Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 19:53
Verwijderd
Helaas zit in het huis waar ik nu woon een Chello-hoerenabonnement. Nu weet ik dat Chello Neerlands grootste kutprovider is, maar dit is wel extreem: surfen gaat kut, downloaden gaat nog kutter. Denk echt aan ~20 KB/sec van alle Nederlandse sites en van het buitenland hoef je niet eens te proberen (~2-3 KB/sec).

Het lullige is nu wel, dat via Speedtest.nl de resultaten ~800 down en ~110 up zijn. Puur een gore leugen dus, want via Mordax.nl krijg je meestal een timeout of een 'page cannot be displayed' voor-ie überhaupt de downstream heeft kunnen afmaken.

Nu verdenk ik ook de router hier van gedonder (een gruwelijk oud Sitecom LN-107 kreng). Ik wil 'm instellen, maar de huisbaas weet werkelijk niets van internet af, dus eigenlijk heb ik het default password nodig. Dus als iemand dat weet, bedankt. Het gaat om een oud 10 mbit ding.

Verder, ik mag toch hopen dat die snelheid niet 'normaal' is? Ik woon in Rotterdam-West en ik weet dat de boel hier niet superdeluxe is qua onderhoud, maar dit is wel erg extreem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2006, 20:03
M@rco
M@rco is offline
Een Sitecom LN-107 is een hub, niet eens een router.
Oud 04-04-2006, 20:10
Verwijderd
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je die hub al hebt gereset?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:16
Verwijderd
Er zit niet eens een aan/uitschakelaar op, alleen een stroomstekker. En dat heb ik al tig keer gedaan ja.

Waar het me gewoon om gaat is dat ik weet dat die shitsnelheden niet normaal zijn. Want als ze wel normaal zijn, dan ligt er vanavond nog een brief bij de huisbaar op de mat dat ik daar niet meer voor ga betalen en dat hij desnoods maar op mijn kosten ADSL moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:23
robbzooi
robbzooi is offline
spijt me voor je, maar chello gaat overal zo kutlangzaam. Hier precies zelfde probleem
Oud 04-04-2006, 20:30
Shock
Shock is offline
Chello is niet altijd kut. Hier hangen we er met 3 computers achter (chello classic), gaat altijd prima.
Wat als je die Sitecom hub/router/whatever vervangt door een routerswitch van drie tientjes die je misschien nog wel had liggen?
Oud 04-04-2006, 20:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wij zijn thuis ook overgestapt van Chello op ADSL en met ADSL heb ik nog nooit lage snelheden gehad
Oud 04-04-2006, 20:41
Verwijderd
Ik heb nu direct een verbinding naar beneden en dus de hub omzeild, nog steeds ruk. Zit nu op ~5 KB/sec bij hun eigen (!!) Chello testserver

Vijf jaar geleden stapte ik al bewust over van die hoeren naar ADSL. Ik was bereid om de (destijds) 512 kbit down van ADSL te accepteren boven de (op papier) 1,5 mbit down van Chello, want bij ADSL heb je dan ook echt ~50 KB/sec terwijl het met Chello in de avonduren gemiddeld hooguit een paar KB was.

Oke, er zitten af en toe momenten tussen waarop je heel eventjes een uitschieter naar een paar honderd KB/sec hebt, maar de rest van de tijd is het packetloss, extreme pings of zelfs timeouts, en over het algemeen een snelheid om van te huilen. Ik word er helemaal niet goed van, wat een stelletje nazistische afzetters.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:43
Gimme more beer
Ja en in grote steden is Chello over het algemeen erg wisselvallig en traag. Ik werd er echt strontziek van.
Oud 04-04-2006, 20:45
Verwijderd
Ik heb @home, en daar heb ik eigenlijk nooit meer problemen mee
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:50
Verwijderd
Chello is niet voor niets de meest gehate provider van Nederland. Het 'mooie' is ook nog wel dat ze op hun site durven te zeggen dat de snelheid zo lekker in orde is, dat kabelinternet helemaal niet gedeeld is, kortom dat ze vrijwel altijd de schuld afschuiven op jouw eigen PC. Mogen ze mij gaan uitleggen waarom ik om 05:30 's ochtends wel ineens rond de 120 KB/sec constant haal (wat nog steeds verschrikkelijk triest is als je je bedenkt dat dat standaardabo 8192 down aan zou moeten kunnen...).

Het erge is ook nog wel dat deze problemen helemaal niet verschillen van wat er vijf jaar geleden aan de hand was. Het is nog steeds behaarde kut met rotte peren en ze verdommen het gewoon er iets aan te doen. En dan ook nog zo'n grote bek met hun 'ADSL Overstap Weken' - als er ook maar iemand overstapt van ADSL naar kabel dan moet die persoon per direct onder curatele worden gesteld. Echt, de volgende keer dat ik zo'n blij gastje met een Chello-jas aan de deur krijg die mij wil 'bekeren' tot de kabel, dan stamp ik hem op zijn smoel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:57
M@rco
M@rco is offline
Tja, in sommige gebieden heb je geluk en werkt het goed, maar als je in een gebied zit waar chello wat minder lekker werkt, dan heb je pech; van 'investeren in het netwerk' hebben ze volgens mij nog nooit gehoord, het enige wat ze feitelijk doen is de snelheden omhoog gooien zodat ze meer klanten kunnen trekken, voor de rest verandert er helemaal geen bal.
Oud 04-04-2006, 20:59
Verwijderd
Ach, ik weet het goed gemaakt, ik stap mooi over op Demon. Dat is hier in Rotterdam tenminste wel leverbaar

En nu ga ik maar eens bier drinken voor ik nog heel agressief word en die hele coaxbekabeling van Chello hier uit de grond trek en het raam uit flikker
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 21:06
M@rco
M@rco is offline
Goede keuze En proost.
Oud 04-04-2006, 21:45
Gimme more beer
Demon is wel okee, behalve de Demon-administratie, die is een zootje. En de prijzen zijn ook enigszins hoog.
Oud 04-04-2006, 23:11
Verwijderd
Demon levert wel fatsoenlijk internet.
Overigens zou het internetverkeerd van Chello ook niet meer gedeeld moeten zijn tegenwoordig omdat ze nu het EuroDOCSIS systeem gebruiken.
Anyway, beste wat je kunt doen is de helpdesk bellen, er melding van maken en als het morgen nog zo kut is, weer bellen en zeggen dat je gisteren over exact hetzelfde gebeld had. Hoe slecht de helpdesk ook is, het wordt (over het algemeen) wel in het systeem gezet en als je al 3x hebt gebeld wordt je over het algemeen genomen (dan pas, maar beter laat dan nooit) wel fatsoenlijk geholpen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 08:09
Verwijderd
Nou nou, het zit je wel hoog, hè?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 10:08
Gimme more beer
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-04-2006 @ 09:09 :
Nou nou, het zit je wel hoog, hè?
En terecht. Niets zo vervelend als traag internet.
Oud 05-04-2006, 12:37
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-04-2006 @ 11:08 :
En terecht. Niets zo vervelend als traag internet.
Geen i-net
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:46
Gimme more beer
Citaat:
J-roenn schreef op 05-04-2006 @ 13:37 :
Geen i-net
Traag internet is nog vervelender, want dan ga je het nog proberen
Oud 06-04-2006, 11:00
Jolt
Jolt is offline
Man vroeger had niemand internet, jullie zijn veel te afhankelijk ervan geworden.

Al moet ik toegeven, het is een handig en snel medium
Oud 06-04-2006, 12:44
ExVaal
ExVaal is offline
Internet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 06-04-2006 @ 13:44 :
Internet.
Juist ja
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:01
Gimme more beer
Citaat:
Vaal schreef op 06-04-2006 @ 13:44 :
Internet.
Ooh, was die maar 20 reacties eerder geplaatst
Oud 06-04-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 06-04-2006 @ 12:00 :
Man vroeger had niemand internet, jullie zijn veel te afhankelijk ervan geworden.
Heeft weinig met plezier te maken. Als ik mijn werk van kantoor naar mezelf mail om thuis te werken, dan duurt het gewoon een halfuur om een attachmentje van 2 mb te openen. Echt achterlijk.

Overigens is het nu wel gefikst: een hoerige wireless router was de boosdoener. Nu zit ik wel aan ~800 down en ~110 up. FIX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 23:00
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2006 @ 22:53 :
wireless router
Oh nos! Teh HORROR!
Oud 07-04-2006, 00:46
Metal
Metal is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2006 @ 21:59 :
Ach, ik weet het goed gemaakt, ik stap mooi over op Demon. Dat is hier in Rotterdam tenminste wel leverbaar

En nu ga ik maar eens bier drinken voor ik nog heel agressief word en die hele coaxbekabeling van Chello hier uit de grond trek en het raam uit flikker
Oud 07-04-2006, 20:42
Internet
Internet is offline
internet
Oud 07-04-2006, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2006 @ 00:00 :
Oh nos! Teh HORROR!
Helaas, helaas. Het gaat om een Netgear MR814 en na enig onderzoek ben ik er achter gekomen dat dat eersteklas crap is: lage snelheden, disconnects, service die niet thuis geeft, et cetera.

