Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2006, 07:58
Stefanie
Stefanie is offline
Hebben jullie dat ook? Ik heb soms dromen waarin ik bijvoorbeeld heel moeilijk kan bewegen. Dan wil ik naar de andere kant lopen, maar dan is het net of een bepaalde kracht me tegenhoudt. Of dat ik niets kan zien in mn droom omdat mn ogen te ver dicht zijn geknepen.

Wat kan dit betekenen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2006, 08:03
Pim89
Pim89 is offline
Dat je ws. in je (dagelijks) leven wordt tegengehouden voor je gevoel? Sta je op een bepaald keerpunt misschien?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 11:29
marrel
marrel is offline
Mja ik heb wel eens dat ik dan het gevoel heb dat mijn benen zo zwaar zijn dat ik ze amper op kan tillen, en dan kan ik ze niet vooruit zetten maar komen ze telkens op dezelfde plek terug

Wel lang geleden trouwens, ik moest zelfs denken of het dromen waren of echt, maar zal wel droom zijn
Oud 24-03-2006, 11:31
Suey
Suey is offline
Heb ik best vaak ja. Geen idee wat het betekent.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 11:33
Romie
Romie is offline
jaah! herkenning dat heb ik nou ook heel vaak, ben eigenlijk ook wel benieuwd wat t betekent, I don`t know
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 12:05
Meissiej
Meissiej is offline
Dat van dat moeilijk kunnen bewegen in dromen herken ik wel. Heb een tijd dromen gehad waarin dat regelmatig voorkwam. Wat heb betekend weet ik niet echt.
Oud 24-03-2006, 22:19
Verwijderd
ja dat ik niet kan opstaan, mijn ogen niet kan openhouden en niet eens kan praten omdat ik er geen 'kracht' voor heb.
echt irritant.
toch lukt t me maar niet om lucide te dromen, wat op die momenten echt goed van pas zou komen....
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 01:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
De laatste jaren heb ik dat niet meer, maar vroeger zeker wel. In sommige gevallen leverde dat zeer aardige griezeleffecten op, trouwens
Oud 25-03-2006, 02:17
Verwijderd
Moet je even in het Grote Verklarend Dromenboek kijken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 02:49
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2006 @ 03:17 :
hehe
Oud 25-03-2006, 10:00
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2006 @ 03:17 :
Die heeft mijn moeder meegenomen toen ze verhuisde. Was wel een gaaf boek met diepgaande verklaringen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:07
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik herken t zelf ook. Heb af en toe ook dat ik ergens naartoe loop, maar dat niet wil en ook niet kan voorkomen. Ik zou niet weten waar t aan ligt, maar t kan gewoon je droom verpesten. Zou idd kunnen dat je in je leven een doel hebt, maar dat niet kunt bereiken.

Ik ben namelijk een tijd terug verliefd geweest op een x iemand en ik had het idee dat ik die niet kon krijgen. Tegelijkertijd kon ik me heel moeilijk of gewoon niet in de richting bewegen waar ik naartoe wilde
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:03
guitarra
guitarra is offline
Ik heb soms wel eens in mijn dromen dat ik iemand wil slaan of wegduwen, maar dat ik dan helemaal geen kracht in mijn armen heb. Heel frustrerend gevoel is dat, maja weet ook niet wat het zou kunnen betekenen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 19:32
Meissiej
Meissiej is offline
Hm, jammer dat tot nu toe (bijna) niemand een idee heeft wat het betekend, ben wel benieuwd. Kan natuurlijk wel een gooi doen maar dat is te subjectief denk ik.
Oud 26-03-2006, 20:21
Verwijderd
Citaat:
BananaSplit schreef op 25-03-2006 @ 12:07 :
Ik herken t zelf ook. Heb af en toe ook dat ik ergens naartoe loop, maar dat niet wil en ook niet kan voorkomen. Ik zou niet weten waar t aan ligt, maar t kan gewoon je droom verpesten. Zou idd kunnen dat je in je leven een doel hebt, maar dat niet kunt bereiken.

Ik ben namelijk een tijd terug verliefd geweest op een x iemand en ik had het idee dat ik die niet kon krijgen. Tegelijkertijd kon ik me heel moeilijk of gewoon niet in de richting bewegen waar ik naartoe wilde
Ja, een gevoel van machteloosheid misschien.

Ik heb ook wel dromen gehad waarin ik mij niet snel kon bewegen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 10:31
Verwijderd
omdat je verlamd bent tijdens je slaap.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:53
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-03-2006 @ 08:58 :
Of dat ik niets kan zien in mn droom omdat mn ogen te ver dicht zijn geknepen.
Ja, dat heb ik ook! Niet dat ik me ogen dichtknijp, maar gewoon dat ik heel slecht zie (wel hetzelfde soort beeld als wanneer je je ogen bijna dicht knijpt). Dan irriteer ik me echt dood omdat ik weer eens slecht zie. Dat zijn ook altijd de dromen die ik onthoud.

Vroeger dacht ik dat het voorspellend was en dat ik langzaam blind zou worden.
Oud 01-04-2006, 10:33
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 27-03-2006 @ 14:53 :
Ja, dat heb ik ook! Niet dat ik me ogen dichtknijp, maar gewoon dat ik heel slecht zie (wel hetzelfde soort beeld als wanneer je je ogen bijna dicht knijpt). Dan irriteer ik me echt dood omdat ik weer eens slecht zie. Dat zijn ook altijd de dromen die ik onthoud.

Vroeger dacht ik dat het voorspellend was en dat ik langzaam blind zou worden.
Dat hoop ik niet zeg, dan word ik later kreupel én blind
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten