Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Deelnemers:
1) Hanneke 2) Lilith 3) Sjoerd 4) Saarah 5) Biertank 52 6) netram 7) Beer 8) Tink* 9) TRA 10) Tejay 11) Mr Soija 12) hmhm 13) 14) 15) Spelleiders: 1) Eye of Sauron 2)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 dorpelingen 3 wolven 2 dorpelenlingen hangen weervolf => 2 weervolven eten dorpeling => één dorpeling, 2 weerwolven, die dorpeling opeten. óf ene dorpeling, hangt andere dorpeling => drie weervolven eten laatste dorpeling. Er wordt dus hooguit maar één dorpeling opgehangen, wat minder waarschijnlijk is, dan dat ze beiden worden opgegeten. ![]() ![]() |
![]() |
|
We schrijven het jaar 1318 van de Derde Aera van Midden-Aarde.
Het is net een week nadat Aragorn met de 4 hobbits uit Breeg vertrokken is....... Het was een regenachtige avond in Breeg. De herberg 'De Steigerende Pony' zat stampvol, omdat niemand naar huis wou gaan in de regen. De waard, gersteman Boterbast, had het er maar druk mee. Maar hij klaagde niet want het bier vloeide rijkelijk. De sfeer was erg gezellig. De stamgasten, voornamelijk mensen en hobbits, waren naar de reisverhalen van twee vreemdelingen aan het luisteren: twee dwergen die luisterden naar de naam TheRedArrow en DrunkenMagician. De oudste dwerg, TheRedArrow, zat te vertellen over een avontuur dat hij 120 jaar geleden had beleefd. 'Ik was ook te gast in een dorpje zoals dit, samen met mijn vriend DrunkenMagician, de vader van hem hier' Hij wees naar de tweede, jongere dwerg, die dus naar zijn vader vernoemd was. 'En in dat dorp werd elke nacht een dorpeling verscheurd door een groepje weerwolven!' Het hele publiek sidderde en de waard jammerde iets. 'Uiteindelijk wist ik ze te verslaan, maar ik was de enige overlevende! Toen keerde ik terug naar de Eenzame Berg, waar ik mijn neefje onder mijn hoede nam. Toen hij volwassen werd ging we rondzwerven, en zworen we om al die honden van Sauron uit te roeien....' Iedereen sloeg zijn handen op zijn oren toen die gevreeste naam werd uitgesproken. De herberg leek even donkerder te worden.... 'Zeg die naam niet nog een keer!!' jammerde boterbast. Op dat moment kwam er iemand de herberg binnenrennen. 'Er ligt een lijk op straat!' werd er geroepen. Iedereen ging kijken. Al snel zagen ze dat het de burgemeester van Breeg was, Dukko. TheRedArrow onderzocht de wonden. 'Geen twijfel mogelijk. Deze wonden zag ik 120 jaar geleden ook. Er zijn weerwolven los in Breeg. Aan de sporen te zien, drie.' Eén van de hobbits, een Toek genaamd Netram, viel flauw. Gersteman Boterbast jammerde van angst: 'Eerst al die zwarte mannen, en nu dit weer....waarom moest Stapper nu net op dit moment weggaan? Nu zouden we zijn hulp goed kunnen gebruiken, ook al was hij wat vreemd...' 'Geen zorg.' zei TheRedArrow. 'Ook zonder de Dunadán, want zo noemen wij hem, kunnen we die wolven aan. Mijn neef en ik zijn experts in weerwolven doden. We moeten gewoon iedere avond iemand ophangen en dan hopen we dat 't een weerwolf is....' Dat klonk niet echt uitnodigend maar niemand had een beter idee. Deelnemers: 1) Hanneke 2) Lilith 3) Sjoerd 4) Saarah 5) Biertank 52 6) netram 7) Beer 8) Tink* 9) TRA 10) Tejay 11) Mr Soija 12) hmhm 13) Misti 14) duivelaartje 15) DrunkenMagician De dorpelingen hebben tot maandagavond 20:00 uur om te stemmen. Even voor de nieuwelingen: je stemt op de persoon die je ervan verdenkt een weerwolf te zijn. Ook de tovenaar, ziener en wolfsbane mogen meestemmen, maar in deze ronde stemmen zij ook gewoon op de persoon die ze ervan verdenken een weerwolf te zijn..... Degene met de meeste stemmen wordt opgehangen of sterft een andere onprettige dood die ik ter plekke bedenk. ![]()
|
Verwijderd
|
Duidelijk dus dat TheRedArrow of DrunkenMagician, een weervolf is. De spelleider heeft ze een goede undercover gegeven. Dan gaat iedereen natuurlijk denken dat TRA de weervolf is, dus heeft de spelleider de niet-opvallende DruncanMagician als weerwolf. Laten we DM ophangen!!! (Hier zit logica achter toch?)
|
![]() |
|
Ik weet dat ik geen weerwolf ben, van Mr Soija weet ik niks behalve dat hij mij verdacht probeert te maken, misschien is hij wel de weerwolf?
Maar goed..... Als ik opgehangen word, dan is Mr Soija automatisch de nieuwe verdachte. Dat zou niet slim van hem zijn, dus misschien is hij het ook weer niet..... MAAR misschien heeft hij daar niet aan gedacht, dus bij gebrek aan beter stem ik op Mr Soija! |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #94: openingstopic fizzle-fluffy | 197 | 04-11-2013 23:14 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #93 Fantôme | 79 | 20-03-2013 16:48 | |