schreef op 14-03-2006 @ 09:55 :
Ik ben het helemaal met MightyMarcel eens. Als je geen geld hebt voor de verzekering dan koop je maar niet een auto. Daarnaast heb ik ook gewoon een hekel aan jongeren die in auto's rijden die grotendeels worden betaald door de ouders. En dan met name de verzekering.

Meer respect voor diegene in een Suzuki Alto die alles zelf betaald dan diegene in een Audi TT van papa en mama (danwel betaald door papa en mama).
Ik betaal mijn eigen auto zelf, belasting ook, opleiding noem maar op. Het enige waarin mijn ouders mij tegemoed komen is het op hun naam zetten van de verzekering. (Die betaal ik verder ook gewoon zelf).

Ik blijf erbij dat ik het onzin vind om zo schrikbarend veel voor een verzekering te moeten betalen. Geen een vriend/ vriendin van mij heeft het op eigen naam staan overigens. (Niet dat ik het daarmee goed wil praten).
Het geld heb ik technisch gezien wel, maar dat kan ik ook nuttig op een andere manier besteden.
Oud 14-03-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 13:07 :
Ik betaal mijn eigen auto zelf, belasting ook, opleiding noem maar op.
Ik ook. En mijn autoverzekering betaalde ik ook zelf.

Ik blijf ik bij mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 13:19
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-03-2006 @ 07:43 :

Daarom moet je ook het vehikel zelf op ouders naam zetten.

En al dat geneuzel over ik betaal het zelf bla bla genoeg geld. Hoe dom kun je zijn, iedereen wil toch graag flink wat euro's uitsparen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 15:25
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Tom schreef op 13-03-2006 @ 16:39 :
Ik heb destijds 15 verzekeringsmaatschapijen gebeld om mijn auto te verzekeren, en bij 13 kon ik niet terecht. Bij die andere twee alleen tegen de hoofdprijs. Het kan in ieder geval wel. Ik kon op mijn 21e ook een auto met 240pk (all-risk) verzekeren, helaas wel tegen de hoofdprijs
hm, de mijne heeft ook zoiets qua vermogen maar zit gelukkig in een oldtimerverzekering voor 160 euro/jaar all-risk...

Citaat:
Built to last schreef op 14-03-2006 @ 14:19 :
En al dat geneuzel over ik betaal het zelf bla bla genoeg geld. Hoe dom kun je zijn, iedereen wil toch graag flink wat euro's uitsparen?
sja, jouw eigen keuze natuurlijk, ...
Oud 14-03-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik neem aan dat er hier niemand is die graag veel flinker euro's kan gaan dokken als ie een dik ongeluk heeft en gefraudeerd heeft
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 15:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daarom moet je ook het vehikel zelf op ouders naam zetten.

Dus als jij een huis huurt, betaal je ook de huur maar niet, 'want dat is goedkoper' ?

hoe dom kun je zijn, betalen voor een gefraudeerde verzekering waar je nooit wat aan zult hebben...

(ook als het voertuig op naam van iemand anders staat, maar jij bent degene die het voertuig als hoofdvoertuig gebruikt, ben je strafbaar en onder de polisvoorwaarden van elke nederlandse verzekeraar simpelweg niet verzekerd. Doe het dan goed, betaal dan gewoon geen premie. Immers, alles wat je betaald aan premie voor zo'n 'verzekering' gooi je gewoon weg, aangezien je bij serieuze schade zelf de schadeclaims mag gaan betalen.)
Oud 14-03-2006, 16:01
Tom
Tom is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 13:00 :

edit: lijkt me trouwens dat het dan wel een heel oude auto is, mijn micra uit '89 kost al €150 per maand (wa + inzittenden).
150 euro per maand voor een Micra van '89? Typefoutje mag ik hopen?
Oud 14-03-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Tom schreef op 14-03-2006 @ 17:01 :
150 euro per maand voor een Micra van '89? Typefoutje mag ik hopen?
nee, ik meen me te herinneren dat het écht 150 per maand was, maar ik heb ff geen zin om het op te zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:55
Built to last
Built to last is offline
Gewoon nergens tegen aan rijden en helemaal geen problemen, zo moeilijk is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 17:02
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 17:03 :
nee, ik meen me te herinneren dat het écht 150 per maand was, maar ik heb ff geen zin om het op te zoeken
Dan zou ik als ik jou was direct over stappen naar een andere verzekering. Dergelijke verzekeringen kun je met een beetje 'shoppen' voor de helft van dat geld wel vinden. Dus niet zomaar naar (bijvoorbeeld) dezelfde verzekeringsmaatschappij van pa gaan omdat die maatschappij voor hem wel relatief goedkoop is.

Verder raad ik het af om je auto te verzekeren op naam van je ouders zonder daarbij de vermelding te maken dat jij de hoofdbestuurder bent. Als jij een ongeluk veroorzaakt en de verzekeringsmaatschappij vindt het de moeite om uit te zoeken of jij de regelmatige bestuurder bent, ben je gewoon echt niet verzekerd.
Bij mijn broer is zo'n onderzoek gedaan, nadat hij met de auto van m'n ma een ongeluk had veroorzaakt. En het ging toen om slechts iets van 1500-2000 euro. Gelukkig voor hem is m'n ma wel de regelmatige bestuurder en gebruikt m'n broer de auto maar 1 x per week ofzo.

Heel erg diep zijn ze in dit geval niet gegaan met het onderzoek. Maar als het schadebedrag op enkele tienduizenden euro's komt (denk aan medische kosten of herstel van een vangrail, naast de autoschade) wil ik niet weten wat ze allemaal gaan onderzoeken. En dan wil ik de rekening ook niet gepresenteerd krijgen. Op naam van m'n ouders kan mijn autoverzekering ook de helft goedkoper, maar wat heb je eraan om premie te betalen terwijl je een groot risico loopt dat de verzekering toch niet uitkeert in geval van schade?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 17:34
Verwijderd
De auto is dan ook op mijn ouders' naam gezet, maar ik ben de regelmatige bestuurder.
Ik ben niet compleet achterlijk
Bovendien betalen mijn ouders het grootste deel van de verzekering.
Zit overigens ook een doorlopende Europese Reisverzekering bij
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:33
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wel veel PK trouwens voor een mini
Oud 26-03-2006, 21:13
AMDFreak
AMDFreak is offline
Tjha, verzekeren kost wat.. heb je ook wat..

Ik heb mijn golf ook verzekerd op me eigen naam.. betaalde altijd 82 euro in de maand.. Maarja, de auto staat op me vaders naam.. (stel dat ik geflits wordt.. heeft hij het weer gedaan.. dus niks punten rijbewijs)
Alleen ik ben wel de hoofd-bestuurder..

Maar sinds een paar dagen staat er 1 jaar schade-vrij op me eigennaam, waar ik erg trots op ben betaal nu slechts 72 euro.. en wordt zo door de jare heen minder en minder
Oud 26-03-2006, 22:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-03-2006 @ 16:51 :
Dus als jij een huis huurt, betaal je ook de huur maar niet, 'want dat is goedkoper' ?

hoe dom kun je zijn, betalen voor een gefraudeerde verzekering waar je nooit wat aan zult hebben...

(ook als het voertuig op naam van iemand anders staat, maar jij bent degene die het voertuig als hoofdvoertuig gebruikt, ben je strafbaar en onder de polisvoorwaarden van elke nederlandse verzekeraar simpelweg niet verzekerd. Doe het dan goed, betaal dan gewoon geen premie. Immers, alles wat je betaald aan premie voor zo'n 'verzekering' gooi je gewoon weg, aangezien je bij serieuze schade zelf de schadeclaims mag gaan betalen.)
Ik ga morgen er toch werk van maken de verzekering op mijn eigen naam te zetten... Ik rijd nu helemaal niet fijn meer in mijn auto sinds dit topic Omdat iedereen in mijn omgeving het doet (vrienden) kreeg ik de indruk dat het semi-legaal is. En, dat ze onderzoeken doen bij schade had ik nooit over na gedacht
Oud 26-03-2006, 23:02
JCG
JCG is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-03-2006 @ 17:03 :
Ik betaal nog minder om mijn brommer WA + Diefstal te verzekeren. Je wordt genaait
Oud 26-03-2006, 23:10
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 27-03-2006 @ 00:02 :
Ik betaal nog minder om mijn brommer WA + Diefstal te verzekeren. Je wordt genaait
Wel lezen he, ik betaal niks, dat doen mijn ouders
Maar goed, ik zal het 'ns opzoeken, of het nou per maand is of per kwartaal
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 06:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
AMDFreak schreef op 26-03-2006 @ 22:13 :
Tjha, verzekeren kost wat.. heb je ook wat..

Ik heb mijn golf ook verzekerd op me eigen naam.. betaalde altijd 82 euro in de maand.. Maarja, de auto staat op me vaders naam.. (stel dat ik geflits wordt.. heeft hij het weer gedaan.. dus niks punten rijbewijs)
Alleen ik ben wel de hoofd-bestuurder..

Maar sinds een paar dagen staat er 1 jaar schade-vrij op me eigennaam, waar ik erg trots op ben betaal nu slechts 72 euro.. en wordt zo door de jare heen minder en minder
voor flitsen krijg je volgens mij sowieso geen punten, eerlijk gezegd. (juist vanwege onvolledige bewijslast. Dan zou ik ook een punt aftrek krijgen, als mn pa in mijn auto 200 gaat rijden in een woonwijk.) Als je aangehouden wordt maakt t natuurlijk niet uit op wiens naam de auto staat.
Oud 27-03-2006, 06:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-03-2006 @ 23:21 :
Ik ga morgen er toch werk van maken de verzekering op mijn eigen naam te zetten... Ik rijd nu helemaal niet fijn meer in mijn auto sinds dit topic Omdat iedereen in mijn omgeving het doet (vrienden) kreeg ik de indruk dat het semi-legaal is. En, dat ze onderzoeken doen bij schade had ik nooit over na gedacht
nou ja, zolang je geen schade rijdt is er natuurlijk niks aan de hand, maar legaal is t natuurlijk niet.

overigens is het wel legaal als je gewoon aangeeft dat jij de regelmatige bestuurder bent, gewoon vragen aan die verzekeringslui.
Oud 27-03-2006, 06:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 27-03-2006 @ 00:10 :
Wel lezen he, ik betaal niks, dat doen mijn ouders
Maar goed, ik zal het 'ns opzoeken, of het nou per maand is of per kwartaal
150 per maand ? daar kan ik mn alfa allrisk voor verzekeren... en nog geld overhouden.

@JCG : een brommer is altijd goedkoper he.
Oud 28-03-2006, 11:19
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-03-2006 @ 07:50 :

@JCG : een brommer is altijd goedkoper he.
was het maar zon feest
Oud 28-03-2006, 11:49
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Ivo schreef op 13-03-2006 @ 18:52 :
Hmmm wel een belachelijk lage grens tegenwoordig, die 100 pk. Vanaf een 1.6 liter blok zit je daar zo overheen. Ik heb er gelukkig geen last van. Mijn klassieke mini is collectief verzekerd via een club, 35 euro per maand voor WA, beperkt casco, inzittenden en rechtsbijstand. All-risk zou voor mij op ong 50-55 euro komen. Helaas wordt de nieuwe mini niet toegelaten tot deze verzekering.
1.3 blok met 101Pk ook goed?
Oud 28-03-2006, 12:02
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
WickedDevil schreef op 28-03-2006 @ 12:19 :
was het maar zon feest
nou, een brommerverzekering is dus wel altijd goedkoper dan een autoverzekering.
Oud 28-03-2006, 16:21
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 28-03-2006 @ 12:49 :
1.3 blok met 101Pk ook goed?
Ik weet wel dat er ook kleinere blokjes bestaan met meer dan 100 pk (die meestal garant staan voor een hoop lol), maar ik wou met mijn post alleen aangeven dat de wat grotere auto's al vrij snel over die verzekeringstechnisch kritische grens zitten.
Mijn mening daarover is dan ook dat ik het redelijk belachelijk vindt, die 100 pk. Op 150 pk zou ik de grens wat logischer vinden. Dan praat je pas echt over de sterkere en/of snellere auto's op de Nederlandse wegen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:23
MTpower
MTpower is offline
Een maat van mij heeft een CRX met 130pk en die heeft hem zonder problemen kunnen verzekeren...
Weet niet bij welke maatschappij, kan het wel eens vragen
Oud 07-04-2006, 07:49
C-TaL
C-TaL is offline
Mijn broer had ook een mini cooper s maar had m wel op zijn naam verzekerd dacht ik, je kunt gewoon bij een assurantien bureau laten nakijken waar je m wel kunt verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-03-2006 @ 17:23 :
Een maat van mij heeft een CRX met 130pk en die heeft hem zonder problemen kunnen verzekeren...
Weet niet bij welke maatschappij, kan het wel eens vragen
Hij zit bij interpolis
Reageren

Regels voor berichten