Maar nu weet ik dat het abo op zich snel is, er moet alleen nog even wat normale netwerkapparatuur gekocht worden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:56
Verwijderd
Blijf weg van Sitecom, wat een rotdingen zijn dat zeg. Ik kan tegenwoordig niet eens meer in mn router komen. Het ding zegt constant (ook al staat er maar 1 pc aan) "Busy. Try Later."
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 12:44
Verwijderd

Ik dacht zelf aan een SMC, is dat wat?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 13:07
Gimme more beer
Wij hebben zo'n hele dure super-linksys router, uitgebreid met twee antennes van 60 euro per stuk (via iemands werk gekregen) en ik kan je vertellen, goed draadloos internet bestaat niet

Wat een rotzooi is dat, zeg. Ik ben blij dat ik op de begane grond zit, want ik zit gewoon in de router geplugd. We gaan nu ook gewoon bekabeling leggen door het hele huis. De wireless router fungeert dan alleen nog maar als snel contactpunt voor de mensen met een laptop. En dan hebben we tot overmaat van ramp ook nog zo'n brakke Speedlinq verbinding, maar ja, je moet toch ergens besparen hè
Oud 09-04-2006, 13:10
Verwijderd
Leuk vooruitzicht
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 13:12
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2006 @ 14:10 :
Leuk vooruitzicht
Ja, draadloos blijft draadloos en een écht krachtige zender/ontvanger is een beetje te duur hè

Maar een goede kaart voor je draadloze verbinding kan ook al een hoop schelen.
Oud 09-04-2006, 14:01
Verwijderd
Ja, want hoe zit dat nou precies? Wat heb ik allemaal nodig? Hoe leg je zo'n kreng aan?

Echt, zo geweldig leuk als de hele industrie massaal overstapt op een nog niet goed werkend systeem
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:07
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2006 @ 15:01 :
Ja, want hoe zit dat nou precies? Wat heb ik allemaal nodig? Hoe leg je zo'n kreng aan?
Een draadloos netwerk leg je niet aan, dat stel en schakel je in

Een PCI-kaart van een goed merk in combinatie met twee krachtige antennes op je WLAN router zou het moeten doen, maar dan heb je nog steeds draadloos internet. De enige écht fatsoenlijke oplossing is kabels leggen
Oud 09-04-2006, 14:13
Verwijderd
Maar ik móet dus een PCI-kaart in mijn systeem hebben om van WLAN gebruik te kunnen maken? Maakt het nog uit welk merk/type, moet dat bij de router passen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:19
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2006 @ 15:13 :
Maar ik móet dus een PCI-kaart in mijn systeem hebben om van WLAN gebruik te kunnen maken? Maakt het nog uit welk merk/type, moet dat bij de router passen?
Nou ja, het zit op sommige moederborden meegeleverd, maar dat komt maar zelden voor. Er zijn volgens mij ook systemen waarbij het in een USB-poort gestoken kan worden of eventueel een extern access point dat je kunt verbinden met je ethernet-poort, maar het handigst lijkt me gewoon een PCI-kaart waar je een antenne op draait.

Je hoeft niet écht op het merk/type te letten, maar een goed merk met een goede antenne lijkt me wel wenselijk. Zonder antenne, kan ik je alvast vertellen, werkt het in ieder geval vaak niet goed. Laptops met zo'n interne kaart hebben bijvoorbeeld al gauw een slechtere verbinding.
Oud 09-04-2006, 16:23
Verwijderd
Heb ik dan zo geluk met mijn verbiding? Ik heb Chello Classic en het werkt echt perfect. Ligt er nooit uit, vaak snelheden van 500kb/s constant best netjes.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 17:04
roman
roman is offline
ik heb ook chello, en de verbinding is prima rond de 300 kb/s download ofzo
Oud 09-04-2006, 20:23
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2006 @ 15:01 :

Echt, zo geweldig leuk als de hele industrie massaal overstapt op een nog niet goed werkend systeem
oké dus na al je gezeur over kabelinternet blijkt dus dat er niks aan de hand was... ga je schamen

wij hebben prima draadloos netwerk hiero... hebben een US-Robotics gekocht. 3Com schijnt het ook goed te doen. Blijf weg van goedkope meuk, tenzij je er praktisch naast zit en niet door muren hoeft of aanstoot neemt aan verloren verbindingen ofzo.
Oud 10-04-2006, 11:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2006 @ 13:44 :

Ik dacht zelf aan een SMC, is dat wat?
Tja, routers gaan vrij lang mee dus mensen die er tientallen kennen zul je niet snel tegenkomen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik erg tevreden ben over een bedraad SMC-modem. Dat wil zeggen, het ding werkt goed en de software is vrij gebruiksvriendelijk. Op m'n kamer heb ik+4 huisgenoten een draadloos SpeedTouch modem, die ook prima is alleen vind ik de software iets minder fijn, poorten forwarden is iets meer gedoe. Ik heb een goed signaal, ondanks dat het modem onder het bed van m'n huisgenote staat, een verdieping lager.

Je kunt voor je computer kiezen uit een USB-stick, een PCI-kaart of voor laptops een PCMIA oid kaart. Zelf heb ik een PCI-kaart met een antennetje gekocht van een euro of 30, maar bij de Mediamarkt varieerde het aanbod van ongeveer 15 tot 75 euro voor eigenlijk hetzelfde product. Het leek me wel verstandig om niet voor het allergoedkoopste spul te gaan, aangezien je met computerapparatuur toch vaak wel krijgt waar je voor betaalt. Maar dat weet ik niet precies, misschien had de allergoedkoopste kaart wel net zo goed gewerkt.
Oud 10-04-2006, 13:55
M@rco
M@rco is offline
De Linksys WRT54G schijnt een populair en redelijk goed ding te zijn. Maar je hoeft toch zelf niet per se wireless te gebruiken? Vrijwel al die dingen hebben óók een ingebouwde switch, zodat je als je wilt (en dat lijkt me wel) ook gewoon een kabel kunt gebruiken.
Oud 10-04-2006, 14:10
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 10-04-2006 @ 14:55 :
De Linksys WRT54G schijnt een populair en redelijk goed ding te zijn.
Ja, die hebben wij dus (inclusief twee powerantennes à 60 euro per stuk) en die voldoet absoluut niet.
Oud 10-04-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2006 @ 15:10 :
Ja, die hebben wij dus (inclusief twee powerantennes à 60 euro per stuk) en die voldoet absoluut niet.
Hier in de straat zijn er al 3 netwerken met die Linksys routers, nooit problemen mee gehad, ook op de zaak niet.
Gewoon eerst goed lezen over de verschillende routers, dan komt het wel goed.
Waarom wil je trouwens per se draadloos?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:18
Koen
Koen is offline
Ik heb wel goede ervaringen met Belkin. Degelijke routers die goed in te stellen zijn. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Sitecom heeft 't bij mij trouwens ook nog altijd goed gedaan.

Als je nog geen WLAN ontvanger hebt is 't misschien net zo handig om die van hetzelfde merk te kopen als de router. Sommige merken gaan niet heel goed met elkaar samen, weet je tenminste zeker dat je dat probleem niet zult hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:33
Hakuna
Hakuna is offline
Mijn internet aansluiting begon de laatste maanden ook erg veel last te krijgen van ''verstoppingen'', maar sinds ik een nieuwe computer gekocht hebt, gaat het weer razand snel!

Heb een abonnement op Planet internet, maar vind 'm alleen wat duur!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 10-04-2006 @ 20:33 :
Mijn internet aansluiting begon de laatste maanden ook erg veel last te krijgen van ''verstoppingen'', maar sinds ik een nieuwe computer gekocht hebt, gaat het weer razand snel!

Heb een abonnement op Planet internet, maar vind 'm alleen wat duur!
Dat ligt dan geheel aan jouw computer. Defragmenteren, Temp folders leegkijlen, nutteloze troep wegkijlen en eventueel aanwezige spyware wegkijlen en het loopt weer soepel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 20:26
Gimme more beer
Planet?

Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2006 @ 00:00 :
Oh nos! Teh HORROR!
Oud 10-04-2006, 20:33
Verwijderd
hahaha
mja, planet heeft ook niet mijn voorkeur, maar het is wel beter (of 'minder slecht' ) dan chello.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten