Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2006, 10:53
Verwijderd
Probleempje met Paint Shop Pro X: ik heb een afbeelding van een regenboog die ik graag op een blauwe achtergrond wil zetten. De moeilijkheid is dat de regenboog geen strakke randen heeft, zoals hieronder is te zien. Als ik de achtergrond vervolgens blauw maak, door de Color Replacer of door een andere methode, verdwijnt dat fuzzy effect en ziet het er behoorlijk crappy uit. Hoe kan ik de achtergrond blauw maken (RGB 153, 205, 255) zonder dat dat fuzzy randje verdwijnt?

Dit is de regenboog:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2006, 13:49
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik heb geen flauw idee, ik heb m inderdaad ook geprobeerd uit te knippen, maar het werkt voor geen meter (Magic Eraser Tool in Photoshop) Heb ook 'uitknippen op kleur' geprobeerd in Microsoft's PhotoDraw, maar dat had hetzelfde resultaat

Ik denk dat er niets anders opzit dan zelf een regenboog te gaan maken?

succes!
Oud 17-04-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Kingofthemall schreef op 17-04-2006 @ 14:49 :
Ik heb geen flauw idee, ik heb m inderdaad ook geprobeerd uit te knippen, maar het werkt voor geen meter (Magic Eraser Tool in Photoshop) Heb ook 'uitknippen op kleur' geprobeerd in Microsoft's PhotoDraw, maar dat had hetzelfde resultaat

Ik denk dat er niets anders opzit dan zelf een regenboog te gaan maken?

succes!
Nee precies, ik zat zelf te hopen dat iemand het hier vrij eenvoudig zou kunnen doen of het me kan uitleggen

Zelf een regenboog maken heb ik al geprobeerd, maar zo mooi als deze lukt het me niet .
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:40
Verwijderd
Dat lukt niet, omdat er met elk gereedschap een zekere tolerantie in zal zitten. Bij de color replacer kun je RGB-waardes opgeven die vervangen worden, eventueel met een +/- X tolerantie maar dan zullen er altijd 'foute' pixels tussen blijven zitten. Je zou kunnen proberen met de magic wand alles te selecteren, als criterium RGB value of brightness ,en dan een redelijk hoge feather. Maar dan nog zul je er verkeerde pixels tussen blijven huoden, of er worden er juist teveel weggehaald zodat het randje korrelig wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:43
Koen
Koen is offline
Echt mooi is ie inderdaad niet te krijgen, daarvoor is de rand niet solide genoeg. Ik heb ook even wat geklooid, en het mooiste (lees: minst lelijke) resultaat kreeg ik door de regenboog te selecteren met een magic wand, hoge feather, selectie inverten en de achtergrond inkleuren. Er zit nog wel wat wit om de regenboog, maar mooier dan dit kan je 't denk ik niet krijgen, dan zal je toch zelf een nieuwe regenboog moeten tekenen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:34
Verwijderd
Bedankt Koen! Het was niet helemaal wat ik zocht aangezien het nog steeds wat te wit is, maar ik heb wat voortgeborduurd op jouw stappen en zo toch een redelijk resultaat gekregen. Het fading effect is wel bijna weg, maar in ieder geval heb ik nu een acceptabele regenboog. Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten