Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 12:34
confused
confused is offline
misschien is het topic al geweest, maar ik waag het erop.
Mijn hond heb ik geleerd iets te pakken als ik het vraag, dan bedoel ik ook aanvallen, als ik een boom aanwijs bijt hij al het boomschors eraf, zelfs een autoband probeerd hij kapot te bijten als ik het zeg, overigens mag dit niet, maar ik heb hem goed getraint!
Ook heb ik hem geleerd te bedanken voor zijn eten, wanneer ik hem zijn eten voorzet of een snoepje, moet hij eerst bedanken, dat doet hij door een lik over mn gezicht te geven of een luide blaf, echt goede manieren heeft hij.

Wat hebben jullie je dier geleerd?
Oud 02-03-2006, 12:47
Girly12
Girly12 is offline
Als ik dwingend zeg "NEE!" dan doet mijn kat het niet! Maar voor de rest luisterd ze niet echt naar mij...
Oud 02-03-2006, 13:47
Bloem
Bloem is offline
Mijn hond de gebruikelijke dingen als 'zit', 'af', 'kom voor' enz. Meestal luistert hij wel En hij kan 'mooi' zitten, als een soort circushondje

Mijn konijn heb ik een soort 'ritueeltjes' geleerd, als hij uit zijn kooi gaat overdag komt hij eerst bij me zitten om een snoepje te halen (en daar kom ik dus ook echt niet meer onderuit, hij vliegt erop af ) en 's avonds voor ik ga slapen krijgt hij zijn brokjes, dan gaat hij dus weer zijn kooi in. Meestal gaat hij dus uit zichzelf rond 23.00 uur al in zijn kooi zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 13:51
Verwijderd
Poes 1: niet op aanrecht of tafel. Niet bedelen. Aanrecht en tafel doet ze stiekem, bedelen alleen als ze zelf nog niets op heeft. Luistert alleen naar haar naam als ze er zin in heeft.

Poes 2: niet op tafel. De rest van de 'stoute' dingen doet ze niet, omdat ze niet weet dat het kan. Oh, poes 2 luistert ook heel goed naar d'r naam, ze komt vrijwel altijd als ik haar roep.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 14:45
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Niks, ik kan vissen niks leren.
Oud 02-03-2006, 14:50
*Sbien
*Sbien is offline
WEL WEL WEL dat kan!! ik kan dat iig

Mijn vis Harold at eerst altijd al het voer heel snel op (waardoor zn zusje Zwartje nu niet-meer-is, heel zielig..) en nu weet ie dat ie heus wel 2 van die dingetjes krijgt, dus wacht ie heel netjes op zn beurt. en dat is echt waar, ik geloofde eerst ook niet dat ie dat besefte dus geef ik m wel 'ns één dingetje, maar dan blijft ie boven drijven en naar lucht happen tot ie zn tweede dingetje krijgt.

(ja een vis is een 'ie en ja mijne eet dingetjes)
Oud 02-03-2006, 14:55
Skilly
Skilly is offline
Me schildpadden volgen me vinger. En 1tje luisterd goed als ik zeg: Loekie NEE! Dan loopt hij terug naar me kamer. Als ik ze bv rond laat lopen in me kamer maar met deur open.
En als ik zeg: KOM komt Loekie ook.

De andere Skilly weet niet veel.

Ze kunnen wel alle 2 uit een lepeltje eten
Oud 02-03-2006, 17:06
Little Sister
Little Sister is offline
Mijn hond kan het gebruikelijke, zitten, komen, af gaan etc. Verder springt hij als ik op de buitentafel sla erop, als ik 'uit de keuken' zeg gaat hij uit de keuken. Als ik draf zeg gaat hij draven, als ik galop zeg gaat hij galopperen, als ik met mn tong klak gaat ie harder, en bij 'hooooo' gaat ie zachter. Als je 'poesje' zegt wordt ie gek en gaat ie 10 minuten lang voor t raam staan kijken of r buiten iets in de tuin loopt.

En als je m uitlaat en je staat stil, maarhij gaat niet uit zichzelf zitten, doet hij dat wel als je kucht.
Oud 02-03-2006, 17:22
confused
confused is offline
Citaat:
Little Sister schreef op 02-03-2006 @ 18:06 :
Mijn hond kan het gebruikelijke, zitten, komen, af gaan etc. Verder springt hij als ik op de buitentafel sla erop, als ik 'uit de keuken' zeg gaat hij uit de keuken. Als ik draf zeg gaat hij draven, als ik galop zeg gaat hij galopperen, als ik met mn tong klak gaat ie harder, en bij 'hooooo' gaat ie zachter. Als je 'poesje' zegt wordt ie gek en gaat ie 10 minuten lang voor t raam staan kijken of r buiten iets in de tuin loopt.

En als je m uitlaat en je staat stil, maarhij gaat niet uit zichzelf zitten, doet hij dat wel als je kucht.

vaag
Oud 02-03-2006, 17:38
wizkid
wizkid is offline
Ik heb mijn huisdieren niet echt bewust iets geleerd. De hond kregen we toen hij iets van 16 maanden was dacht ik, dus die kon al zitten en pootje geven, de rest doet ie niet. De oudste kat heeft zichzelf geleerd mij te laten weten of hij honger heeft (hij gaat met bakjes gooien of hij achtervolgt mij overal)....of heeft hij mij dan wat geleerd?
De andere katten luisteren naar hun naam.
Vroeger had ik een kat die mij 's morgens wakker kwam maken. M'n moeder stuurde haar dan naar boven en dan maakte zij mij met miauwen/een of ander piep geluidje wakker.
Oud 02-03-2006, 20:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hond deur openen, maar daar heb ik wel eens spijt van, deur dicht doen leer je ze niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:25
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
M'n kat kan heel hoog springen en dan z'n pootjes om m'n hand slaan, als ik m'n hand in de lucht houd. (dit waarschijnlijk omdat hij denkt dat ik wat eetbaars in m'n had heb)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:03
Verwijderd
Mijn kat luistert meestal naar haar naam, ze miauwt als bedankje voor haar eten en vroeger aporteerde ze ook, maar dat wil ze nu niet meer. Oja, als ik in mijn handen klap of zeg "op de grond!" gaat ze ook op de grond.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:05
MTpower
MTpower is offline
Mijn hond kan gewoon zitten, liggen, komen, op z'n achterpootjes staan, blaffen op commando, kus geven, pootje geven en hij gaat in z'n mand liggen als je dat zegt

Dat was het wel denk ik

Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:13
Nona
Nona is offline
Ik heb mijn konijn leren bedelen. Is heel makkelijk hoor.
Oud 03-03-2006, 09:13
confused
confused is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-03-2006 @ 23:13 :
Ik heb mijn konijn leren bedelen. Is heel makkelijk hoor.

hoe doet jouw konijn dat dan?
Toen ik mijn konijn nog had kwam ze ook bedelen, door een soort van kopjes te geven en mn 2 pootjes op mn hand staan, echt lief!
Oud 03-03-2006, 10:47
Somebody Special
Somebody Special is offline
Wij hebben (voor een beagle) en goed luisterende hond (behalve als er 'konijn in haar neus zit').

Ze kan op commando zitten, liggen, plat op haar zij, een ronde draaien, poot geven, high five, likken, blaffen, springen, op haar achterpootjes staan, wachten, komen, naast me lopen, opletten (waarbij ze mij alleen aan mag kijken zonder opzij te kijken) en ben haar nu rollen aan het leren.

Oja, tis een kattenjager dus als ik 'poesje' word ze gek
Oud 03-03-2006, 14:46
Henkje
Henkje is offline
De kat van de buren gaat zitten als je je middelvinger naar hem opsteekt (ja heel flauw) en kan mauwen op commando (als je vraagt of hij wat te eten wil ). Hij geeft ook z'n linkerpoot als je je linkerhand voor hem houdt en z'n rechterpoot als je je rechterhand voor z'n poot houdt.
Maar dat doet hij alleen als hij weet dat je wat lekkers hebt. Eerst kon hij ook als een kangoeroe zitten als je iets boven zijn neus hield, maar nu hgeeft hij last van z'n achillespees en doet hij het niet meer zo snel.

De katten waar ik vaak op moet passen, vielen me eerst aan als ik eten vast had. Ik heb ze geleerd om te gaan zitten als ze voer willen. Ging wel snel , ook al is er eentje doof. Er zijn nu twee kleintjes die het hebben overgenomen, echt heel handig en lief.

Mijn konijn wil niet opgepakt worden, die springt in een doos als ze naar de ren wil en andersom (maar dat deed ze opeens uit zichzelf, daar kan ik nu handig gebruik van maken)!
Oud 03-03-2006, 15:50
Konijn
Konijn is offline
Onze hond hadden we de gebruikelijke dingen geleerd, plus dingen als 'dansen' (een rondje draaien zeg maar, zoals katten die achter hun eigen staart aanzitten), high five, low five etc.
Op een gegeven moment kwamen we erachter dat ze zichzelf wat had geleerd: bij het woord 'oeps' kwam ze supersnel naar je toe en snuffelde rond. Bleek ze dat te associeren met op de grond gevallen voedsel..
De katten luisteren allebei goed naar hun naam (en ook naar die van de ander, bang dat ze tekort komen..) en als je duidelijk nee zegt op t moment dat ze iets willen doen dat niet mag, dan doen ze t niet.
Oud 04-03-2006, 12:53
Nona
Nona is offline
Citaat:
confused schreef op 03-03-2006 @ 10:13 :
hoe doet jouw konijn dat dan?
Toen ik mijn konijn nog had kwam ze ook bedelen, door een soort van kopjes te geven en mn 2 pootjes op mn hand staan, echt lief!
Buiten haar kooi bedelt ze niet, alleen als ze erin zit. Erbuiten neemt ze ook geen snoep aan, geen idee waarom.
Maar als ze in haar kooi zit en je komt bij de kast waar haar snoep in zit gaat ze heel enthousiast rechtop staan en heen en weer hupsen en heel lief en hongerig kijken.
Oud 04-03-2006, 13:05
hmhm
hmhm is offline
Mijn kat luistert meer naar afzuigkap of hangplant dan haar eigen naam, en ze heeft behalve miauwen als ze eten wilt niet veel geleerd.
Onze hond is een ander verhaal, zitten en af kon hij al, nu kan hij ook ''in de berm'', langzaam, hier, kom voor, voorzichtig, dood, rol, poot, op/hoog, duw, blijf, overheen, onderdoor, rondje draaien en blaf.
Oud 04-03-2006, 22:57
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-03-2006 @ 16:50 :
Onze hond hadden we de gebruikelijke dingen geleerd, plus dingen als 'dansen' (een rondje draaien zeg maar, zoals katten die achter hun eigen staart aanzitten), high five, low five etc.
Op een gegeven moment kwamen we erachter dat ze zichzelf wat had geleerd: bij het woord 'oeps' kwam ze supersnel naar je toe en snuffelde rond. Bleek ze dat te associeren met op de grond gevallen voedsel..
De katten luisteren allebei goed naar hun naam (en ook naar die van de ander, bang dat ze tekort komen..) en als je duidelijk nee zegt op t moment dat ze iets willen doen dat niet mag, dan doen ze t niet.
Owja, we hadden de hond ook geleerd dat ze nooit mocht beginnen met eten voor we het zeiden. Dus eerst 'wachten' (dat commando had ze toen ze het eenmaal kende niet meer nodig), en dan 'toe maar'. Ze luisterde er echt perfect naar, soms vergaten we dat ze in de keuken naar dr voer zat te staren en kwam ze ons een uur later maar ophalen omdat ze nog niks had gegeten..
Oud 05-03-2006, 08:18
zeep007
zeep007 is offline
In mijn ouderlijke huis komt mijn kat altijd weer bij me zitten als ik er weer eens ben.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 18:34
Verwijderd
Hond vooral de gebruikelijke dingen als zit, blijf en poot geven.
Verder kan hij de deur dichtgooien als we 'deur' zeggen. Maar sinds we in een nieuw huis wonen mag hij dat niet meer.
En hij gaat zelf z'n bak zoeken en pakken als we 'pak bak' zeggen of zeggen dat hij eten gaat krijgen.
Oh ja, en bij woorden als wandelen, skeeleren en voetballen gaat hij helemaal uit z'n dak omdat hij dan wil spelen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 09:24
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
de katten bij ons snappen het als je "naam"1, "naam" 2, "naam"3...zegt/roept dan vliegen ze 9 van de 10 keer de tafel af =)

mn hond kan: zit, af, op commando behoeften doen, iets dichterbij brengen, mensen wakker maken(likken), slapen, balanceren, los, op de stoep, als je wijst gaat ie links of rechts, als ik m om n bepaald speeltje vraag, komt ie daar ook mee aan zetten....er is nog veel meer wat ie snapt en wat ie kan, maar daar heb ik niet echt commando's etc voor...hij snapt me gewoon bijna altijd

de hond van mn ouders (ook nog steeds een beetje de mijne) kan bijna hetzelfde alleen ipv balanceren kan ze dood liggen

en mn rat reageert als ik zn naam roep en ga fluiten, komt ie altijd naar me toegewaggeld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 10:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn honden heb ik sowieso de standaard dingetjes geleerd zoals; Zitten, liggen, blijven, plat liggen, vóórkomen en daarnaast 'switchen' dus omdraaien als ze liggen, rondjes draaien, als een kangeroe zitten, op commando reigers besluipen en wegjagen, poot geven en dan ook luisteren wanneer ik zeg 'andere poot', de deur zelf openduwen, aangeven wanneer de voer- of waterbak leeg is, tv kijken, kusje geven, voetballen, en ze reageren heel fel wanneer je zegt: "Poesje?" Ook zit mijn eigen hond altijd voor het raam te wachten als ik thuiskom, dan wil ze ook echt de woonkamer niet in volgens m'n moeder... want ze moet per sé eerst mij begroeten haha.

Mijn eerste pony heb ik geleerd voetjes te geven op commando, begin van de spaanse pas, te blijven staan wanneer ik zei 'stay' zelfs al ging ik 10min lang naar de andere kant van het terrein bleef ze staan zonder te bewegen. Als ik riep 'laag' tijdens een bosrit deed ze haar hoofd naar beneden zodat ik kon wegduiken voor laaghangende takken - dit deed ze echter ook telkens toen we les kregen en de instructrice bijv riep "Lang en láág maken". - ook kon ze steigeren, knielen, zitten en plat blijven liggen wanneer ik dat zei. Deze laatste 4 commando's waren alleen nog niet bevestigd.

Mijn huidige paard blijft ook staan als je 'stay' roept, gaat uit zichzelf achterwaarts als je 'back' roept, bij 'aan de kant' doet hij een stapje opzij. Ik ben nu bezig met voetjes te leren geven om dit uiteindelijk uit te bouwen naar de spaanse pas. Verder is halt ook echt HALT voor hem, kan hij voorwerpen optillen en vasthouden, kusjes geven. En binnenkort is hij hopelijk ook bevestigd in het blijven zitten, en plat blijven liggen.
Ow en hij wacht altijd heel braaf met eten totdat zijn hoofdstel uit is, en met mijn moeder heeft hij geleerd 'rustig te lopen'.
Oud 07-03-2006, 11:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 06-03-2006 @ 10:24 :

mn hond kan: zit, af, op commando behoeften doen, iets dichterbij brengen, mensen wakker maken(likken), slapen, balanceren, los, op de stoep, als je wijst gaat ie links of rechts, als ik m om n bepaald speeltje vraag, komt ie daar ook mee aan zetten....er is nog veel meer wat ie snapt en wat ie kan, maar daar heb ik niet echt commando's etc voor...hij snapt me gewoon bijna altijd
Is het een hulphond dan, dat hij op commando zijn behoeftes kan doen enzo?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 14:40
Verwijderd
ik moet mijn pup (bull terrier) ook maar is wat leren
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 21:50
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2006 @ 12:03 :
Is het een hulphond dan, dat hij op commando zijn behoeftes kan doen enzo?
dat doet mijn hond ook, is niet moeilijk aan te leren als pup en wel érg handig!
Oud 07-03-2006, 22:00
Toedeledokie
Toedeledokie is offline
rollover geleerd
nu ben ik hem nog aan het leren om zelf uit te schudden, alleen dat lukt nog niet echt
oja en o.a niezen, dat wel lukt , maar dat doe ik maar niet te vaak want dadelijk scheuren z'n neusvleugels
Oud 08-03-2006, 12:00
Minami
Minami is offline
Ik heb mijn kat iets heel cools geleerd
Elke keer als ie een kopje wilde geven (heeel vaak) dan deed ik mijn hand net iets hoger dan dat hij er bij kan, boven zijn hoofd, en na een tijdje gaat hij heel moeilijk springen (op zn achterpoten ) om een kopje te kunnen geven tegen mn hand (die ik steeds hoger hou hehehe) .
Dus nu doe ik steeds mn hand hoog boven hem als ie aan komt lopen, en maakt ie een geweldig leuke sprong en knort ie zich rot .

En een van mijn caafs, die komt naar mij toegerent als ik een hoog geluidje maak. Heel cool, alsof ik zijn mede-caaf ben . En die andere reageren er niet op en kijken alleen maar van; waar ben jij nou mee bezig?
Oud 08-03-2006, 12:08
HybridTheory
HybridTheory is offline
M'n kat luistert als ik nee zeg, ookal zeg ik het maar heel zachtjes. Hij heeft ook geleerd om te gaan zitten voordat hij eten krijgt, en niet als een idioot rond je heen te rennen, hij luistert heel goed naam z'n naam, en hij heeft geleerd om te bedanken nadat hij gegeten heeft 's morgens door te mauwen en dan stopt ie pas als ik alsjeblieft heb gezegd en hij klimt ook wel ergens op enzo als ik er met m'n hand op tik, hij kan eigenlijk best veel, het is ook net een hond
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:34
LA LENA
LA LENA is offline
Mijn ene kat 'praat' terug , en de andere geeft een kopje als je zegt 'kusje' . Ook kunnen ze allebei deuren openmaken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:35
LA LENA
LA LENA is offline
Citaat:
Minami schreef op 08-03-2006 @ 13:00 :
Ik heb mijn kat iets heel cools geleerd
Elke keer als ie een kopje wilde geven (heeel vaak) dan deed ik mijn hand net iets hoger dan dat hij er bij kan, boven zijn hoofd, en na een tijdje gaat hij heel moeilijk springen (op zn achterpoten ) om een kopje te kunnen geven tegen mn hand (die ik steeds hoger hou hehehe) .
Dus nu doe ik steeds mn hand hoog boven hem als ie aan komt lopen, en maakt ie een geweldig leuke sprong en knort ie zich rot .
Dat kan mijn ene kat ook ja . Haha dat is echt lachwekkend .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:14
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik heb mijn vogel (valkparkiet) leren waken.

Als ik zeg: Pas op het kindje (baby of kleuter), gaat hij op zijn stok zitten, zo dichtbij mogelijk het kind, en verliest hem geen seconde uit het oog, totdat ik zeg dat hij ermee mag stoppen.
Hij begint te blazen zodra er ook maar één iemand bij het kind in de buurt komt.

Ok begint hij te wiepen als er bezoek komt, als er dan iemand aan komt lopen, begint hij dus te schreeuwen.... We hebben een waakvogel dus
Oud 14-03-2006, 15:57
black pear!
black pear! is offline
Mijn hond kan op commando: zit, af, volg, hier,wachten tot je hem roept, rondje om je benen lopen, springen over iets, poot geven, op achter poten staan, naar zijn mand, iets los laten.
Oud 17-03-2006, 01:13
Droomz
Droomz is offline
Mijn ene kat heeft zichzelf geleerd om het onderste keukenkastje waar zijn voer staat, open te maken. Ook kan hij deuren openmaken, maar hij doet het niet vaak meer.

Mijn andere kat wordt altijd helemaal hyper als ie de koelkast hoort. Ook als ik 'worst' zeg, komt ie als een idioot aangerend. Verder 'praat' iet terug en als ik thuiskom, komt hij me regelmatig 'ophalen' bij de deur.
Oud 03-04-2006, 17:07
WärteR
WärteR is offline
Ik heb mijn hond niks geleerd, wel een heleboel afgeleerd.
Maar dit is ook een vorm van leren natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 18:46
Guissie
Guissie is offline
Dat als je NEE zegt hij datgene wat ie wilt gaan doen niet doet.
Oud 08-04-2006, 17:20
vixen
vixen is offline
Onze hond kan de deur dichtdoen met zn snuit.
Oud 08-04-2006, 18:06
Verwijderd
't Hondje reageert op zit, lig en af op dezelfde manier: de eerste keer gaat hij zitten, de tweede keer liggen. Hij kruipt echt als een zielepoot op de grond

Poot wil nog niet echt lukken, hij vat het maar niet. Net zo min als 'pak hem'. Het enige wat hij doet, is wegkruipen achter m'n benen

Blijf, voet, kom/hier, naar je plaats, niet doen, dat soort dingen snapt hij wel. Hoef je trouwens niet eens iets hardop voor te zeggen - als je hem indringend aankijkt, luistert hij vaak ook wel
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:11
Verwijderd
mijn kat kan apporteren
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
z0pperd schreef op 11-04-2006 @ 20:11 :
mijn kat kan apporteren
serieus ?

hmm mn hond heeft af geleerd hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 20:02
Orpa
Orpa is offline
Ik heb m'n (verzorg) paard geleerd dat als ze losloopt en ik knip in m'n vingers dat ze dan met z'r neus m'n vingers aan moet raken...

Ik heb d'r geleerd dat als ze ergends staat en ik ze 'HO' dat ze dan geen voet meer mag verzetten.

En ze kan longeren zonder lijn, maar dat heb ik d'r niet geleerd...
Oud 11-04-2006, 21:43
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik heb de hond van een vriend geleerd dat de linkse poot 'ownage' is en de rechter poot 'pwnge'
Oud 11-04-2006, 23:28
b@rt-online
b@rt-online is offline
vaak als ik naar de voetbalclub ga, 100 meter verderop, dan volgt hij mij. dan roep ik Trijger (onze kat) ga naar huis. maar dan als ik een paar uur later weer naar huis toe ga dan komt hij uit de bosjes bij de voetbalclub gesprongen en gaat hij weer naar huis, super komisch.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 23:39
AngelLena
AngelLena is offline
Hij pakt tassen uit. Of het boodschappen zijn of een weekendtas met kleding enzo, maakt niet uit, rits maar open, hij pakt het wel voor je uit, je moet het alleen zelf op de juiste plek leggen. Hij brengt m'n schoenen als ik erom vraag, hij brengt voorwerpen die ik hem geef naar degene die ik aanwijs. Hij geeft pootjes, kan dood liggen...
En hij kan gebarentaal. Ik hoef hem geen stemcommando's te geven, alleen het gebaar is voldoende.
En niet echt iets wat ik hem geleerd heb maar wat ie wel doet, hij is de perfecte babysitter en opvoeder voor andere honden en mensen. Hij beschermt iedereen die bij hem hoort tegen mogelijk gevaar zoals schrikdraad. Als ik of een andere hond die ik bij me heb (die van m'n tante of m'n zus bijvoorbeeld) te dicht langs het schrikdraad loopt, dan begint hij te blaffen en te grommen en hij drijft je er letterlijk bij weg als je niet uit jezelf een stap opzij doet. Dat soort dingen
Oud 12-04-2006, 09:14
cagie
cagie is offline
Mijn konijn kan op en af de bank springen op commando. Verder als hij 's avonds los in de huiskamer loopt gaat hij zijn hok in zodra mijn vader zegt, konijn we gaan naar bed. Overigens doet hij dit alleen bij mijn vader als ik of mijn moeder dat zeggen dan blijft hij gewoon in de kamer zitten. En als je tikt met je vingers op de grond dan komt hij heel hard aangerend.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
mijn kat heb ik geleerd te zitten als hij eet; zodat hij er echt de tijd voor neemt en het niet een snelle tussenstop is tussen naar mijn bed en naar buiten maar onderdeel van de routine.
verder mag hij niet op de tafel of het aanrecht; hier was hij altijd heel braaf in maar nu de tafel is verplaatst zit hij er opeens heel vaak op. dan doet hij of hij struikelt en zet een poot op de tafel. en dan verliest hij weer zijn evenwicht en een paar tellen later zit er een volledige kat op de eettafel... en dan ruikt hij kaas op mijn broodje en dan zit hij daar toch en dan een hij gewoon mijn brood op!! |(ja dat doet hij dan wel weer zittend )
en mijn konijn hebben we het bijten afgeleerd.... de buurvrouw zou voor hem zorgen en ze deed zijn waterflesje recht (wij waren dus n weekje weg) en toen beet hij haar vingertopje eraf!! toen heeft hij 2 dagen geen eten gehad tot het buurmeisje er was en nu laat-ie het wel uit zn hoofd om te bijten...
En mijn kip gaat heel hard kakelen en heen en weer rennen als we haar niet voor 8 uur voeren.... heel fijn als de buurman probeert uit te slapen want dan hebben WIJ het nog gedaan
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 12:31
Verwijderd
Mijn hond (Samba, woont bij m'n vader) kan zitten, liggen, voorkomen en aan de voet, in de mand (een kuil gegraven in het strand is voor haar blijkbaar ook een mand ), wachten (zélfs met eten, hele prestatie voor een labrador ), pootje geven, twee pootjes tegelijk geven, ze gaat springen als je "hop" zegt en als je vraagt: "Waar is Bobby!?" dan rent ze heel hard achter de kat aan (die dus Bobby heet).

Mijn ene kat (Spike, woont bij m'n moeder) luistert echt perféct naar z'n naam. Ook al is hij drie straten verwijderd van me, als ik hem roep komt hij onmiddelijk aangerend . Verder kan hij eh... niets.

Mijn andere kat (Bobby, woont bij m'n vader) kan eigenlijk ook bijzonder weinig, maar ze is wel heel goed in het grondig ende vakkundig "wassen" van de hond. Als Samba die ruwe tong op z'n neus niet zo lekker vindt voelen en z'n kop wegtrekt, krijgt hij een haal over z'n smoel van Bobby .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten