Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2006, 16:23
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Ik had het CKV2 examen gemaakt (afgelopen woensdag) en de hele havo dacht dat ie een onvoldoende had..
Van de 37 vragen wist ik er 1..... Verder ging het veel over stof die we nooit (uitgebreid) behandeld hadden

Vond iedereen het zo moeilijk of lag het gewoon aan onze school?
Oud 04-04-2006, 09:59
neardo
neardo is offline
Ik vond het niet zo heel erg moeilijk, maar ik weet eigenlijk ook niet zeker of het wel goed was. Krijg morgen ofzo m'n toets terug. Ik vond het vooral lang en saai. De laatste vragen vond ik het lastigst over die punk-cultuur en keith haring etc. Maar dat was vooral omdat ik de concentratie niet meer kon opbrengen.
Maar dat het over stof was die we nooit uitgebreid hebben behandeld klopte bij ons ook wel. De helft hebben we 't nooit over gehad, maarja, daar had je natuurlijk wel die bronnen voor in het examen zelf. Het was vooral veel toepassen.
Oud 04-04-2006, 10:12
Nona
Nona is offline
Ik vond het 3 jaar geleden wel moeilijk, maar ik vond de methode ook nergens op slaan; groot gebrek aan informatie.
Oud 05-04-2006, 09:59
Cathinca
Cathinca is offline
Yup, inderdaad.

Moest het hele boek gaan leren, had geen tijd om dat te doen en was blij toe. Je moest wel wat weten, maar het was grotendeels het kunnen koppelen van bronnen en plaatjes. Ook moest je het geluk hebben om wat van bepaalde onderwerpen af te weten.

Het was meer inzicht en geluk dan wijsheid. En ja, dan moet je ook nog weten HOE ze het gaan nakijken. Want CKV is af en toe meer iets van een mening dan echt leerstof, als je het mij vraagt....

Het is een examen waar je echt alles of niks van kunt verwachten... maar ja... Hoop op een goed cijfer...
Groet,

Cathinca
Oud 05-04-2006, 11:28
Barbera
Barbera is offline
Ik moet m nog maken..maar volgens mij wordt t he-le-maal niks...
Oud 05-04-2006, 12:20
neardo
neardo is offline
Ik heb 'm terug, een 7,5
Oud 05-04-2006, 13:03
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Citaat:
Barbera schreef op 05-04-2006 @ 12:28 :
Ik moet m nog maken..maar volgens mij wordt t he-le-maal niks...
Zoek informatie over Montiére en Lully, hun werkwijze en het is belangrijk dat je weet hoe het Franse Hof in elkaar zat...

Zo moet je bijv. kunnen zeggen waarom het logisch was dat na de oprichting van de muziekschool montiere en lully niet meer samenwerkten..
Verder veel onzin over de absolute macht van de koning, waarom zijn leven net een toneelstuk was, hoe hij dmv toneel zijn absolute macht kon laten blijken, etc...

Noujah...

Afgezien van dat het zwáár k*t was had ik toch een 7,7... met uit je nek lullle kom je dus een heel eind
Oud 05-04-2006, 13:32
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
CKV2 heb ik een half jaar geleden afgesloten met een 8, ik vond het echt zò makkelijk...
Oud 06-04-2006, 08:01
Cathinca
Cathinca is offline
Bij het schoolexamen had ik ook niks geleerd en volgens de lerares kregen we een examen op vwo niveau...

Ik heb kortgezegd alles uit m'n pje gezogen, een fantasierijk verhaal ervan maken en ik had een 8,9

Ging gewoon vertellen wat de "waarheid" was achter die drie lijnen van Mondriaan... Volgens mij kon je daar ook weinig fout doen.

Heb mijn cijfer nog niet terug... Maar hoop dat het goed is..
Groet,

Cathinca
Oud 06-04-2006, 13:25
Barbera
Barbera is offline
Citaat:
LaDameBlanche schreef op 05-04-2006 @ 14:03 :
Zoek informatie over Montiére en Lully, hun werkwijze en het is belangrijk dat je weet hoe het Franse Hof in elkaar zat...

Zo moet je bijv. kunnen zeggen waarom het logisch was dat na de oprichting van de muziekschool montiere en lully niet meer samenwerkten..
Verder veel onzin over de absolute macht van de koning, waarom zijn leven net een toneelstuk was, hoe hij dmv toneel zijn absolute macht kon laten blijken, etc...

Heey thanks..ga ik doen!!
Oud 08-04-2006, 10:16
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
WTF? hoe kunnen jullie al examen gedaan hebben? of hebben jullie er een gemaakt om te oefenen?

ontopic: wij hebben erg veel klassikaal geoefent met ckv2 exames, je moet voor al de manier waarop je moet antwoorden door hebben...
Oud 08-04-2006, 10:21
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Citaat:
Paars_Draakje schreef op 08-04-2006 @ 11:16 :
WTF? hoe kunnen jullie al examen gedaan hebben? of hebben jullie er een gemaakt om te oefenen?

ontopic: wij hebben erg veel klassikaal geoefent met ckv2 exames, je moet voor al de manier waarop je moet antwoorden door hebben...
Op onze school krijgen we geen CE van de CKV-vakken, we krijgen er alleen SE-toetsen over en zo sluiten we het dan halverwege het jaar af.
Oud 08-04-2006, 18:53
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Citaat:
Leeuwinnetje schreef op 08-04-2006 @ 11:21 :
Op onze school krijgen we geen CE van de CKV-vakken, we krijgen er alleen SE-toetsen over en zo sluiten we het dan halverwege het jaar af.
Huh???

Ons is verteld dat woensdag voor 2 week terug het HELE land eindexamen 2 maakte.. en die telt gewoon als 50% van je hele cijfer van wat je de afgelopen 2 jaar gemaakt hebt...

Oud 09-04-2006, 13:09
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Citaat:
LaDameBlanche schreef op 08-04-2006 @ 19:53 :
Huh???

Ons is verteld dat woensdag voor 2 week terug het HELE land eindexamen 2 maakte.. en die telt gewoon als 50% van je hele cijfer van wat je de afgelopen 2 jaar gemaakt hebt...

Uhm mja behalve onze school dan?
Oud 09-04-2006, 18:35
moon
moon is offline
Wij sluiten CKV2 aankomend blok af met een werkstuk en we hebben geen centraalexamen in dit vak.
Oud 10-04-2006, 09:23
Verwijderd
SanneBelle. ; Heeft iemand toevallig nog een geniale samenvatting voor mij? Moet morgen de toets maken.
Oud 11-04-2006, 17:51
Pisvlekje
Pisvlekje is offline
Heb m vandaag terug gehad, een 6. Wat een klotezooi! ik dacht echt dat ik minstens een 9 had ofzo.. Je moet echt alles exact weten. Heb ik daar twee dagen voor zitten leren.
Oud 11-04-2006, 21:03
SanneBelle.
SanneBelle. is offline
Ik heb de toets vandaag gemaakt. Heb maar bar weinig terug gezien van alle theorieën en stijlen die ik in mijn hoofd gestampt heb.

En dan bijna een heel blok over een fonograaf. Nuttig.
Oud 15-04-2006, 21:54
DeborahV
DeborahV is offline
Ik heb gewoon een 9.2!!!!! voor dat centraal examen! Zwaar relaxt! wel matig dat het gemiddeld wordt met je ckv3vak.
Oud 20-04-2006, 08:03
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
DeborahV schreef op 15-04-2006 @ 22:54 :
Ik heb gewoon een 9.2!!!!! voor dat centraal examen! Zwaar relaxt! wel matig dat het gemiddeld wordt met je ckv3vak.

Gefelicitéééééérd!!!!!!!!

Ik had een 7,8. Eigenlijk iets hoger verwacht, maar toen bleek dat de rest van de klas alleen maar lager had, was ik wel zeer tevreden. We hebben niet echt geweldig les gehad in CKV.
Mooi hoor en gefeliciteerd.
Groet,

Cathinca
Oud 25-04-2006, 16:18
Barbera
Barbera is offline
Kheb m morgen....
Oud 26-04-2006, 16:39
anterx
anterx is offline
Ik heb pas examen ckv2 in mei
Advertentie